Με στόχο το 2030 ένα στα δύο αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ευρώπη να είναι ηλεκτροκίνητα (είτε αμιγώς ηλεκτρικά, είτε plug–in υβριδικά) και το 2039 να έχει ουδέτερο ανθρακικό αποτύπωμα, η Mercedes–Benz ακολουθεί με συνέπεια τη στρατηγική της, να προσφέρει μετακινήσεις με ουδέτερες εκπομπές CO2 από κάθε κατηγορία αυτοκινήτων που εξελίσσει και παράγει.
Έτσι, η Mercedes–Benz συνεχίζει να επεκτείνει συστηματικά τη γκάμα των plug-in hybrid μοντέλων της προσφέροντας ήδη περισσότερες από 20 διαφορετικές εκδόσεις οι οποίες είναι διαθέσιμες προς παραγγελία και στην Ελλάδα.
Ειδικά στην compact κατηγορία, στη χώρα μας διατίθενταιοι plug–in υβριδικές εκδόσεις στα μοντέλα της A–Class, A–Class Sedan, B–Class, CLA Coupe, CLA ShootingBrake and GLA. Λειτουργώντας μαζί, ο τετρακύλινδρος 1.33 λίτρων βενζινοκινητήρας με ισχύ 118 kW (160 hp)και ο 75 kW (102hp) ηλεκτροκινητήρας προσφέρουν συνδυαστική απόδοση 160 kW (218 hp) και συνολική μέγιστη ροπή 450 Νm, η οποία είναι εμφανής ήδη από τις χαμηλές στροφές. Αυτό το σημαντικό χαρακτηριστικό του ηλεκτροκινητήρα, δηλ. η μέγιστη ροπή από στάση, κάνειτα compact plug–in hybrid μοντέλα να αποκρίνονται άμεσα, όπως απεικονίζεται και στις επιδόσεις τους. Για παράδειγμα, η A 250e (συνδυαστική μεικτή κατανάλωση καυσίμου 1,3-1,0 l / 100 km, εκπομπές CO2 συνδ. 30–22 g/ km) ολοκληρώνει το σπριντ 0 – 100 km / h σε μόλις 6,6δευτερόλεπτα. Ακόμη και με τη αποκλειστική χρήση του ηλεκτροκινητήρα, μπορεί να φτάσει σε τελική ταχύτητα έως 140 km/h – περισσότερο από αρκετό για να σημειώσει καλές επιδόσεις στον αυτοκινητόδρομο εντός των ορίων ταχύτητας των περισσότερων κρατών χωρίς τη χρήση του κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Οι GLA 250e & CLA 250e
Δύο από τα πιο δημοφιλή μοντέλα στην Ελληνική αγορά, μαζί με τις Α-Class (Hatchback & Sedan), είναι η GLA 250eκαι η CLA 250 e Coupe. Και τα δυο διαθέτουν το ίδιο μηχανικό σύνολο με τα υπόλοιπα compact plug–in υβριδικά μοντέλα (βενζινοκινητήρα 1.33 λίτρων και ηλεκτροκινητήρα 75 kW). Όμως παράλληλα με τις επιδόσεις που προκύπτουν από τη ροπή των 450 Nm ήδη από τις χαμηλές στροφές, τα νούμερα της κατανάλωσης είναι αυτά που εντυπωσιάζουν: Η CLA 250e καταναλώνει κατά μέσο όρο 0,9-1,3 λίτρα/100 χλμ. και εκπέμπει μόλις 30-22 γρ.CO2/χλμ. H κατανάλωση της GLA 250e κυμαίνεται μεταξύ 1,7-1,3 λίτρων/100 χλμ.και εκλύει 38-30 γρ.CO2/χλμ (τιμές WLTP). Η μπαταρία ιόντων-λιθίου είναι χωρητικότητας 15,6 kWh, και ζυγίζει 129κιλά. Εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία που κυμαίνεται μεταξύ 61–69 χλμ. για την CLA 250 e Coupe, και 56-63 για την GLA 250 e (τιμές WLTP). Έτσι, το 90% τωνκαθημερινών μετακινήσεων, ιδιαίτερα στην πόλη μπορούν να πραγματοποιηθούν χωρίς να ενεργοποιηθεί ο βενζινοκινητήρας, με την προϋπόθεση ότι ο οδηγός φορτίζειτακτικά το αυτοκίνητό του.
