«Έφυγε» ο Cesare Romiti, το δεξί χέρι του Gianni Agnelli!

614

Ο «Μεγάλος Σοφός» του καπιταλισμού της Ιταλίας, άρρηκτα συνδεδεμένος με τη Fiat, πέθανε σε ηλικία 97 ετών!

Πλήρης ημερών έφυγε σήμερα στο Μιλάνο ο Cesare Romiti σε ηλικία 97 ετών.  Ο Cesare Romiti ήταν ένας σπουδαίος manager και ένας επιχειρηματίας. Η ιστορία του ωστόσο θα παραμείνει άρρηκτα συνδεδεμένη με τα είκοσι πέντε χρόνια που πέρασε στη Fiat, όπου πήγε το 1974 και έφυγε το 1998 περνώντας από τις θέσεις του διευθύνοντος συμβούλου και του πρόεδρου. Παράλληλα για πολύ καιρό ήταν το δεξί χέρι του Avvocato Gianni Agnelli.  Γεννημένος στη Ρώμη στις 24 Ιουνίου 1923, αποφοίτησε στα οικονομικά το 1945. Παντρεύτηκε το 1948 την Luigia Gastaldi, που πέθανε το 2001 και είχε δύο παιδιά, τον Maurizio και τον Piergiorgio.

Ο Romiti ήταν της απόλυτου εμπιστοσύνης του Gianni Agnelli. Ο Ρωμαίος διευθυντής έφτασε στο Τορίνο ήδη με πλούσιο βιογραφικό και εμπειρίες από τον κόσμο των κρατικών επενδύσεων, όπου, μεταξύ άλλων, θήτευσε στην Alitalia και στην κατασκευαστική Italstat συμβάλλοντας τα μέγιστα για την άνοδο της Fiat, εν μέσω μάλιστα της πετρελαϊκής κρίσης.

Ο Cesare Romiti έγινε μέλος της Fiat το 1974 και πήρε την θέση του διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας δύο χρόνια αργότερα. Από το 1996 έως το 1998 διετέλεσε πρόεδρος.  Ήταν ένας από τους σημαντικότερους Ιταλούς διευθυντές του εικοστού αιώνα, θα τον θυμόμαστε ιδιαίτερα για την αντίθεσή του στα συνδικάτα τη δεκαετία του 1980.  Ο Cesare Romiti, μεταξύ άλλων, ήταν πρόεδρος της χρηματοοικονομικής εταιρείας RCS Editori και στη συνέχεια, από το 2005 έως το 2006, πρόεδρος της Impregilo S.p.A., του κορυφαίου ιταλικού ομίλου στον τομέα των κατασκευών και της μηχανικής.  Θεωρείται ο “Grande Vecchio” του ιταλικού καπιταλισμού.

Κάνοντας την αυτοκριτική του αναγνώρισε  αρκετά λάθη, παράλληλα με τις επιτυχίες του.  Τα κυριότερα που αναγνώρισε στο τέλος της καριέρας του ήταν η επιθυμία του να μετατραπεί η Fiat σε υπερόμιλο επιχειρήσεων που δεν θα είχε αντικείμενο μόνο τα αυτοκίνητα, αλλά και την επέκταση της σε τομείς όπως η αεροδιαστημική και η κατασκευή τρένων, πιθανώς εξασθενίζοντας την εξειδίκευση της στο αντικείμενο του αυτοκινήτου.