H JLR διευρύνει τις επιλογές των plug-in υβριδικών μοντέλων της, αυτή τη φορά με την προσθήκη της αναβαθμισμένης γενιάς του Velar.
To Velar είναι ένα μοντέλο που παραμένει πιστό στις παραδοσιακές αξίες της βρετανικής εταιρείας, αλλά ταυτόχρονα ενσωματώνει τεχνολογίες και χαρακτηριστικά επόμενης γενιάς.
Μετά από τρία χρόνια παρουσίας, το πλήρωμα του χρόνου ήλθε και Jaguar Land Rover προχωρά σε μία σημαντική αναβάθμιση, όχι τόσο στην αισθητική του εν λόγω μοντέλου, όσο στα μηχανικά του μέρη, αλλά και στις τεχνολογίες που διαθέτει, ανάμεσα στις οποίες κυριαρχεί η υιοθέτηση της plug-in υβριδικής έκδοσης P400e.
Μιλώντας για αυτήν, κάτω από το αλουμινένιο πλαίσιο, το οποίο προέρχεται από την Jaguar F-Pace, βρίσκεται ένα υβριδικό σύστημα που αποτελείται από τον τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα Ingenium 2,0 λίτρων με απόδοση 300 ίππων, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, ηλεκτροκινητήρα 143 ίππων στον πίσω άξονα και μπαταρία 17,1kWh κάτω από τα πίσω καθίσματα. Στη λειτουργία HYBRID, η συνδυαστική ισχύς του συστήματος είναι 404 ίπποι και 640 Nm ροπής, εκ των οποίων τα 275 Nm αποδίδονται από το ηλεκτρικό μοτέρ. Η παραπάνω ισχύς προσφέρει εκπληκτικές επιδόσεις, με το 0-100 χλμ./ώρα να επιτυγχάνεται σε μόλις 5,4 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 240 χλμ./ώρα.
O οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρεις τρόπους οδήγησης που ταιριάζουν καλύτερα στις ανάγκες του, την προαναφερθείσα λειτουργία Hybrid, όπου συνδυάζει παράλληλα το μοτέρ εσωτερικής καύσης και την ηλεκτρική κίνηση, την Save, όπου αποτρέπει τη μείωση της φόρτισης της μπαταρίας κάτω από ένα προεπιλεγμένο επίπεδο και φυσικά την EV που επιτρέπει στο όχημα να λειτουργεί μόνο με τον ηλεκτρικό κινητήρα χρησιμοποιώντας την ενέργεια που είναι αποθηκευμένη στην μπαταρία. Η οποία σε ταχυφορτιστή μπορεί να φτάσει το 80% της χωρητικότητάς της μέσα σε 30 λεπτά ή στην περίπτωση wallbox την 1 ώρα και 40 λεπτά. Σε ότι αφορά την αυτονομία, το plug-in υβριδικό Velar μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά μέχρι και 53 km, με μηδενικούς ρύπους CO2.
Εκτός της τοποθέτησης του συγκεκριμένου μοτέρ, η JLR αναβάθμισε και το επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει εκτός των άλλων, σύστημα infotainment Pivi Pro συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto, με πιο γρήγορο λογισμικό και τεχνολογία Software over-the-air, ενσωματωμένο WiFi hotspot 4G για οκτώ συνολικά συσκευές, καθώς και νέο σύστημα φιλτραρίσματος καμπίνας. Επίσης, το σύστημα πλοήγησης δείχνει τους κοντινότερους σταθμούς φόρτισης της διαδρομής, χρησιμοποιώντας δεδομένα GPS, βελτιστοποιώντας την απόδοση και την κατανάλωση, που σύμφωνα με τον κατασκευαστή φτάνει τα 2,2 lt/100 km. Ας μην ξεχάσουμε επίσης την οθόνη 12,3” που εκτελεί χρέη πίνακα οργάνων με την κορυφαία ευκρίνεια και προσφέρει δυνατότητες παραμετροποίησης, ενώ το ιδιαίτερα high tech περιβάλλον ολοκληρώνουν τα πλήκτρα του τιμονιού που αλλάζουν ενδείξεις κατά περίπτωση.
Πέραν της P400e, η αναβαθμισμένη γκάμα κινητήρων του Velar περιλαμβάνει τα νέα εξακύλινδρα σύνολα 3,0 λίτρων βενζίνης και diesel (P340, P400 και D300) που περιλαμβάνουν ήπιο υβριδικό σύστημα 48V και την ισχύ τους να κυμαίνεται, για τα πρώτα δύο, από 340 έως 400 ίππους και για την έκδοση πετρελαίου τους 300 ίππους. Στη βάση της γκάμας βρίσκουμε το τετρακύλινδρο σύνολο των 2,0 lt σε βενζίνη (P250) με ισχύ 250 ίππους και diesel (D200) με 204 ίππους.
Σε όλες τις εκδόσεις, η κίνηση μεταδίδεται μόνιμα και στους τέσσερις τροχούς, ενώ η εξελιγμένη τετρακίνηση Terrain Response μπορεί να στείλει έως και το 100% της ισχύς σε ένα άξονα, ενώ ελέγχει το τιμόνι, την απόκριση του γκαζιού, τις αλλαγές του κιβωτίου, την εμπλοκή του κεντρικού συμπλέκτη και των φρένων, προσφέροντας τη βέλτιστη πρόσφυση για κάθε επιφάνεια. Οι λειτουργίες συνοψίζονται σε τέσσερα προγράμματα: Normal, xώμα-γρασίδι-χιόνι, λάσπη και άμμος. Επικουρικά το πατροπαράδοτο hill descent αναλαμβάνει το κατέβασμα σε απότομες κι ολισθηρές κατωφέρειες ενώ υπάρχει μέχρι και αισθητήρας που ελέγχει το βάθος του υδάτινου κωλύματος σε περίπτωση που επιθυμεί κανείς να επιβεβαιώσει αν τα 58 εκατοστά της θεωρίας ισχύουν στην πράξη.