Κυριακή 19.01.2020

Ξανά στους δρόμους τα Μικτά Κλιμάκια Ελέγχων

Την ενεργοποίηση και πάλι των Μικτών Κλιμακίων Ελέγχου για την οδική ασφάλεια αλλά και για την μέτρηση των εκπομπών καυσαερίων ανακοίνωσε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με ειδικό άρθρο που περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο για τα Υδατοδρόμια και έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση.

Παράλληλα στο άρθρο 30 του νομοσχεδίου ξεκαθαρίζεται η αμοιβή των μελών των Μικτών Κλιμακίων Ελέγχων (ΜΚΕ) καθώς επίσης και τα πρόστιμα που θα επιβάλλουν στους παραβάτες οδηγούς αυτοκινήτων ή φορτηγών αλλά και στους ιδιοκτήτες των μεταφορικών εταιρειών σε περίπτωση που το όχημα τους ανήκει.

Ειδικότερα το άρθρο 30 αναφέρει ότι: «Τροποποίηση άρθρων 1, 4Α και 4Β και προσθήκη άρθρου 4Γ του ν.3446/2006 (Α’ 49)

1.Το άρθρο 1 του ν. 3446/2006 «Οργάνωση και λειτουργία αρχών ελέγχου κυκλοφορίας των οχημάτων – Ρυθμίσεις για τις επιβατικές μεταφορές και άλλες διατάξεις» (Α’ 49) αντικαθίσταται ως εξής:

«Άρθρο 1 Μικτά Κλιμάκια Ελέγχου Οχημάτων

1.Σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα των Περιφερειών της Χώρας συνιστώνται ένα ή περισσότερα Μικτά Κλιμάκια Ελέγχου (ΜΚΕ). Τα ΜΚΕ είναι αρμόδια για τον έλεγχο της νομιμότητας και ασφάλειας της κυκλοφορίας και των εκπομπών καυσαερίων των οχημάτων, ελληνικών και αλλοδαπών, που κυκλοφορούν στη χώρα, τον έλεγχο νομιμότητας της διενέργειας μεταφοράς με αυτά, καθώς και για την επιβολή διοικητικών κυρώσεων.

2.Τα ΜΚΕ αποτελούνται από:

α) Δύο (2) εκπροσώπους της Υπηρεσίας Μεταφορών και Επικοινωνιών ή του Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΤΕΟ) της οικείας Περιφερειακής Ενότητας, ένας από τους οποίους είναι τεχνικός και

β) ένα (1) όργανο του Τμήματος Τροχαίας ή της υπηρεσίας που ασκεί καθήκοντα Τροχαίας ή ένα όργανο του Λιμενικού Σώματος, εφόσον ο έλεγχος διενεργείται σε περιοχή αρμοδιότητάς του.

Επικεφαλής του ΜΚΕ ορίζεται ένας από τους εκπροσώπους της περίπτωσης α΄.

Σε περίπτωση μεταφοράς ραδιενεργών υλικών, είτε αυτή είναι δηλωμένη είτε όχι, στο ΜΚΕ δύναται να συμμετέχει, εφόσον κριθεί απαραίτητο από τον επικεφαλής του ΜΚΕ, και ένα μέλος του προσωπικού της Ελληνικής Επιτροπής Ατομικής Ενέργειας (ΕΕΑΕ). Με κοινή απόφαση των Υπουργών Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Υποδομών και Μεταφορών ορίζεται ο τρόπος και οι προϋποθέσεις συμμετοχής του μέλους του προσωπικού της Ελληνικής Επιτροπής Ατομικής Ενέργειας (ΕΕΑΕ) που συμμετέχει στο ΜΚΕ, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια.

3.Με απόφαση του οικείου Περιφερειάρχη που εκδίδεται κάθε έτος μετά από πρόταση των αρμόδιων υπηρεσιών, καθορίζεται ο αριθμός των ΜΚΕ καθώς και ονομαστικός πίνακας υπαλλήλων των αρμόδιων υπηρεσιών που μπορούν να συμμετέχουν στα ΜΚΕ.

