Αντεπίθεση της FCA από την Πολωνία με δυναμική επιστροφή στο Segment B – Ταφόπλακα για την Lancia;

FCA Poland_Tychy_28-12-2020_Fot_Ireneusz KAZMIERCZAK.

Η FCA ανακοίνωσε νέες επενδύσεις σε ένα έργο που θα υλοποιηθεί τα επόμενα χρόνια στο εργοστάσιο της FCA Poland στο Tychy, στο οποίο θα κατασκευάζονται τα νέα υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα Jeep, Fiat και Alfa Romeo του Segment B.

Η επένδυση αφορά την επέκταση και τον εκσυγχρονισμό του εργοστασίου FCA Poland.  Στόχος του είναι να ξεκινήσει η παραγωγή του πρώτου από τα τρία νέα μοντέλα επιβατικών αυτοκινήτων για τις μάρκες του ομίλου το δεύτερο εξάμηνο του 2022, καθώς οι προετοιμασίες έχουν ήδη ξεκινήσει.

Τα αυτοκίνητα που ανακοίνωσαν οι Jeep, Fiat και Alfa Romeo είναι τεχνολογικά προηγμένα μοντέλα βασισμένα σε μια νέα ιδέα της κινητικότητας.  Θα παραχθούν χρησιμοποιώντας τα πιο προηγμένα συστήματα μετάδοσης, συμπεριλαμβανομένης της ηλεκτροκίνησης.

Ως αποτέλεσμα, θα θέσουν τα πρότυπα στους τομείς τους, επιτρέποντας την περαιτέρω ανάπτυξη των εμπορικών σημάτων του Ομίλου και τον αποτελεσματικό ανταγωνισμό στις πιο απαιτητικές αγορές του κόσμου.

Η ανακοινωμένη επενδυτική απόφαση του Ομίλου FCA έχει επίσης έναν σημαντικό συμβολισμό, καθώς φέτος σηματοδοτεί την 100ή επέτειο της παρουσίας του Ομίλου και της μάρκας FIAT στον ποταμό Vistula.  Έχουν περάσει 100 χρόνια από την ίδρυση της συμμετοχικής εταιρείας Polski Fiat στη Βαρσοβία, στην οποία 11 χρόνια αργότερα ξεκίνησε η παραγωγή του πρώτου Fiat με άδεια  από Ιταλία στο Państwowe Zakłady Inżynierii στη Βαρσοβία.  Η μεταπολεμική ιστορία της μάρκας ζει από το 1965 μέσω της FSO στη Βαρσοβία με την παραγωγή ενός νέου αδειοδοτημένου αυτοκινήτου και οκτώ χρόνια αργότερα η FSM στο Bielsko-Biała, παράγει το πρώτο Fiat 126p στη γραμμή συναρμολόγησης.  Το 1975, η παραγωγή μεταφέρθηκε στο εργοστάσιο Tychy.  Το 1992 η Fiat Auto απέκτησε την FSM, ιδρύοντας τη Fiat Auto Poland, επί του παρόντος Fiat Chrysler Automobiles – Poland.

Ωστόσο αυτό που προβληματίζει είναι ότι η συμφωνία δεν αναφέρεται καθόλου στην Lancia, επιβεβαιώνοντας για ακόμα μια φορά τις κακές γλώσσες που διέψευδαν τις φήμες για την επιστροφή του δημοφιλούς Ιταλού κατασκευαστή μετά την συμφωνία με την PSA και την δημιουργία της Stellantis.

Άραγε πρόκειται για την ταφόπλακα της Lancia ή αναμένουμε ανακοινώσεις μετά την επικύρωση της συμφωνίας; – Θα ξέρουμε σε λίγους μήνες πως προδιαγράφεται το μέλλον της.

Τέλος να σημειώσουμε ότι τα νέα τρία νέα μοντέλα θα βασίζονται στην γαλλική πλατφόρμα eCMP της PSA αλλά θα διαθέτουν ιταλική τεχνολογία και μηχανική μέρη, προδιαγράφοντας έτσι την διαφορετική προϊοντική πολιτική και ανεξαρτησία των δυο ομίλων που θα συγχωνευτούν. Επίσης θα είναι η πρώτη φορά στην νεότερη ιστορία της Alfa Romeo που ένα μοντέλο της θα κατασκευαστεί εκτός Ιταλίας.