Η επερχόμενη BMW i4 φέρνει έξι ακόμα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (Pics)

1150
BMW i4 Production model Front

Η νέα ηλεκτρική BMW i4 είναι έτοιμη να υπερηφανεύεται για μια εμβέλεια περίπου 600 χιλιομέτρων και η ψηφιακή απόδοση από το Autoexpress και τον Avarvarii, μας δείχνουν πώς θα μπορούσε να είναι.

Η άφιξη του νέου iX3 για την BMW αξιοποιεί έναν δυνητικά προσοδοφόρο, και ασφαλή τομέα της αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς τα SUV με μπαταρία αυξάνονται σε δημοτικότητα.  Ωστόσο, τα επόμενα βήματα της εταιρείας για την επέκταση της σειράς EV θα είναι πολύ πιο τολμηρά, γιατί γνωρίζουμε ότι έξι νέες ηλεκτρικές BMW βρίσκονται στον ορίζοντα.  Αυτά θα περιλαμβάνουν ολοκαίνουργια μοντέλα και ηλεκτρικές εκδόσεις δημοφιλών μοντέλων, μέρος της υπόσχεσης της BMW για πώληση 12 νέων EV έως το 2025.

BMW i4 Production model back

Το βασικό στοιχείο της νέας εμφάνισης i-line από το 2021 θα είναι ένα τετράθυρο all-ηλεκτρικό κουπέ που προορίζεται ως αντίστοιχο i-Division για τις νέες Series 4 και M4, την BMW i4.  Αν και αυτό δεν θα αντιμετωπίσει άμεσα το Tesla Model 3 (καθώς η ηλεκτρική σειρά 3 θα το επωμιστεί αυτό), θα χρησιμεύσει ως μια εναλλακτική στο στυλ και ριζοσπαστική λύση.

Η μεγαλύτερη γκάμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων

BMW i4 Production model Front

Η νέα BMW i4 θα βασίζεται στο Concept i4 που αποκαλύφθηκε νωρίτερα φέτος – που περιγράφεται περίπου ως 85% αντιπροσωπευτικό του τελικού αυτοκινήτου – και οι ψηφιακές εικόνες δίνουν μια γεύση για το πώς θα μοιάζει το έτοιμο i4.  Η BMW θα προσπαθήσει να μεταφέρει περίπου το DNA της Σειράς 4 στο i4 με τη μορφή μεγάλων, αλλά ανοιγμένων διπλών νεφρών γρίλιες που κυριαρχούν στο μπροστινό άκρο, υπονοώντας τον ηλεκτρικό κινητήρα.  Το τετράθυρο αμάξωμα σημαίνει ότι θα έχει πιο ελκυστική εμφάνιση από το δίθυρο 4 Series Coupé, ενώ όπως και στο iX3, θα εφαρμοστούν πολλές μπλε λεπτομέρειες εξωτερικού χώρου.


Το νέο i4 θα χρησιμοποιήσει αυτό που η BMW ονομάζει τεχνολογία ηλεκτρικής μετάδοσης «πέμπτης γενιάς».  Αυτό κάνει το ντεμπούτο του στο νέο iX3, αλλά το i4 είναι εκεί που το φέρνει στο προσκήνιο.

Σε σύγκριση με την τεχνολογία των παλαιότερων ηλεκτροκίνητων BMW, τα μοντέλα με αυτήν την τελευταία εγκατάσταση επωφελούνται από ένα νέο ηλεκτρικό κινητήρα και σύστημα μετάδοσης που είναι πιο συμπαγές και ελαφρύτερο, για μεγαλύτερη απόδοση και πιο κομψό αμάξωμα.  Η BMW έχει επίσης εστιάσει στη μείωση του αριθμού των υλικών σπάνιων γαιών στο σύστημα μπαταριών και ηλεκτρικών κινητήρων.  Κανένα δεν χρησιμοποιείται για την κατασκευή του κινητήρα, ενώ η μπαταρία χρησιμοποιεί δύο τρίτα λιγότερο κοβάλτιο από πριν.

Η ενεργειακή πυκνότητα είναι το σημείο όπου η εταιρεία έχει κάνει μεγάλα βήματα. Ωστόσο, μπαταρία του iX3 έχει περίπου 20% μεγαλύτερη χωρητικότητα για το φυσικό της μέγεθος σε σύγκριση με τις μπαταρίες BMW προηγούμενης γενιάς.  Η BMW λέει ότι το νέο σύστημα θα υποστηρίζει ένα εύρος ικανό για 700 χιλιόμετρα, αλλά για το i4 στοχεύει μια στα 600 χιλιόμετρα.


Οι εξελίξεις που παρατηρούνται στο i4 θα ακολουθηθούν το 2021 από ένα νέο ηλεκτρικό SUV, το iNEXT ή το iX, το οποίο θα βρίσκεται στην κορυφή των ηλεκτρικών BMW.  Θα έχει το μέγεθος της X5 αλλά με χαμηλή γραμμή οροφής, όπως η X6 και εσωτερικό χώρο συγκρίσιμο με την X7.

Η γερμανική εταιρεία έχει ήδη επιβεβαιώσει ότι θα προσθέσει ένα μικρό ηλεκτρικό SUV στη σειρά της, επίσης, με τη μορφή του iX1.  Πιθανότατα θα έρθει στην αγορά το 2022 ως μέρος της σειράς X1 επόμενης γενιάς.

Ομοίως, το ολοένα δημοφιλές Sedan 5 Series θα αποκτήσει επίσης μια ηλεκτρική έκδοση προς τα μέσα της δεκαετίας μετά την άφιξη του μοντέλου της όγδοης γενιάς του γύρω στο 2023.


Πιθανότατα θα ονομάζεται i5 και θα χρησιμοποιήσει μια ανεπτυγμένη έκδοση της πλατφόρμας CLAR που υποστηρίζει  το τρέχον μοντέλο Σειράς 5 – G30.  Ένας αντίπαλος από τη Mercedes με τη μορφή του EQE – ένα ηλεκτρικό Sedan μεγέθους E-Class – θα είναι ήδη στην αγορά όταν έρθει το 5 Series EV.

Ομοίως, και παράλληλα με τα ηλεκτρικά μουλάρια της Σειράς 3 που δοκιμάζονται και έχουν απαθανατιστεί από τους κατασκοπευτικούς φωτογράφους, η BMW θα δώσει έμφαση στην γκάμα των ηλεκτρικών σεντάν με μια ηλεκτρική έκδοση της επόμενης Σειράς 7.  Δεν έχουν παρατηρηθεί ακόμη μουλάρια, αλλά είναι πιθανό να διαθέτει την προαναφερθείσα εμβέλεια 700 χιλιομέτρων χάρη σε μια τεράστια υποδαπέδια μπαταρία και πιο αεροδυναμικό σχήμα από το τρέχον μοντέλο, καθώς θα έρθει αντιμέτωπη με την επερχόμενη Mercedes EQS και την επόμενη  γενιά της Jaguar XJ.