Pin It

Προφανώς και δεν μιλάμε για θαυματουργές τροφές, όμως υπάρχουν κάποιες συγκεκριμένες τροφές που βοηθούν τον οργανισμό σας να αυξήσει τον μεταβολισμό του, να κάψει περισσότερο λίπος και να είναι υγιής. Βέβαια δεν θα χάσετε κιλά εντάσσοντας τες στο μενού σας χωρίς άσκηση. Ακόμα και αν βαριέστε την γυμναστική προσπαθήστε να περπατάτε έστω 20 λεπτά ημερησίως.

Τι είναι ο μεταβολισμός;

Ο όρος βασικός μεταβολικός ρυθμός αναφέρεται στο σύνολο της ενέργειας που χρειάζεται κάθε μέρα ο οργανισμός για να καλύψει τις ζωτικές του λειτουργίες (τη λειτουργία της καρδιάς, τη διατήρηση της θερμοκρασίας τους σώματος) και ισοδυναμεί με το 60-75% της ενέργειας που προσλαμβάνεται μέσω της τροφής. Επιπλέον περιλαμβάνει σε ποσοστό περίπου 25-40% την ενέργεια που χρειάζεται για να αντεπεξέλθει στις καθημερινές φυσικές δραστηριότητες, όπως για παράδειγμα το περπάτημα. Πηγή της ενέργειας αυτής είναι οι τροφές, τα συστατικά των οποίων -πρωτεΐνες, υδατάνθρακες- επεξεργάζεται ο οργανισμός προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες του.

Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να εντάξετε αυτά τα πέντε στο μενού σας!

Γκρέιπφρουτ

Το γκρέιπφρουτ έχει ελάχιστες θερμίδες με αποτέλεσμα να καίτε περισσότερες θερμίδες από όσες παίρνετε, να ενεργοποιείτε τον μεταβολισμό σας και να αυξάνετε η καύση του λίπους μειώνοντας την κυτταρίτιδα. Βοηθάει και στην μείωση της κυτταρίτιδας. Αν σας φαίνεται πολύ ξινό φτιάξτε ένα χυμό με γκρέιπφρουτ και πορτοκάλι.

Γιαούρτι

Το γιαούρτι περιέχει ασβέστιο, το οποίο ενεργοποιεί το μεταβολισμό. Έρευνα έδειξε ότι παχύσαρκα άτομα που κατανάλωναν 3 άπαχα γιαούρτια την ημέρα έχασαν 22% περισσότερο βάρος, 61% περισσότερο σωματικό λίπος και 81% περισσότερο κοιλιακό λίπος από τα άτομα που δεν κατανάλωναν το γιαούρτι. Είναι σίγουρο ότι ο συνδυασμός του ασβεστίου και της πρωτεΐνης γάλακτος παίζει κάποιο ρόλο στο μεταβολισμό. Καταναλώστε το σκέτο ή με φρούτα.

Το πράσινο τσάι

Αν πίνετε πολύ καφέ, αντικαταστήστε τον με το πράσινο τσάι τουλάχιστον μία φορά την ημέρα. Ο καφές και το τσάι περιέχουν καφεΐνη, η οποία διεγείρει το κεντρικό νευρικό σύστημα κι έτσι ενισχύει το μεταβολισμό. Πολυάριθμες μελέτες έχουν δείξει ότι το πράσινο τσάι περιέχει διάφορα θερμογενετικά συστατικά. Δηλαδή οι κατεχίνες, οι πολυφαινόλες και η καφεΐνη που βρίσκονται στο πράσινο τσάι έχουν την ιδιότητα να αυξάνουν το μεταβολισμό μας αλλά και την οξείδωση του συσσωρευμένου λίπους. Φαίνεται λοιπόν τα συστατικά αυτά να είναι υπεύθυνα για την επίδραση που έχει το πράσινο τσάι στην απώλεια σωματικού βάρους.

Οι καυτερές πιπεριές.

Η καψακαϊνη είναι μια ουσία που υπάρχει στις καυτερές πιπεριές και ευθύνεται για την αίσθηση καύσου που νιώθουμε όταν τις τρώμε. Η ουσία αυτή μπορεί να αυξήσει το μεταβολισμό μας καθώς αυξάνει το καρδιακό μας ρυθμό με αποτέλεσμα να καίγονται περισσότερες θερμίδες από τον οργανισμό μας. Έτσι εάν δεν έχετε γαστρεντερικές διαταραχές μπορείτε να τις προσθέσετε στο φαγητό σας και να δώσετε με αυτόν τον τρόπο μια «ώθηση» στο μεταβολισμό σας. Προσοχή όμως μην καείτε!

Νερό

Αν είστε ελαφρά αφυδατωμένοι, ο μεταβολισμός σας μπορεί να «πέσει». Γενικά, καλό είναι να πίνετε 8 ποτήρια νερό την ημέρα, ποσότητα όμως που μπορεί να κυμαίνεται ανάλογα με την εξωτερική θερμοκρασία, το βάρος και τη σωματική δραστηριότητα. Ειδικά, λοιπόν, όταν γυμνάζεστε προσπαθήστε να πίνετε επιπλέον νερό πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την άσκηση.