4.Με απόφαση του προϊσταμένου της Διεύθυνσης Μεταφορών και Επικοινωνιών της οικείας Περιφερειακής Ενότητας συγκροτείται κάθε φορά το ΜΚΕ από υπαλλήλους που περιλαμβάνονται στον ανωτέρω ονομαστικό πίνακα.

5.Ο έλεγχος ασκείται σε κάθε σημείο της περιοχής αρμοδιότητας της οικείας Περιφερειακής Ενότητας, ακόμη και στους λιμένες και πλησίον των συνοριακών σταθμών, καθ’ όλη τη διάρκεια του εικοσιτετραώρου, ακόμη και τις αργίες. Η διαπίστωση της παράβασης και η επιβολή των διοικητικών κυρώσεων γίνεται επιτόπου και μετά από ακρόαση του οδηγού του οχήματος συντάσσεται σχετική έκθεση.

6.Η ακινητοποίηση του οχήματος γίνεται σύμφωνα με τις διατάξεις των Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και των υπουργικών αποφάσεων του άρθρου 4Β.

7.Στις περιπτώσεις που η παράβαση επισύρει την ποινή του διοικητικού προστίμου, μέτρο για την εξασφάλιση της καταβολής του, αποτελεί η επί τόπου αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος. Η καταλογιστική πράξη επιβολής του προστίμου επέχει θέση στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος για χρονικό διάστημα επτά (7) ημερών. Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών και του κατά περίπτωση συναρμόδιου Υπουργού μπορεί να μειώνεται το χρονικό διάστημα κυκλοφορίας του οχήματος με την καταλογιστική πράξη επιβολής προστίμου και να τίθενται περιορισμοί στον προορισμό και στην διαδρομή που ακολουθείται. Απαγορεύεται η έξοδος από τη Χώρα των οχημάτων, των οποίων έχουν αφαιρεθεί τα στοιχεία κυκλοφορίας. Τα στοιχεία κυκλοφορίας του οχήματος επιστρέφονται στο νόμιμο κάτοχό τους από τις αρμόδιες κατά περίπτωση αρχές, αφού εξοφληθεί το πρόστιμο. Εάν πρόκειται για αλλοδαπό όχημα και δεν καταβληθεί το πρόστιμο εντός της ίδιας ημέρας, αντίγραφο της καταλογιστικής πράξης αποστέλλεται από το ΜΚΕ. σε όλα τα Τελωνεία, τις Αστυνομικές και Λιμενικές Αρχές εισόδου και εξόδου από τη Χώρα, ώστε να μην επιτραπεί η έξοδος του οχήματος έως ότου καταβληθεί το πρόστιμο. Η έξοδος του οχήματος επιτρέπεται αφού προσκομιστεί στις Τελωνειακές ή Λιμενικές Αρχές το αποδεικτικό καταβολής του προστίμου και παραληφθούν τα στοιχεία κυκλοφορίας που είχαν αφαιρεθεί. Η άσκηση προσφυγής κατά της πράξης επιβολής προστίμου, ενώπιον του αρμόδιου διοικητικού δικαστηρίου, δεν αναστέλλει την εκτέλεσή της. Η διάταξη αυτής της παραγράφου έχει εφαρμογή και για τους ελέγχους που πραγματοποιούνται από τα υπόλοιπα όργανα ελέγχου του άρθρου 2 του νόμου αυτού.

8.Τα έσοδα από την είσπραξη των προστίμων που επιβάλλονται από τα ΜΚΕ περιέρχονται στην οικεία Περιφέρεια κατά ποσοστό 70% και χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για την κάλυψη των δαπανών λειτουργίας και εξοπλισμού των ΜΚΕ ή των Διευθύνσεων Μεταφορών και Επικοινωνιών ή των ΚΤΕΟ. Το υπόλοιπο ποσοστό τριάντα τοις εκατό (30%) περιέρχεται ως δημόσιο έσοδο στον Κρατικό Προϋπολογισμό.

