CMF-EV: Οι καινοτομίες που φέρνει η νέα ηλεκτρική πλατφόρμα της Renault

340

H Renault έδωσε στη δημοσιότητα περισσότερες πληροφορίες αναφορικά με τη νέα, εξειδικευμένη πλατφόρμα που έχει αναπτύξει για ηλεκτρικά οχήματα.

Η πλατφόρμα CMF-EV έχει εξελιχθεί από μία ομάδα Γάλλων και Ιαπώνων μηχανικών, έτσι ώστε να αποτελέσει μία σπονδυλωτή βάση για τα νέα, ηλεκτρικά οχήματα του ομίλου Renault-Nissan-Mitsubishi. Οι βασικές απαιτήσεις που τέθηκαν ήταν αυτές της υψηλής απόδοσης, της αξιοπιστίας και την ευελιξίας. Και πράγματι, αυτό το πάτωμα μπορεί να χρησιμοποιηθεί από compact αυτοκίνητα, μεσαία sedan, ακόμα και SUV.


Το πρώτο μοντέλο που ανακοινώθηκε με αυτό το πλαίσιο είναι το ηλεκτρικό SUV της Nissan, Ariya, ενώ και η Renault πρόσφατα αποκάλυψε το Megane eVision, που είναι αντίστοιχα το πρώτο Γαλλικό μοντέλο βασισμένο σε αυτό. Χάρη στο σχεδιασμό της, η πλατφόρμα CMF-EV επιτρέπει τη διατήρηση του κέντρου βάρους αρκετά χαμηλά. Σε συνδυασμό, δε, με το αυξημένο μεταξόνιο των 2,77 μέτρων, εξασφαλίζει μία δυναμική οδική συμπεριφορά και σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες και απότομες αλλαγές πορείας.

Ένα ακόμα θετικό είναι η ευελιξία στη χρήση συστημάτων κίνησης. Το Megane eVision έρχεται ως προσθιοκίνητο, με τη χρήση ενός ιδιαίτερα περιορισμένων διαστάσεων ηλεκτροκινητήρα. Το Ariya, πάλι θα έχει δύο ηλεκτροκινητήρες που θα μεταφέρουν την κίνηση και στους τέσσερις τροχούς. Η ευελιξία αυτή βοηθά στην ολοκλήρωση προτάσεων στοχευμένων στην κατηγορία που απευθύνονται.

Παράλληλα, το πολύ λεπτό πλάτος της πλατφόρμας, που εν μέρει επιτυγχάνεται λόγω της τεχνολογίας των κελιών των συσσωρευτών που φέρει, εξασφαλίζει μεγαλύτερους εσωτερικούς χώρους. Εναλλακτικά, ανάλογα με την περίσταση, μπορεί να δεχτεί μεγαλύτερους ή μικρότερους συσσωρευτές, αυξάνοντας την αυτονομία ή περιορίζοντας το βάρος. Αυτοί μπορούν να τοποθετηθούν οριζόντια ή κατακόρυφα, αυξάνοντας περαιτέρω τις δυνατότητες παραμετροποίησης των σχεδιαστών. Εδώ οι συσσωρευτές αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της δομής του πλαισίου, όντας σχεδιασμένοι να ενισχύουν τη στρεπτική του ακαμψία.

Μέχρι στιγμής έχουν διεξαχθεί πολλές δοκιμές σε περιβάλλον εργαστηρίου, καθώς και πάνω από 3 εκ. χιλιόμετρα στο δρόμο, σε κάθε πιθανή διαδρομή και συνθήκη. Ως εκ τούτου, η CMF-EV θεωρείται έτοιμη να περάσει πλέον σε παραγωγή.