Ηγετική κρίση στον όμιλο VW – Με παραίτηση απειλεί ο Herbert Diess

481

Το ανώτατο συμβούλιο της VW αναζητά τρόπους για την εξομάλυνση της κρίσης ηγεσίας.

Η Volkswagen δεσμεύθηκε να συνεχίσει τις συνομιλίες μεταξύ των βασικών εμπλεκομένων μερών την Τετάρτη μετά από μια συνεδρίαση του εποπτικού συμβουλίου της εταιρείας, καθώς η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αναζητά τρόπους για να εξομαλύνει μια ηγετική κρίση.

Η συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου συγκλήθηκε αφού ο διευθύνων σύμβουλος Herbert Diess ζήτησε παράταση του συμβολαίου του και περισσότερη υποστήριξη στις μεταρρυθμιστικές του προσπάθειες, σε ορισμένες από τις οποίες έχουν αντιταχθεί οι ισχυροί άνθρωποι του ομίλου, καθώς σε διαφορετική περίπτωση θα παραιτηθεί από την θέση του.

«Οι συνομιλίες μεταξύ των συμμετεχόντων συνεχίζονται με εποικοδομητικό τρόπο», ανέφερε ο εκπρόσωπος του εποπτικού συμβουλίου με δήλωση.

«Οι αποφάσεις δεν ελήφθησαν στη σημερινή συνάντηση, όπως αναμενόταν».

Ο Diess προσπάθησε να αλλάξει τη VW από τον μεγαλύτερο κατασκευαστή οχημάτων με θερμικό κινητήρα στον κόσμο σε μια εταιρεία ικανή για μαζική παραγωγή ηλεκτρικών και μελλοντικά αυτόνομων αυτοκινήτων.

Ο ρυθμός και το βάθος των μεταρρυθμίσεων του, συμπεριλαμβανομένων των προσπαθειών για μείωση του κόστους στη Γερμανία και μετατροπή της Volkswagen σε εταιρεία τεχνολογίας, οδήγησε σε συγκρούσεις με τους αρχηγούς των συνδικάτων που θέλουν να προστατεύσουν τις τοπικές θέσεις εργασίας.

Ο Diess και τα συνδικάτα συγκρούστηκαν για βασικά ζητήματα, όπως διορισμούς στο διοικητικό συμβούλιο και κατά πόσον θα επεκτείνουν τη σύμβαση του Διευθύνοντος Συμβούλου μετά το 2023, ανέφεραν οι πηγές.

Η Volkswagen είναι λιγότερο αποτελεσματική και έχει υψηλότερο κόστος από τους βασικούς αντιπάλους της υποστήριξε ο Diess και ότι το κόστος πρέπει να μειωθεί για να ελευθερωθούν πόροι για αυτοκίνητα υψηλής τεχνολογίας.

Ο πρόεδρος της VW Hans Dieter Poetsch έχει πιέσει για την αποφυγή της συζήτησης σχετικά με την παράταση της σύμβασης, με την αιτιολογία ότι δεν θα πιέσει τις εξελίξεις μέχρι το 2023, όταν πρόκειται να λήξει, ανέφεραν εσωτερικές πηγές αυτήν την εβδομάδα.

Τα αφεντικά της Volkswagen, τα οποία ελέγχουν τις μισές θέσεις στο εποπτικό συμβούλιο της αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι πιθανό να αντιταχθούν στην παράταση της σύμβασης για τον Diess, βυθίζοντας την σε κρίση.

Το αδιέξοδο της διοίκησης έχει επίσης δει τον Diess να αντιτίθεται στις προσπάθειές του να αναπληρώσει το διοικητικό συμβούλιο.

Ο Diess προσπάθησε να εγκαταστήσει τον Arno Antlitz ως CFO για να αντικαταστήσει τον Frank Witter, ο οποίος πρόκειται να συνταξιοδοτηθεί τον Ιούνιο και να προσλάβει τον Thomas Schmall ως μέλος του διοικητικού συμβουλίου που είναι υπεύθυνος για τα εξαρτήματα, αντικαθιστώντας τον Stefan Sommer, ο οποίος έχει ήδη αποχωρήσει από την εταιρεία, ανέφεραν πηγές στο Reuters.

Τα ραντεβού είχαν καθυστερήσει επειδή οι ηγέτες της διοίκησης της VW επέμειναν να εγκρίνουν μια «λύση πακέτου», ανέφεραν δύο εμπλεκόμενοι  στο Reuters την περασμένη εβδομάδα.

«Είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι ότι θα είμαστε σε θέση να συζητήσουμε μια περιεκτική πρόταση», δήλωσε μια άλλη πηγή την Τρίτη.

Οι πηγές διαχείρισης της VW ανέφεραν στο επιχειρηματικό έγγραφο της Handelsblatt ότι ο Diess έχει χάσει την υποστήριξη των ανώτερων στελεχών του.  «Οι άνθρωποι του δεν τον ακολουθούν πια», ανέφερε μια πηγή στην εφημερίδα.

Οι ανώτεροι διευθυντές φαίνονται ενοχλημένοι με τον Diess να λέει συνεχώς στον τύπο ότι η Tesla είναι καλύτερη από την VW, ανέφερε η εφημερίδα.  Ο Diess έγραψε μια στήλη γνώμης στην Handelsblatt τον περασμένο μήνα, στην οποία αναφερόμενος στον γερμανικό βιομηχανικό γίγαντα επεσήμανε ότι εξακολουθεί να έχει “παλιές, πεπατημένες” δομές που πρέπει να διαλυθούν.

Ήδη από τον Ιούνιο, ο Diess έφυγε από την ηγετική του θέση στην μάρκα VW της αυτοκινητοβιομηχανίας μετά από εσωτερικές διαμάχες.