9.Στα μέλη του ΜΚΕ, ανεξάρτητα από την ιδιότητά τους, καταβάλλεται μηνιαία αποζημίωση ύψους διακοσίων πενήντα (250) ευρώ. Το ποσό της μηνιαίας αποζημίωσης προέρχεται από τις πιστώσεις της Περιφέρειας. Η μηνιαία αποζημίωση καταβάλλεται υπό τον όρο ότι οι ημέρες ελέγχου στις οποίες συμμετείχε το μέλος του ΜΚΕ δεν είναι λιγότερες των πέντε (5) μηνιαίως. Σε περίπτωση μικρότερου αριθμού ημερών ελέγχου η αποζημίωση περιορίζεται αναλόγως. Τα μέλη του ΜΚΕ υποχρεούνται, όταν υπάρχουν υπηρεσιακές ανάγκες, να πραγματοποιούν και περισσότερες των πέντε (5) ημέρες ελέγχου. Για τις πέραν των πέντε (5) ημέρες ελέγχου σε ΜΚΕ δεν καταβάλλεται αποζημίωση. Η μηνιαία αποζημίωση καταβάλλεται μόνον για ελέγχους που πραγματοποιούνται μετά τη λήξη του κανονικού ωραρίου εργασίας των Δημοσίων Υπηρεσιών και πέραν του χρόνου που καλύπτεται από υπερωριακή απασχόληση. Για την πραγματοποίηση ελέγχων από το ΜΚΕ εντός του κανονικού ωραρίου εργασίας ή σε χρόνο που καλύπτεται από υπερωριακή απασχόληση δεν καταβάλλεται αποζημίωση. Το ποσό της μηνιαίας αποζημίωσης μπορεί να αναπροσαρμόζεται ανά διετία με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Εσωτερικών και Υποδομών και Μεταφορών.

10.Στις παραμεθόριες περιοχές όπως ορίζονται στο ν. 287/1976 (Α΄ 78), όπως ισχύει, μπορούν να συστήνονται ένα ή περισσότερα Μικτά Κλιμάκια Ελέγχου Δήμων Παραμεθόριων Περιοχών (ΜΚΕ−ΔΠΠ). Τα έσοδα από την είσπραξη των προστίμων που επιβάλλουν τα ΜΚΕ−ΔΠΠ αποτελούν έσοδα των Δήμων και οι αμοιβές των προσώπων που μετέχουν σε αυτά βαρύνουν τον προϋπολογισμό των οικείων δήμων. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Εσωτερικών και Υποδομών και Μεταφορών ρυθμίζονται τα θέματα σχετικά με τη συγκρότηση, τη σύνθεση, την τοπική αρμοδιότητα ελέγχου, τη σύμφωνη με τις κείμενες διατάξεις αποζημίωση των μελών τους και κάθε άλλο θέμα σχετικά με τη λειτουργία τους.»

11.Στο άρθρο 4Α του ν. 3446/2006 (Α’ 49) «Οργάνωση και λειτουργία αρχών ελέγχου κυκλοφορίας των οχημάτων – Ρυθμίσεις για τις επιβατικές μεταφορές και άλλες διατάξεις» (Α’ 49) αντικαθίσταται η παράγραφος 1, καταργείται η παράγραφος 4 και το άρθρο 4Α διαμορφώνεται ως εξής:

«Άρθρο 4Α Διοικητικά πρόστιμα

1.Για τις παραβάσεις της νομοθεσίας οδικών μεταφορών που προβλέπονται σε αυτόν το νόμο και στις υπουργικές αποφάσεις που εκδίδονται με εξουσιοδότησή του, οι αρχές ελέγχου του άρθρου 2 επιβάλλουν τις ακόλουθες διοικητικές κυρώσεις:

(α) Για ιδιαζόντως σοβαρή παράβαση:

Διοικητικό πρόστιμο

− στον ιδιοκτήτη: από 1.000 έως 3.000 ευρώ

− στον οδηγό: από 500 έως 1000 ευρώ

− στον υπεύθυνο φόρτωσης: από 1.000 έως 3.000 ευρώ

− στους λοιπούς συμμετέχοντες ανάλογα με τις υποχρεώσεις ασφαλείας εκάστου, σύμφωνα με το κεφάλαιο 1.4 του Παραρτήματος Ι.1 της Οδηγίας 2008/68/ΕΚ, όπως κάθε φορά ισχύει: από 500 έως 1.000 ευρώ.

