Η Ευρωπαϊκή Ένωση θέλει να πετύχει αυτάρκεια παραγωγής μπαταριών από το 2025

Φαίνεται ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση κινείται προς τη δημιουργία των δικών της μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα μπορούσε ήδη να παράγει αρκετές μπαταρίες έως το 2025 για να τροφοδοτήσει τον στόλο ηλεκτρικών οχημάτων της, η οποία φαίνεται να αυξάνεται με ταχείς ρυθμούς, αποκλείοντας έτσι τη δυνατότητα να βασίζεται σε εισαγόμενα κύτταρα.  Αυτήν την φιλόδοξη επιθυμία εξέφρασε ο Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Μάρος Σέφκοβιτς.  “Είμαι πεπεισμένος ότι έως το 2025, η ΕΕ θα είναι σε θέση να παράγει αρκετές κυψέλες για την παραγωγή μπαταριών για να καλύψει τις ανάγκες της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς και να δώσει ζωή στη εξαγωγική μας ικανότητα”, δήλωσε ο Σεφκόβιτς στη Ευρωπαϊκή Τηλεδιάσκεψη που πραγματοποιήθηκε.

Η Κίνα εξακολουθεί να βρίσκεται στην πρώτη θέση

Σήμερα η Κίνα φιλοξενεί περίπου το 80% της παγκόσμιας παραγωγής κυττάρων ιόντων λιθίου, αλλά η ικανότητα της Ευρώπης πρόκειται να επεκταθεί γρήγορα.  Η Ευρώπη διαθέτει ήδη 15 εργοστάσια (μερικά υπό κατασκευή) που θα ασχολούνται με κυψέλες μπαταρίας μεγάλης κλίμακας, συμπεριλαμβανομένων των εργοστασίων της σουηδικής εταιρείας Northvolt, στη Σουηδία και τη Γερμανία, το γερμανικό εργοστάσιο του κινεζικού κατασκευαστή μπαταριών CATL και το  δεύτερο εργοστάσιο της εταιρείας Νότιας Κορέας SK Innovation, στην Ουγγαρία.

Ο ίδιος ο Σέφκοβιτς δήλωσε λοιπόν ότι μέχρι το 2025 οι ευρωπαϊκές κατασκευές που προορίζονται για αυτόν τον τομέα θα παράγουν αρκετές κυψέλες για την τροφοδοσία τουλάχιστον 6 εκατομμυρίων ηλεκτρικών οχημάτων.  Στο πλαίσιο του σχεδίου της να καταστεί απόλυτα ουδέτερη για το κλίμα έως το 2050, η ΕΕ θέλει να αυξήσει την τοπική παραγωγή δομικών στοιχείων για εναλλακτική ενέργεια, συμπεριλαμβανομένου του καυσίμου υδρογόνου για την παραγωγή χάλυβα χαμηλών εκπομπών άνθρακα και  μπαταρίες για την τροφοδοσία οικολογικών οχημάτων.

Ενώ η πανδημία της Covid 19 έχει σημειώσει συνολική πτώση των πωλήσεων αυτοκινήτων, οι συνδυασμένες πωλήσεις ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη αναμένεται να διπλασιαστούν περίπου φέτος, φτάνοντας το ένα εκατομμύριο μονάδες, σύμφωνα με την ΜΚΟ Transport & Environment.  .

Με την Επιτροπή να προβλέπει την εισαγωγή 13 εκατομμυρίων οχημάτων χαμηλών εκπομπών στους δρόμους της Γηραιάς Ηπείρου έως το 2025, περαιτέρω επενδύσεις θα είναι αναγκαστικά χρήσιμες.  “Πρέπει να κάνουμε σημαντικές επενδύσεις για την οικοδόμηση μιας κατάλληλης ευρωπαϊκής αλυσίδας εφοδιασμού και αγοράς εργασίας για να στηρίξουμε τα εργοστάσια μπαταριών”, πρόσθεσε ο Jesper Wigardt, Αντιπρόεδρος της Northvolt.

Ο Σέφκοβιτς δήλωσε ότι το Ταμείο Ανάκτησης για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων του κορωνοϊού, ύψους 750 δισεκατομμυρίων ευρώ είναι ένα “έτοιμο εργαλείο” για την υποστήριξη έργων.  Τον επόμενο μήνα, η Ευρωπαϊκή Ένωση θα προτείνει πρότυπα για το οικολογικό αποτύπωμα των μπαταριών, ενώ μια συμμαχία μεταξύ της ΕΕ και των ιδιωτών στοχεύει στην αύξηση της εγχώριας προμήθειας των πρώτων υλών που απαιτούνται για την παραγωγή κυττάρων.  Αυτό προέρχεται επίσης από ένα ειδικό πρόγραμμα της ΕΕ για έργα ανάπτυξης μπαταριών που ξεκίνησαν ήδη από το 2017.