Η τεχνολογία ηλεκτροκίνησης της BMW i περνά πλέον και στην τρίτη διάσταση.
Στα πλαίσια του #NEXTGen 2020, το BMW Group θα παρουσιάσει το πρώτο ηλεκτρικό σύνολο πρόωσης για στολή wingsuit, το οποίο αποδεικνύει ότι το προαιώνιο όνειρο του ανθρώπου να πετάξει, μπορεί να πραγματοποιηθεί και μάλιστα με έναν εντελώς καινοτόμο τρόπο. Το πρωτοποριακό ηλεκτρικό σύνολο και το νέας σχεδίασης wingsuit αναπτύχθηκαν μέσα από τη συνεργασία της BMW i με το στούντιο Designworks και τον επαγγελματία πιλότο wingsuit από την Αυστρία, Peter Salzmann. Η παρθενική πτήση του Peter με το Electrified Wingsuit της BMW i, αποτυπώθηκε σε ένα μοναδικό βίντεο – ντοκιμαντέρ. Η συναρπαστική αυτή ταινία μικρού μήκους, η οποία θα προβληθεί για πρώτη φορά εν όψει του #NEXTGen 2020, δείχνει με εντυπωσιακό τρόπο πώς η τεχνολογία BMW eDrive μπορεί να φέρει την επανάσταση στην εμπειρία των ατομικών μεταφορών και μάλιστα όχι μόνο στο δρόμο.
Στο #NEXTGen 2020, το BMW Group θα προβάλλει τους τρόπους με τους οποίους η εταιρία προωθεί το επόμενο μεγάλο βήμα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Θα παρουσιαστούν πρωτοβουλίες και δεσμεύσεις, που, σε αλληλεπίδραση με πρωτοπόρα μυαλά από άλλους τομείς της βιομηχανίας, ανοίγουν νέες προοπτικές. Επιπλέον, το BMW Group θα παρουσιάσει τα πιο σύγχρονα προϊόντα του, καινοτόμες τεχνολογικές εξελίξεις και πρωτότυπα οχήματα που διαμορφώνουν το μέλλον των ατομικών μεταφορών.
Στο επίκεντρο θα είναι η τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης. Το BMW Group είναι ένας από τους κορυφαίους προμηθευτές αυτής της τεχνολογίας στον κόσμο, διαθέτοντας έρευνα και εξέλιξη, τεχνολογία παραγωγής και τη μεγαλύτερη γκάμα ηλεκτρικών κινητήριων συνόλων. Από το 2013 που παρουσιάστηκε στην αγορά το αμιγώς ηλεκτρικό BMW i3 (κατανάλωση καυσίμου στο μικτό κύκλο: 0,0 l/100 km, κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στο μικτό κύκλο: 13,1 kWh/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 0 g/km), τα εξαρτήματα που αποτελούν τον ηλεκτροκινητήρα, τα ηλεκτρονικά συστήματα διαχείρισης ισχύος, η τεχνολογία φόρτισης και οι μπαταρίες υψηλής τάσης, εξελίσσονται διαρκώς. Η νέα BMW iX3 (κατανάλωση καυσίμου στο μικτό κύκλο: 0,0 l/100 km, κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στο μικτό κύκλο: 17,8 – 17,5 kWh/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 0 g/km), διαθέτει τεχνολογία BMW eDrive πέμπτης γενιάς, χαρακτηριστικά της οποίας είναι η εξοικονόμηση ενέργειας, η ενεργειακή πυκνότητα και η εξαιρετικά συμπαγής σχεδίαση.
Συμπαγές κινητήριο σύνολο, βελτιστοποιημένο ντιζάιν, μοναδική εμπειρία πτήσης.
Η μακρά εμπειρία και οι συλλογική ικανότητα ανάπτυξης τεχνολογίας της BMW i, χρησιμοποιήθηκαν με έναν εντελώς καινοτόμο τρόπο αυτή τη φορά. Το αποτέλεσμα είναι ένα εξαιρετικά δυνατό, συμπαγές πακέτο ηλεκτροκινητήρα και συσσωρευτή ενέργειας, το οποίο εξασφαλίζει μία πρωτόγνωρη εμπειρία πτήσης με το Electrified Wingsuit της BMW i. Η μονάδα ισχύος του Ηλεκτρικού Wingsuit της BMW i αποτελείται από δύο έλικες από ανθρακονήματα σε προστατευτικό κέλυφος, τα λεγόμενα στροφεία, καθένας από τους οποίους αποδίδει ισχύ 7,5 kW με ρυθμό περιστροφής 25.000 σ.α.λ. περίπου. Η συνολική ισχύς του συστήματος πρόωσης είναι 15 kW και είναι διαθέσιμη για 5 λεπτά περίπου. Η σχεδίαση του ηλεκτροκινητήρα και του ειδικά σχεδιασμένου wingsuit είναι το αποτέλεσμα συνεργασίας ανάμεσα στον Peter Salzmann και τη δημιουργική ομάδα της Designworks. Η θυγατρική εταιρία του BMW Group ήταν από την αρχή ιδιαίτερα επιδραστική για το ντιζάιν της μάρκας BMW i. Οι δημιουργικές δυνατότητές της έχουν χρησιμοποιηθεί, όχι μόνο στο χώρο του αυτοκινήτου, αλλά και από πολυάριθμους πελάτες σε όλο τον κόσμο, προερχόμενους από άλλους κλάδους της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Περίπου τρία χρόνια πέρασαν από την αρχική ιδέα ενός wingsuit με ηλεκτρική πρόωση μέχρι το ντεμπούτο του συστήματος της BMW i στις Αυστριακές Άλπεις. Στο διάστημα αυτό, ο πρωτοπόρος των εναέριων αθλημάτων Peter Salzmann και οι συνεργάτες του στην BMW i και στην Designworks, εργάστηκαν από κοινού πάνω στις τεχνικές λεπτομέρειες της στολής και του ηλεκτρικού προωθητικού συνόλου. Το ηλεκτρικό σύστημα με τους διπλούς έλικες, το οποίο περιλαμβάνει και συσσωρευτή ενέργειας, ενσωματώθηκε στο μπροστινό τμήμα του wingsuit. Σημαντικό μέρος της εξέλιξης του συγκεκριμένου προγράμματος ήταν οι δοκιμές στην αεροδυναμική σήραγγα του Κέντρο Δοκιμών Αεροδυναμικής (ATC) του BMW Group στο Μόναχο.
