Η αγωνιστική τεχνολογία της Toyota στα αυτοκίνητα παραγωγής (Pics)

Toyota Corolla BTCC

Είναι ευρέως γνωστό πως πολλές τεχνολογίες που απολαμβάνουμε στα αυτοκίνητα με τα οποία μετακινούμαστε στους δρόμους, ενσωματώνουν τεχνολογία που έχει πρώτα δοκιμαστεί σε πίστες και ειδικές διαδρομές.

Πράγμα που βρίσκει εφαρμογή και με το παραπάνω στην Toyota – μία εταιρεία με πολύ πλούσια αγωνιστική κληρονομιά και «γεμάτο» αγωνιστικό πρόγραμμα. Ενδεικτικά αναφέρουμε τους σημαντικότερους θεσμούς στους οποίους εμπλέκεται: το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) όπου μάχεται με το εκρηκτικό Yaris WRC αλλά και το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC) όπου μέσω του πρωτότυπου TS050 δοκιμάζει ότι πιο προηγμένο υπάρχει στον τομέα της υβριδικής τεχνολογίας.

Υπάρχει όμως ένας ακόμα σημαντικός θεσμός επί ευρωπαϊκού εδάφους στον οποίο συμμετέχουν οι Ιάπωνες κι εκεί, μπορεί να υπάρξει πολύ ευκολότερα ταύτιση με τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους. Αναφερόμαστε στο BTCC, το Βρετανικό Πρωτάθλημα Τουρισμού, στο οποίο η Toyota δεν λαμβάνει μέρος με ένα εξωτικό πρωτότυπο αλλά με την Corolla.

Μόνο που το 2022, ακολουθώντας τη ρότα που έχει πάρει γενικότερα ο παγκόσμιος μηχανοκίνητος αθλητισμός, το BTCC θα χρησιμοποιεί ηλεκτρικά οχήματα! Ας δούμε λοιπόν ποιο είναι το πλάνο για το αύριο του θεσμού, με «ξεναγό» μας στη νέα τεχνολογία την Toyota.

Το υβριδικό kit που περιλαμβάνει μπαταρία, σύστημα ψύξης και ηλεκτροκινητήρα, είναι απλό, πασπαρτού και χωρίς υπέρογκο κόστος. Υπόσχεται περισσότερη ισχύ και καλύτερη απόδοση, με τη σφραγίδα της Cosworth.

Είναι χαρακτηριστικά όσα λέει στο CAR ο υπεύθυνος του αγωνιστικού προγράμματος της εταιρείας με μακρά παράδοση στην F1, Tom Brown: «Στους Αγώνες Αντοχής και την LMP1 τα budget είναι αστρονομικά. Αντίστοιχα ή ακόμα και μεγαλύτερα εκείνων ομάδων της F1. Το υβριδικό σύστημα που θα έχουμε στο BTCC θα κοστίζει για κάθε σεζόν χρήσης, 20.500 χιλιάδες λίρες. Είναι το πρώτο, πραγματικά οικονομικό σύστημα του είδους του».

Η εξέλιξή του ξεκίνησε το προηγούμενο καλοκαίρι, αρχικά με δουλειά μέσω υπολογιστών και έπειτα, με πραγματικές δοκιμές στην πίστα, με τον οδηγό αγώνων Darren Turner να καλείται να δοκιμάσει το σύστημα σε μία Toyota Corolla στην πίστα του Σνέτερτον.

Το σύστημα αυτό μπορεί να προσφέρει επιπλέον 40 άλογα για 15 δευτερόλεπτα. Και η κατασκευάστρια εταιρεία εξετάζει και λύσεις όπως την ύπαρξη LED εντός κόκπιτ, που θα μαρτυρούν στην τηλεοπτική κάλυψη πόση από αυτή την ενέργεια έχει χρησιμοποιήσει κάθε οδηγός.

Το υβριδικό hardware έχει σχεδιαστεί ώστε να ενσωματωθεί στην παρούσα γενιά αγωνιστικών οχημάτων, απαιτώντας τις λιγότερες δυνατές τροποποιήσεις. Η βασική διαφοροποίηση θα αφορά την ενσωμάτωση διαφορετικού τύπου σε οχήματα με την κίνηση στον εμπρός άξονα και σε οχήματα με την κίνηση στον πίσω.

Ας δούμε όμως τα μέρη του συστήματος:

Electric motor (κόκκινο)
Ζυγίζει 7.5kg, προσθέτει 40 άλογα στα 300 που έρχονται από τους στάνταρ 3λιτρους βενζινοκινητήρες που χρησιμοποιούνται στο BTCC.

Σύστημα ψύξης (μπλε)
Η εταιρεία PWR με έδρα στην Αυστραλία και εξειδίκευση στον τομέα, θα παρέχει το kit ωύκης για τον ηλεκτροκινητήρα.

Μπαταρία (πράσινο)
Μπαταρία 60-volt από την Delta Motorsport, που ζυγίζει 20kg

Τάση 60-volt (πορτοκαλί)
Η σχετικά χαμηλή τάση καθιστά το υβριδικό σύστημα ασφαλέστερο στο χειρισμό