(β) Για πολύ σοβαρή παράβαση:

Διοικητικό πρόστιμο

− στον ιδιοκτήτη: από 550 έως 950 ευρώ

− στον οδηγό: από 260 έως 450 ευρώ

− στον υπεύθυνο φόρτωσης: από 550 έως 950 ευρώ

− στους λοιπούς συμμετέχοντες ανάλογα με τις υποχρεώσεις ασφαλείας εκάστου, σύμφωνα με το Κεφάλαιο 1.4 του Παραρτήματος Ι.1 της Οδηγίας 2008/68/ΕΚ, όπως κάθε φορά ισχύει: από 260 έως 450 ευρώ

(γ) Για σοβαρή παράβαση:


Διοικητικό πρόστιμο

− στον ιδιοκτήτη: από 300 έως 500 ευρώ

− στον οδηγό: από 100) έως 250 ευρώ

− στον υπεύθυνο φόρτωσης: από 300 έως 500 ευρώ

− στους λοιπούς συμμετέχοντες ανάλογα με τις υποχρεώσεις ασφαλείας εκάστου, σύμφωνα με το Κεφάλαιο 1.4 του Παραρτήματος Ι.1 της Οδηγίας 2008/68/ΕΚ, όπως κάθε φορά ισχύει: από εκατό (100) έως διακόσια πενήντα (250) ευρώ

(δ) Για ελαφρά παράβαση:

Διοικητικό πρόστιμο

− στον ιδιοκτήτη: από 50 έως 250 ευρώ,

− στον οδηγό: από 20 έως 80 ευρώ.

2.Στους ιδιοκτήτες που είναι και οδηγοί των οχημάτων τους καταλογίζεται μόνο το πρόστιμο που αφορά τον ιδιοκτήτη. Σε περίπτωση μισθωμένου οχήματος, το πρόστιμο για τον ιδιοκτήτη καταλογίζεται στον μισθωτή.

3.Ο ιδιοκτήτης του οχήματος είναι υπεύθυνος για τις παραβάσεις που διαπράττονται από τον οδηγό που χρησιμοποιεί για την πραγματοποίηση της μεταφοράς. Σε περίπτωση μισθωμένου οχήματος χωρίς οδηγό, υπεύθυνος για τις παραβάσεις του οδηγού είναι ο μισθωτής.»

4.Στο άρθρο 4Β του ν. 3446/2006 «Οργάνωση και λειτουργία αρχών ελέγχου κυκλοφορίας των οχημάτων – Ρυθμίσεις για τις επιβατικές μεταφορές και άλλες διατάξεις» (Α’ 49) αντικαθίστανται οι παράγραφοι 1, 3, 4 και 5 και το άρθρο 4Β διαμορφώνεται ως εξής:

«Άρθρο 4Β Εξουσιοδοτικές διατάξεις

1.Με κοινές αποφάσεις των Υπουργών Οικονομικών, Υποδομών και Μεταφορών και του κατά περίπτωση συναρμόδιου Υπουργού καθορίζονται οι παραβάσεις της νομοθεσίας οδικών μεταφορών που αφορούν:

α) την πρόσβαση στην αγορά των εθνικών και διεθνών οδικών εμπορευματικών και επιβατικών μεταφορών και τη διενέργεια μεταφορών με φορτηγά και λεωφορεία δημόσιας και ιδιωτικής χρήσης, σύμφωνα με την εθνική νομοθεσία, τους Κανονισμούς (ΕΚ) 1072/2009 και 1073/2009 και τις διμερείς και πολυμερείς διεθνείς συμφωνίες οδικών εμπορευματικών και επιβατικών μεταφορών, όπως κάθε φορά ισχύουν,

