Η VW χάνει το ανώτατο δικαστήριο της ΕΕ για το σκάνδαλο Dieselgate

577
Volkswagen TDI

Η χρήση της τεχνολογίας που την βοήθησε το Volkswagen Group να παρακάμψει τις δοκιμές ρύπανσης κινητήρων ντίζελ, παραβιάζοντας τους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δεν μπορεί να δικαιολογηθεί, ανέφερε το ανώτατο δικαστήριο.

Η χρήση μιας λεγόμενης συσκευής χειραγώγησης εκπομπών ρύπων δεν μπορεί να δικαιολογηθεί από το γεγονός ότι «συμβάλλει στην πρόληψη της γήρανσης ή της απόφραξης του κινητήρα», αποφάσισε το Ανώτατο Δικαστήριο της ΕΕ την Πέμπτη.  Οι αποφάσεις των δικαστών της ΕΕ με έδρα το Λουξεμβούργο είναι δεσμευτικές.

Ένα τέτοιο λογισμικό «πρέπει να επιτρέπει στον κινητήρα να προστατεύεται από ξαφνικές και εξαιρετικές ζημιές» και «μόνο εκείνοι οι άμεσοι κίνδυνοι ζημιάς που δημιουργούν συγκεκριμένο κίνδυνο όταν οδηγείται το όχημα» θα μπορούσαν να δικαιολογήσουν τη χρήση του, ανέφερε το δικαστήριο.

Ζητήθηκε από το δικαστήριο να αποφανθεί σε γαλλική δίωξη κατά της VW για φερόμενη εξαπάτηση αγοραστών ντίζελ.

Η VW αντιμετωπίζει παράλληλα και ένα κύμα αγωγών των επενδυτών, εκτός από τις αξιώσεις των οδηγών για επιστροφή χρημάτων για απώλεια αξίας των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων τους, λόγω της προσπάθειας χειραγώγησης που έγινε γνωστή από την αμερικανική ρυθμιστική αρχή τον Σεπτέμβριο του 2015. Το σκάνδαλο έχει κοστίσει στη VW περισσότερα από 30 δισεκατομμύρια ευρώ  (36,7 δισεκατομμύρια δολάρια.)

Ένα δικαστήριο του Ηνωμένου Βασιλείου, σε μια από τις μεγαλύτερες αγωγές που κατατέθηκαν σε αυτήν τη χώρα, αποφάσισε τον Απρίλιο ότι η VW χρησιμοποίησε ένα λογισμικό.  Η απόφαση επιτρέπει σε 91.000 πελάτες να προχωρήσουν σε αγωγή εναντίον της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Σε ξεχωριστή υπόθεση δικαστές της ΕΕ αποφάσισαν τον Ιούλιο ότι οι ιδιοκτήτες της VW που επηρεάστηκαν από το σκάνδαλο μπορούν να μηνύσουν την αυτοκινητοβιομηχανία για χειραγώγηση εκπομπών ρύπων των ντίζελ οπουδήποτε στο μπλοκ των 27 εθνών της ένωσης, ανοίγοντας τη δυνατότητα αξιώσεων οπουδήποτε όπου ζει ένας ιδιοκτήτης αυτοκινήτου εντός της ένωσης.

Η γαλλική υπόθεση αφορούσε μια βαλβίδα ανακυκλοφορίας καυσαερίων (ERG), η οποία μπορεί να ανακατευθύνει ορισμένα καυσαέρια πίσω στην παροχή αέρα για τον κινητήρα για τη μείωση των τελικών εκπομπών NOx.

Το ERG προσαρμόστηκε στις δοκιμές χρησιμοποιώντας μια συσκευή για να επιτρέψει στις εκπομπές να παραμείνουν κάτω από το ανώτατο όριο των κανονιστικών ρυθμίσεων, αλλά σύμφωνα με την έκθεση ενός εμπειρογνώμονα, η συσκευή σε κανονικές συνθήκες θα οδηγούσε σε μερική απενεργοποίηση του ERG και υψηλότερες εκπομπές NOx.

Η λειτουργία του ERG θα έκανε τη συντήρηση πιο συχνή και δαπανηρή, διότι, για παράδειγμα, ο κινητήρας θα φράξει πιο γρήγορα.

Η VW ανακοίνωσε την ανάκληση περίπου 950.000 οχημάτων στη Γαλλία μετά το σκάνδαλο ντίζελ.

Η VW υποστήριξε ότι η γνώμη του δικαστηρίου σχετικά με το ERG δεν είχε συνέπειες σε νομικές διαδικασίες σχετικά με τα αυτοκίνητα ντίζελ της, στη Γερμανία ή αλλού.

«Στις νομικές διαμάχες που συνεχίζονται εκτός της Γερμανίας, το αποτέλεσμα εξαρτάται τελικά από το ζήτημα της πιθανής ζημιάς στους ενδιαφερόμενους κατόχους οχημάτων», ανέφερε σε δήλωση.