Το άλμα από το ελικόπτερο, η πτήση με τεχνολογία BMW eDrive και η προσγείωση με αλεξίπτωτο.
Το πρόγραμμα Electrified Wingsuit by BMW i ξεκίνησε χάρη στη φιλοδοξία του Peter Salzmann να ανεβάσει το άθλημα του wingsuit σε άλλο επίπεδο. Ο 33χρονος Αυστριακός είναι εκπαιδευτής ελεύθερης πτώσης ενώ στο μεταξύ έχει γίνει επαγγελματίας του base jumping και του skydiving. Πέρα από την εκπαίδευσή του στο skydiving και στις πτήσεις με wingsuit, η καριέρα του περιλαμβάνει ρόλους κασκαντέρ σε ταινίες και εμφανίσεις σε τηλεοπτικά προγράμματα. Όταν ο Salzmann επιχειρεί άλμα από ένα βράχο ή από αεροπλάνο, χρησιμοποιεί το τεντωμένο – τύπου μεμβράνη – ύφασμα της στολής ανάμεσα στα χέρια και τα πόδια του σαν αλεξίπτωτο. Αυτό του επιτρέπει να πετά οριζόντια κατά τη διάρκεια της ελεύθερης πτώσης, χάρη στη ροή του αέρα που δημιουργείται από την καθοδική ταχύτητα. Για κάθε μέτρο καθόδου καλύπτει μέχρι τρία μέτρα οριζόντιας πτήσης. Οι skydivers με wingsuit αγγίζουν ταχύτητες πάνω από 100 χλμ./ώρα.
Η εφαρμογή ενός ηλεκτρικού συστήματος πρόωσης σε ένα wingsuit αποσκοπεί στην επίτευξη πιο σταθερής ελεύθερης πτήσης, ώστε να καλύπτονται μεγαλύτερες αποστάσεις. Όταν ενεργοποιηθεί ο ηλεκτροκινητήρας, εξηγεί ο Salzmann, ο πιλότος νιώθει αμέσως την επιτάχυνση, η οποία του επιτρέπει να πετά με ταχύτητες πάνω από 300 χλμ./ώρα. Στην παρθενική του πτήση με το Electrified Wingsuit της BMW i, ο Salzmann πέταξε με ελικόπτερο μαζί με δύο ακόμη πιλότους wingsuit πάνω από τις κορυφές των Άλπεων στην πατρίδα του, την Αυστρία. Αμέσως μετά το άλμα από υψόμετρο 3.000 μέτρων, οι τρεις πιλότοι πέταξαν σε σχηματισμό με κατεύθυνση έναν ορεινό όγκο. Με τη βοήθεια του ηλεκτρικού συστήματος πρόωσης, ο Salzmann επιτάχυνε περισσότερο από τους συναδέλφους του και κατάφερε να περάσει από την κορυφή του βουνού με έντονη κλίση. Αφού διέγραψε ακόμη μία καμπύλη, συναντήθηκε με τους άλλους δύο πιλότους, οι οποίοι είχαν περάσει από την πλαγιά με ελεύθερη πτήση χωρίς πρόωση. Οι τρεις πιλότοι wingsuit στο τέλος άνοιξαν τα αλεξίπτωτά τους και προσγειώθηκαν στον προκαθορισμένο προορισμό.
Μετά την επιτυχημένη αυτή πρεμιέρα, ο Peter Salzmann και οι εμπειρογνώμονες της BMW i και της Designworks, συνέχισαν την εξέλιξη του πρώτου στον κόσμο wingsuit με σύστημα ηλεκτρικής πρόωσης. Ο Αυστριακός είναι πεπεισμένος ότι η τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης θα είναι το μέλλον, όχι μόνο στους δρόμους, αλλά και στους αιθέρες. Για τον ίδιο, το πρόγραμμα του Electrified Wingsuit της BMW i είναι η απόδειξη ότι μέχρι πρότινος αδιανόητες δυνατότητες μπορούν να γίνουν πραγματικότητα με τη βοήθεια της ηλεκτροκίνησης.