β) τις ώρες οδήγησης, τα διαλείμματα και τις περιόδους ανάπαυσης των οδηγών που απασχολούνται στην οδική μεταφορά εμπορευμάτων και επιβατών και τη συσκευή ελέγχου στον τομέα των οδικών μεταφορών, σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΟΚ) 3821/85, τον Κανονισμό (ΕΚ) 561/2006 και την Ευρωπαϊκή Συμφωνία της Γενεύης του 1970 για την Εργασία των Πληρωμάτων των Οχημάτων που εκτελούν Διεθνείς Οδικές Μεταφορές («AETR»), όπως ισχύουν κάθε φορά,

γ) τις απαιτήσεις οι οποίες πρέπει να πληρούνται κατά τη μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων, σύμφωνα με το Παράρτημα Ι της Οδηγίας 2008/68/ΕΚ, όπως ισχύει κάθε φορά και ενσωματώνεται στην εθνική -νομοθεσία,

δ) τις απαιτήσεις για τον ειδικό εξοπλισμό που χρησιμοποιείται για τη μεταφορά ευπαθών τροφίμων, σύμφωνα με τη Συμφωνία ΑΤΡ, όπως ισχύει κάθε φορά και ενσωματώνεται στην εθνική – νομοθεσία,

ε) τα μέγιστα βάρη και διαστάσεις, την ασφαλή φόρτωση και έλξη οχημάτων, τις επιτρεπόμενες αλλαγές ή τροποποιήσεις του οχήματος, τα τεχνικά χαρακτηριστικά συστημάτων, κατασκευαστικών στοιχείων και χωριστών τεχνικών μονάδων και γενικότερα την ασφαλή κυκλοφορία του οχήματος όπως ρυθμίζονται από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και την υπόλοιπη εθνική και κοινοτική νομοθεσία που ισχύει κάθε φορά,

στ) τις ελλείψεις που διαπιστώνονται κατά τη διενέργεια του οδικού τεχνικού ελέγχου των οχημάτων επαγγελματικής χρήσης που κυκλοφορούν στην ελληνική επικράτεια για τη διαπίστωση της τεχνικής τους καταλληλότητας.

1α. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών καθορίζονται οι διοικητικές κυρώσεις για τις παραβάσεις της εθνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας που αφορούν στα στοιχεία αναγνώρισης πλαισίου και κινητήρα οχημάτων, στη γενική απογραφή, ταξινόμηση και κυκλοφορία οχημάτων, στις άδειες και πινακίδες αριθμού κυκλοφορίας και στις άδειες οδήγησης, όταν αυτές οι παραβάσεις διαπράττονται με φορτηγά, ρυμουλκούμενα και ημιρυμουλκούμενα οχήματα. Με την ίδια απόφαση καθορίζονται οι διοικητικές κυρώσεις για τις παραβάσεις των μέτρων περιορισμού της κυκλοφορίας φορτηγών αυτοκινήτων στο οδικό δίκτυο της Χώρας.

2.Με τις ίδιες αποφάσεις κατατάσσονται οι παραβάσεις σε κατηγορίες ανάλογα με τη σοβαρότητά τους, καθορίζονται οι διοικητικές κυρώσεις εντός των ορίων του άρθρου 4Α ανάλογα με τη σοβαρότητα κάθε παράβασης, οι διοικητικές κυρώσεις που καταλογίζονται σε περίπτωση συρροής παραβάσεων και σε περίπτωση υποτροπής, τα πρόσωπα που είναι υπόχρεα για την καταβολή των προστίμων, τα διοικητικά μέτρα που επιβάλλονται, οι ειδικές απαιτήσεις για τη σύνθεση των οργάνων ελέγχου και ο ελάχιστος εξοπλισμός που απαιτείται για τον έλεγχο.

