Η Ευρώπη θέλει να τερματίσει τις πωλήσεις θερμικών αυτοκινήτων μέχρι το 2035

814

Ωστόσο, ορισμένες χώρες συνεχίζουν να βασίζονται σε αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο ολοκλήρωσε τη σύνοδό του με τα 27 μέλη του οικονομικού και πολιτικού μπλοκ της Ευρωπαϊκής Ένωσης.  Σύμφωνα με τον ιστότοπο Auto Plus, τα νέα δεν είναι καλά για ορισμένους κατασκευαστές αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με το γαλλικό περιοδικό, το Συμβούλιο επιβεβαίωσε μείωση κατά 55% των εκπομπών CO2 για την αγορά της ΕΕ έως το 2030 και αυτό θα οδηγήσει σε επιτάχυνση του ολικού εξηλεκτρισμού στην Γηραιά Ήπειρο.  Το πιο σημαντικό, ωστόσο, ήταν η αποφασιστικότητα των Ευρωπαίων να τερματίσουν την πώληση νέων αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ το 2035.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Η Ευρώπη πιέζει σκληρά προς αυτήν την αγορά

Ο Pascal Fabrin, μέλος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, δήλωσε: «Το 2035, σε 15 χρόνια, το 100% των πωληθέντων οχημάτων θα πρέπει να είναι ηλεκτρικά.  Αυτό σημαίνει ότι δεν θα μπορείτε πλέον να αγοράσετε αυτοκίνητο ντίζελ ή βενζίνης το 2035 σε ολόκληρη την Ευρώπη».

Η δήλωση φαίνεται αρκετά σαφής και περιλαμβάνει τόσο τα ήπια όσο και τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά αυτοκίνητα.  Αυτή η επιλογή θα έχει ακόμη μεγαλύτερο αντίκτυπο στους κατασκευαστές οχημάτων, ειδικά στους Γερμανούς και στους Γάλλους.  Ωστόσο, η απόφαση για την πλήρη εξάλειψη των θερμικών κινητήρων στην Ευρώπη θα εξαρτηθεί από όλους τους εμπλεκόμενους. Το θέμα θα συζητηθεί περαιτέρω τον Ιούνιο του 2021, όταν προχωρήσει η ψηφοφορία από τις χώρες μέλη.

Με αυτό το μέτρο, η Ευρωπαϊκή Ένωση στέλνει ένα σαφές μήνυμα ότι η πλήρης ηλεκτροδότηση θα συμβεί νωρίτερα από το αναμενόμενο.  Χώρες όπως η Γαλλία, για παράδειγμα, ήθελαν να σταματήσουν να πωλούν αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης το 2040, αλλά θα πρέπει να αναθεωρήσουν εάν το μέτρο εγκριθεί.

Επιπλέον, η ΕΕ εναρμονίζεται με τις επιλογές του Ηνωμένου Βασιλείου ότι θα πρέπει να τερματίσει την εμπορία υβριδικών αυτοκινήτων από το 2035. Αυτή η κίνηση θα σημαίνει επίσης το τέλος της παραγωγής ενδοθερμικών κινητήρων για αυτοκίνητα που πωλούνται στην Γηραιά Ήπειρο, ακόμη και αν άλλες χώρες του κόσμου θα συνεχίσουν να βασίζονται στη βενζίνη και το ντίζελ για μερικά ακόμη χρόνια