Έγκλημα στα Τέμπη: Αποδεικτικό στοιχείο «φωτιά» ζητά ο ανακριτής

103

Την ώρα που ομολογούν την πλήρη αδιαφορία και την απραξία γύρω από τα θέματα ασφαλείας στον ελληνικό σιδηρόδρομο σχεδόν ενάμιση χρόνο μετά το έγκλημα στα Τέμπη με 57 νεκρούς, με τη ΡΑΣ να κλείνει σιδηροδρομικές γραμμές λόγω κινδύνου ενώ παράλληλα απορρίπτει την αίτηση για την Επικαιροποίηση Έγκρισης Ασφαλείας του Διαχειριστή Υποδομής του ΟΣΕ, μια νέα εξέλιξη φέρνει όλο και πιο κοντά τους ιθύνοντες ενώπιον των ευθυνών τους.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο ειδικός εφέτης ανακριτής Σωτήρης Μπακαΐμης ζήτησε να του παραδοθεί το βίντεο πολλών ωρών από τον Οκτώβριο του 2022 στο οποίο καταγράφονταν όλα τα προβλήματα του σιδηροδρόμου στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Σε αυτό το βιντεοληπτικό υλικό, για την ύπαρξη του οποίου ενημερώθηκε ο ανακριτής μετά από το νέο εξώδικο των μηχανοδηγών στις 14 Ιουνίου 2024, καταγράφονται όλες οι ελλείψεις σε κάθε χιλιόμετρο της δικτύου.

Συγκεκριμένα στο εξώδικο που απέστειλε η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Ελξης-ΠΕΠΕ αναφέρει ότι «υπάρχει βιντεοσκοπημένο υλικό, το οποίο καταγράφηκε μέσα από την καμπίνα μηχανοδήγησης αμαξοστοιχίας που διήνυε τη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, το φθινόπωρο του έτους 2022, για λογαριασμό της Hellenic Train με παρόντα στέλεχος της ΗΤ-Μηχανικό που περιέγραφε επακριβώς τα προβλήματα».

Μάλιστα, οι μηχανοδηγοί ζήτησαν από τον ανακριτή να λάβει υπόψιν του στο υλικό: «Επειδή ενάμισι έτος μετά το τραγικό δυστύχημα συνεχίζονται αμείωτα τα προβλήματα και οι ελλείψεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο, καθώς και ο κίνδυνος νέου σιδηροδρομικού δυστυχήματος, παρακαλούμε όπως, ως έχετε την αρμοδιότητα, το ανακτήσετε από τη Hellenic Train και το συμπεριλάβετε στη σχετική δικογραφία, προκειμένου να σχηματίσετε ιδία αντίληψη για την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου και για τα αίτια του εγκληματικού δυστυχήματος των Τεμπών».

Στο βίντεο της Hellenic Train που καταγράφηκε από ειδική ομάδα, διαπιστώνονται τα φωτοσήματα που δεν λειτουργούσαν, λανθασμένες ρυθμίσεις στα κλειδιά, απώλειες στο σύστημα του ασυρμάτου, και δυσκολία στην επικοινωνία. Μάλιστα ο μηχανικός ανέφερε ότι υπάρχει κίνδυνος ατυχήματος σε κάθε περίπτωση που το πρόβλημα ήταν σοβαρό. Προφανώς το βίντεο αυτό δημιουργεί εύλογα ερωτήματα, την ώρα μάλιστα που λίγους μήνες νωρίτερα είχε ψηφιστεί σύμβαση στη Βουλή από τον τότε υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Αχ.  Καραμανλή, μέσω της οποίας θα λάμβανε κρατική επιδότηση «δημόσιας υπηρεσίας» ύψους 750 εκατομμυρίων ευρώ. Ο ίδιος ο υπουργός τότε περηφανευόταν ότι με αυτή τη σύμβαση θα διόρθωνε τα λάθη της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.

Σημειώνεται ότι η ΠΕΠΕ η οποία είχε στείλει πολλά εξώδικα για τα θέματα ασφαλείας, είχε ζητήσει το συγκεκριμένο βίντεο τον Μάιο του 2023, εν όψει της συνέντευξης Τύπου που οργάνωνε τότε μαζί με την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μηχανοδηγών, όπου και παρουσιάστηκε όμως κανένας δεν έδειξε ενδιαφέρον…