3.Με κοινές αποφάσεις των Υπουργών Οικονομικών, Υποδομών και Μεταφορών και του κατά περίπτωση συναρμόδιου Υπουργού, ρυθμίζονται για καθεμία από τις αρχές ελέγχου του άρθρου 2 τα ειδικά θέματα σχετικά με τη διαδικασία ελέγχου, τα σημεία ελέγχου, τους χώρους ελέγχου, τη διαπίστωση, καταλογισμό, επιβολή και είσπραξη των διοικητικών προστίμων και την απόδοσή τους στον Κρατικό Προϋπολογισμό και τη συγκέντρωση και επεξεργασία στατιστικών στοιχείων για τους οδικούς ελέγχους της νομοθεσίας μεταφορών.

4.Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών καθορίζεται ενιαίο έντυπο ελέγχου με παραρτήματα για κάθε κατηγορία ελέγχου που πραγματοποιείται.

5.Με κοινή απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών και του κατά περίπτωση συναρμόδιου Υπουργού καθορίζονται για κάθε αρχή ελέγχου οι απαιτήσεις εκπαίδευσης και η διαδικασία πιστοποίησης των ελεγκτών που συμμετέχουν στα όργανα ελέγχου».

6.Στο ν. 3446/2006 (Α’ 49) μετά το άρθρο 4Β προστίθεται νέο άρθρο 4Γ, ως εξής:

«Άρθρο 4Γ Έλεγχοι παραποίησης ταχογράφων

1.Αν, μετά τη διεξαγωγή ελέγχου καθ’ οδόν σε όχημα που φέρει ταχογράφο από τις αρχές ελέγχου του άρθρου 3 της κ.υ.α. αριθμ. Γ438/οικ.28317/2481/2009 (Β’ 989) προκύπτουν στοιχεία που δημιουργούν εύλογες υποψίες για την ύπαρξη συσκευής ή διάταξης ή λογισμικού παραποίησης των καταγραφών του ταχογράφου, οι αρχές ελέγχου μπορούν να κατευθύνουν το όχημα σε εγκεκριμένο συνεργείο ταχογράφων για τη διεξαγωγή ελέγχου, προκειμένου να διαπιστωθεί:

(α) αν ο ταχογράφος λειτουργεί κανονικά και

(β) αν τα δεδομένα καταγράφονται και αποθηκεύονται ορθά και οι παράμετροι βαθμονόμησης είναι ορθές.

2.Οι αρχές ελέγχου μπορούν να ζητούν από τα εγκεκριμένα συνεργεία ταχογράφων να διεξαγάγουν τους ελέγχους των περιπτώσεων α και β της παρ. 1 παρ. 1 του παρόντος άρθρου καθώς και ελέγχους για ανίχνευση παρουσίας συσκευών ή διάταξης ή λογισμικού παραποίησης.

3.Αν εντοπιστούν συσκευές ή διάταξη ή λογισμικό παραποίησης, είτε έχουν χρησιμοποιηθεί από τον οδηγό είτε όχι, ο εξοπλισμός, συμπεριλαμβανομένης της ίδιας της συσκευής ή διάταξης, η μονάδα επί οχήματος ή τα δομικά της στοιχεία, το λογισμικό καθώς και η κάρτα οδηγού, μπορούν να αφαιρούνται από το όχημα με εντολή της αρχής ελέγχου για τη διαπίστωση της παράβασης. Η κίνηση του οχήματος επιτρέπεται μετά την αποκατάσταση της ορθής λειτουργίας του ταχογράφου. Το κόστος του ελέγχου της δεύτερης παραγράφου και της αποκατάστασης της ορθής λειτουργίας του ταχογράφου βαρύνει τον κάτοχο του οχήματος.»

Πηγή: newsauto.gr

Το meaculpa.gr είναι διαδικτυακός κόμβος αδέσμευτης ενημέρωσης, πρωτογενούς ρεπορτάζ και ελεύθερης άποψης με έμφαση στη χρήση πολυμέσων και την παραγωγή αυθεντικού υλικού.

Αναγνώστε, παρακολουθήστε, μοιραστείτε και επικοινωνήστε μαζί μας υπεύθυνα!

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΕ ΕΙΚΟΝΕΣ

© Copyright 2019 MeaCulpa | angellight | web hosting vps domains.