Ένα στα δύο νέα αυτοκίνητα θα είναι ηλεκτρικό μέχρι το 2040

1323

Η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων θα αρχίσει να αναπτύσσεται ραγδαία από το 2024 και μετά, για να φτάσει πάνω από το 50% των πωλήσεων έως το 2040.

Αυτό είναι το αποτέλεσμα μιας έρευνας που πραγματοποιήθηκε από τη συμβουλευτική εταιρεία Bain & Company, σύμφωνα με την οποία, επιπλέον, από  έως το 2025, περίπου το 12% των νέων αυτοκινήτων που θα πωλούνται παγκοσμίως θα είναι μηδενικών εκπομπών ρύπων.

Η αυτοκινητοβιομηχανία ετοιμάζεται.

Η ζήτηση θα αυξηθεί, σύμφωνα με τη μελέτη, από την αυξανόμενη τάση των καταναλωτών να αγοράζουν ηλεκτρικά οχήματα.  Στην ανάλυση, ωστόσο, επιβεβαιώνονται οι φόβοι πολλών ειδικών και παρατηρητών, καθώς οι κατασκευαστές αυτοκινήτων συνεχίζουν να “χάνουν χρήματα”, τόσο κατά την παραγωγή όσο και κατά την πώληση ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η Bain τονίζει, ωστόσο, πόσο σημαντικό είναι για τις εταιρείες του κλάδου, στην τρέχουσα φάση, να συνεχίσουν να επενδύουν και να συνάπτουν στρατηγικές συνεργασίες.

Στην πραγματικότητα, σύμφωνα με τις προβλέψεις της εταιρείας συμβούλων, οι πρώτες εταιρείες που θα μπορούν να προσφέρουν ένα οικονομικό ηλεκτρικό όχημα (όχι χάρη στα κίνητρα) θα απολαμβάνουν ένα «πολύτιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα».  Αυτές θα μπορούν, για παράδειγμα, να επωφεληθούν από τη μείωση του κόστους των μπαταριών, οι οποίες σήμερα αντιπροσωπεύουν το 30% των δραστηριοτήτων παραγωγής.  Η Bain & Company εκτιμά ότι το κόστος της μπαταρίας θα μειωθεί από 124 $ ανά κιλοβατώρα σε 100 $ ανά κιλοβατώρα έως το 2025, μειωμένο κατά 19,4% χάρη στις τεχνολογικές βελτιώσεις και τη βελτιστοποίηση της παραγωγής κλίμακας.

Εκτιμήσεις για την αυτόνομη οδήγηση. 


Η 
Bain σκιαγραφεί επίσης ένα προοπτικό πλαίσιο για άλλα τμήματα της μελλοντικής κινητικότητας, όπως τα αυτοκινούμενα οχήματα.  Σύμφωνα με τη μελέτη, αυτά θα αρχίσουν να κερδίζουν έδαφος έως το 2028, υπό την προϋπόθεση, ωστόσο, ότι υπάρχει προσαρμογή της νομοθεσίας και συνεπώς μεγαλύτερη εμπιστοσύνη εκ μέρους των καταναλωτών.  Στα επόμενα οκτώ χρόνια, η αμερικανική εταιρεία συμβούλων θα έχει δύο κύριους τομείς χρήσης για τα αυτόνομα οχήματα, τον αυτοκινητόδρομο για ιδιωτικά οχήματα και τις περιοχές της πόλης για τους στόλους ρομπότ-ταξί.  Από την άποψη αυτή, οι ερευνητές πιστεύουν ότι οι υπηρεσίες που χρησιμοποιούν οχήματα χωρίς οδηγό μπορούν ήδη να γίνουν, ήδη έως το 2030, κερδοφόρα λύση για την αστική κινητικότητα.  Οι καινοτόμες πόλεις – προσθέτουν – θα χρησιμοποιήσουν στόλους ρομπότ-ταξί για να τα ενσωματώσουν στα υπάρχοντα δημόσια μέσα μεταφοράς τους, χρησιμοποιώντας αυτοκινούμενα οχήματα για να καλύψουν τις λιγότερο συχνές διαδρομές, συμβάλλοντας στη διευκόλυνση της κυκλοφορίας στις πιο πολυσύχναστες περιοχές της πόλης. Για την Bain & Company, έως το 2030, σε ορισμένες περιοχές του κόσμου, μεταξύ 4% και 9% των καινούργιων αυτοκινήτων που πωλούνται θα είναι εξοπλισμένα με αυτοματισμό επιπέδου 4. Τα αυτόνομα κιτ οδήγησης υψηλού επιπέδου κοστίζουν σήμερα περισσότερα από 70.000 $.  αλλά με την πάροδο του χρόνου, η τυποποίηση, η απλοποίηση και το κόστος μαζικής παραγωγής θα μειώσουν σημαντικά το κόστος, με αποτέλεσμα την προβλεπόμενη μείωση άνω του 85% (περίπου 10.000 $) έως το 2030.