Άρον άρον ενόψει εκλογών ο διαγωνισμός για τα λεωφορεία

179

Τέλος δεν έχουν τα προεκλογικά τερτίπια από τον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη. Μετά τα εγκαίνια της…μακέτας του μετρό Θεσσαλονίκης, επισπεύδει το διαγωνισμό μαμούθ με αξία 461 εκατ. ευρώ για την προμήθεια έως 750 λεωφορείων.

Αρχές Μαΐου το αρμόδιο υπουργείο είχε ανακοινώσει ότι θα προβεί στη διενέργεια ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού και μόλις, χθες, προχώρησε στη δημοσιοποίηση της διακήρυξης (“Ανοιχτός ηλεκτρονικός διαγωνισμός, με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομικής άποψης ανά τμήμα”) για τη διενέργεια του διαγωνισμού, θέτοντας την 5η Ιουλίου-δύο μόλις ημέρες πριν από τις εκλογές- ως καταληκτική ημερομηνία αποσφράγισης των προσφορών.

 

Ωστόσο, ακόμη η χρηματοδότηση του έργου δεν έχει διασφαλιστεί. Εξάλλου, στην αρχική απόφαση του υπουργείου Υποδομών (“διενέργεια ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού για Ανανέωση Στόλου Αστικών Λεωφορείων με νέα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας”) αναφέρεται ότι η προμήθεια “χρηματοδοτείται από πιστώσεις του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων” όπως και ότι δεν “υφίσταται ανάληψη νομικών δεσμεύσεων μέχρι την οριστική ένταξη του έργου σε επιχειρησιακό πρόγραμμα της Π.Π. 2014-2020. Ακόμη, η οριστική ένταξη του έργου δεν έχει πραγματοποιηθεί.

Το έργο

Ο βασικός όγκος της σύμβασης, διάρκειας 17 ετών και προϋπολογισμού 461.094.000 ευρώ, αφορά την παραλαβή 490 οχημάτων, όπως και 260 ακόμη, μέσω δικαιώματος προαίρεσης.

Αναλυτικά, η προμήθεια περιλαμβάνει:
-100 πετρελαιοκίνητα αρθρωτά αστικά λεωφορεία 18m, κατηγορίας EURO VI (Τμήμα 1 της σύμβασης)

– 200 απλά αστικά λεωφορεία συμπιεσμένου φυσικού αερίου 12 m (CNG), με δικαίωμα προαίρεσης άλλων 130, ήτοι, σύνολο 330 (Τμήμα 2 της σύμβασης)

-190 απλά ηλεκτρικά αστικά λεωφορεία 12m, με δικαίωμα προαίρεσης άλλων 130, ήτοι, σύνολο 320 (Τμήμα 3 της σύμβασης).

– παρελκόμενα, ήτοι 190 σταθερούς φορτιστές βραδείας φόρτισης, με δικαίωμα προαίρεσης άλλων 130, ήτοι, σύνολο 320, 13 κινητούς φορτιστές βραδείας φόρτισης, με δικαίωμα προαίρεσης άλλων 9, ήτοι, σύνολο 22 και 19 ταχυφορτιστών, με δικαίωμα προαίρεσης άλλων 13, ήτοι, σύνολο 32, για τα ηλεκτρικά αστικά λεωφορεία (εντάσσεται στο Τμήμα 3 της Σύμβασης και αφορά στα ηλεκτρικά λεωφορεία).

– την εκπόνηση όλων των μελετών και σχεδίων που απαιτούνται από τις Τεχνικές Προδιαγραφές της Σύμβασης, καθώς των τελικών σχεδίων κατασκευής των λεωφορείων “ως κατασκευάσθη” (as built) (αφορά σε όλα τα Τμήματα της Σύμβασης). Προμήθεια όλων των εγχειριδίων, των τεχνικών εγγράφων και των εικονογραφημένων καταλόγων εξαρτημάτων που είναι απαραίτητα για την εκπαίδευση οδηγών, την λειτουργία, την συντήρηση, την γενική επισκευή, την ανίχνευση και αποκατάσταση βλαβών και την επισκευή των οχημάτων και των φορτιστών (αφορά στο Τμήμα 3), καθώς και του βιβλίου “ιστορικού” του κάθε οχήματος (αφορά σε όλα τα ΤΜΗΜΑΤΑ της Σύμβασης).