Επιπλέον, για τη διατήρηση όσο το δυνατόν μεγαλύτερου ωφέλιμου χώρου για επιβάτες και αποσκευές, οι plug-in υβριδικές εκδόσεις των CLA 250e & GLA 250e έχουν υιοθετήσει μία σειρά από λύσεις προκειμένου η μπαταρία να μην περιορίσει σημαντικά τους χώρους. Για παράδειγμα, η εξάτμιση έχει τοποθετηθεί στο κέντρο του αυτοκινήτου, κάτω από το δάπεδο, ενώ το τελικό καζανάκι βρίσκεται στο τούνελ της μετάδοσης. Αντίστοιχα, το ρεζερβουάρ καυσίμου τοποθετείται στο χώρο που στις συμβατικές τετρακίνητες εκδόσεις βρίσκεται κανονικά ο άξονας μετάδοσης, με αποτέλεσμα η μπαταρία να καταλαμβάνει τον χώρο κάτω από το αμάξωμα.
Τόσο η GLA 250e όσο και η CLA 250e εκτός από τον πλούσιο βασικό εξοπλισμό που διαθέτουν και ο οποίος είναι πολύ πιο πλούσιος από τον εξοπλισμό των συμβατικών αντίστοιχων μοντέλων, δίνουν τη δυνατότητα προσωποποίησης μέσα από την επιλογή τριών για τη GLA250e και δύο για τη CLA 250e διαφορετικών πακέτων εξοπλισμού.
Γραμμές εξοπλισμού GLA 250e
Style Line: Σύστημα πολυμέσων MBUX, ζάντες αλουμινίου17”, κάμερα οπισθοπορείας, touchpad , 2 οθόνες 7 ιντσών μελειτουργία touch screen, ράγες οροφής, ανάρτηση Comfort,φώτα LED High Performance με ενσωματωμένα LEDημέρας, ηλεκτρικό σύστημα EASY–PACK πόρτας χώρουαποσκευών, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων.
Progressive Line (επιπλέον της γραμμής Style Line):Zάντες 18” 5 διπλών ακτινών, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός THERMOTRONIC, καθίσματα ComfortARTICO (τεχνητό δέρμα/ ύφασμα Fleron), διακοσμητικά στοιχεία σε χρώμιο περιμετρικά, καθώς και ποδιά και μάσκα σε high–gloss χρώμιο, χρωμιομένα στοιχεία πίσω και προφυλακτήρας με εμφανείς απολήξεις εξατμίσεων.
AMG Line (επιπλέον της γραμμής Progressive): 19” ζάντες AMG διπλών ακτινών, καθίσματα sport με ARTICOman–made leather/DINAMICA microfibre black, θερμομονωτικά σκούρα φιμέ κρύσταλλα, χαμηλωμένη ανάρτηση comfort, AMG body με διαχύτη AMG σε χρώμιο, γρίλια ψυγείου “diamond ”
Γραμμές εξοπλισμού CLA 250e
Progressive Line: Ζάντες αλουμινίου18’‘, εμφανείς απολήξεις εξατμίσεων στο πίσω μέρος του προφυλακτήρα, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός THERMOTRONIC, δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι, διακοσμητικά στοιχεία με εμφάνιση carbon, σύστημα πολυμέσων MBUX, δύο οθόνες 7 ιντσών με λειτουργία αφής και Touchpad (χειριστήριο αφής), κάμερα οπισθοπορείας, φώτα LED High Performance με ενσωματωμένα φώτα Led ημέρας, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων
AMG Line (επιπλέον της γραμμής Progressive): Ζάντεςαλουμινίου 18” AMG, εξωτερικό styling AMG, σύστημαπέδησης με φρένα Sport, τιμόνι AMG, καθίσματα Sports σεARTICO/DINAMICA, διακοσμητικά στοιχεία εσωτερικούDINAMCA.
Τεχνικά στοιχεία GLA 250e & CLA 250e
|
GLA 250 e |
CLA 250 e |
Κυβισμός (cc) |
1332 |
1332 |
Διάταξη κυλίνδρων |
L4 |
L4 |
Ονομαστική ισχύςβενζινοκινητήρα (kW/hp) |
118/160 |
118/160 |
στις σ.α.λ. |
5500 |
5500 |
Ονομαστική Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (kW/hp) |
75/102 |
75/102 |
Μεγ. συνδυαστική ισχύς (kW/hp) |
160/218 |
160/218 |
Μέγ. Συνδυαστική ροπή στρέψης (Nm) |
450 |
450 |
Επιτάχυνση 0-100 km/h (s) |
7,1 |
6,8 |
Μεγ. Τελική ταχύτητα (km/h) |
220 |
240 |
Μεγ. ταχύτητα με ηλεκτροκινητήρα (km/h) |
140 |
140 |
Εκπομπές CO2 – συνδυασμένος κύκλος WLTP (gr/km) |
38–30 |
30-22 |
Συνδυαστική κατανάλωση καυσίμου – συνδυασμένος κύκλος WLTP (l/100km |
1,7-1,3 |
1,3-0,9 |
Ηλεκτρική Αυτονομία WLTP(EAER) * (km) |
56-63 |
61-69 |
Χωρητικότητα πορτ μπαγκάζlt (με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα) |
385 (1.385) |
395 |
Η τιμή της GLA250e στη χώρα μας ανέρχεται στα € 45.316 (με Λιανική Τιμή προ Φόρων από € 34.454) και της CLA250e στα € 47.190(με Λιανική Τιμή προ Φόρων από € 35.884)
Όλα τα plug–in υβριδικά μοντέλα της compact κατηγορίας βρίσκονται ήδη στη χώρα μας και είναι διαθέσιμες στις Εκθέσεις των Εξουσιοδοτημένων Διανομέων Mercedes–Benz EQ για μια δοκιμαστική οδήγηση. Με μηδενική φορολόγηση για τον εταιρικό χρήστη, μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και μειωμένο τέλος ταξινόμησης για τον πελάτη λιανικής, εξοπλισμένες με ιδιαίτεραπλούσιο εξοπλισμό και το γνωστό για την ποιότητα και αξιοπιστία «αστέρι» στο καπώ, είναι σίγουρο ότι συναρπάζουν ακόμα και τους πιο απαιτητικούς!
___________________
*(EAER) – Equivalent All-Electric Range
Οι αναγραφόμενες τιμές καθορίστηκαν σύμφωνα με την προκαθορισμένη μέθοδο μέτρησης. Αυτές είναι οι “μετρηθείσεςτιμές WLTP CO2” σύμφωνα με το άρθρο 2 αριθ.3 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1153.
Τα highlights των plug–in υβριδικών μοντέλων της compactκατηγορίας με μία ματιά:
Ανάκτηση ενέργειας
Ένα από τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά των plug-in υβριδικών μοντέλων είναι το σύστημα ανάκτησης ενέργειας. O ηλεκτροκινήτραςλειτουργεί ως δυναμό κατά το ρολάρισμα και την πέδηση για τη φόρτιση της μπαταρίας υψηλής τάσης στη διάρκεια της διαδρομής, ενώ εκκινεί και το σύστημα. Μόλις ο οδηγός πάρει το πόδι του από το πεντάλ γκαζιού κατά τη διάρκεια της πορείας, ενεργοποιείται η ανάκτηση ενέργειας κατά το ρολάρισμα.
Το σύστημα αυτό παρουσιάζει τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:
Φόρτιση
Η μπαταρία ιόντων λιθίου, με συνολική χωρητικότητα 15,6 kWhμπορεί να φορτιστεί εξωτερικά είτε με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) είτε με συνεχές ρεύμα (DC) προαιρετικά. Σε ένα wallbox7,4 kW (AC), και με το προαιρετικό σύστημα οχήματος εναλλασσόμενου ρεύματος (OBC – On–Board Charger) έως και 7,4 kW, η φόρτιση από 10 έως 100% SoC (State of Charge) διαρκεί περίπου 1 ώρα 45 λεπτά. Χρησιμοποιώντας ταχυφορτιστή DC έως 24 kW και το προαιρετικό σύστημα οχήματος φόρτισης συνεχούς ρεύματος έως 24 kW, χρειάζονται περίπου 25 λεπτά για να περάσει η μπαταρία από 10 έως 80% SoC.
Τα plug-in hybrid οχήματα προσφέρουν τη δυνατότητα κίνησης μόνο με ηλεκτρικό ρεύμα και συνεπώς με μηδενικές τοπικές εκπομπές, ειδικά σε αστικές περιοχές, ενώ σε μεγαλύτερες αποστάσεις επωφελούνται από την αυτονομία των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Έτσι, ενσωματώνουν τα καλύτερα των δύοκόσμων!