Έρχεται το 2021 η δεύτερη γενιά του DS 4 (Pics)

Από το 2021, η DS θα εισάγει δύο επιπλέον μοντέλα στον κατάλογό της.  Πρώτα το DS9, που αναμένεται να αναβαθμίσει την εικόνα, του premium brand του ομίλου PSA και έπειτα το νέο DS4 (D41) και σε έκδοση Crossback (D44) για να δώσει ώθηση στις πωλήσεις και να σταθεί έναντι των Audi A3, BMW 1 Series, Mercedes Class A.

Η DS χρειάζεται νέο αίμα.  Πράγματι, η premium εταιρεία του ομίλου PSA πρέπει να έχει περισσότερα από δύο μοντέλα στον κατάλογό της.

Πλησιάζει η ώρα της κυκλοφορίας του σεντάν DS9 στην ευρωπαϊκή αγορά, που έχει προγραμματιστεί για την άνοιξη του 2021 (άνοιγμα παραγγελιών το Νοέμβριο).  Αλλά το αυτοκίνητο, που κατασκευάζεται μόνο στην Κίνα, δεν θα κυνηγήσει όγκους πωλήσεων.  Επιπλέον, μοιράζεται πολλά στοιχεία με το DS7 Crossback συμπεριλαμβανομένου και του ταμπλό.

Ένα στυλ εμπνευσμένο από το ASL Concept

Αυτό προκαλεί ιδιαίτερη αναμονή για την δεύτερη γενιά του DS4.  Για το τεχνικό μέρος, θα επανέλθουμε παρακάτω, καθώς δεν θα φέρει την επανάσταση στην κατηγορία, θα είναι όμως το νέο στιλιστικό ορόσημο για την κορυφαία μάρκα του ομίλου PSA.  Πράγματι, εμπνέεται έντονα από το πρωτότυπο Aero Sport Lounge (ASL).  Οι γραμμές θα είναι σφιχτές, με χαρακτηριστική σιλουέτα όπως οι νέες Lexus.

Μεταξύ των πιο αξιοσημείωτων σχεδιαστικών στοιχείων είναι η πίσω κολόνα που δίνει την εντύπωση ότι παίρνει το σχήμα ενός χαρταετού.  Αυτό συμβαίνει γιατί η αεροδυναμική απόδοση ήταν στο επίκεντρο των ανησυχιών των μηχανικών και των σχεδιαστών, για αυτό και η γραμμή οροφής επεκτείνεται σε μια μεγάλη αεροτομή.

Περισσότερες οθόνες στην καμπίνα


Όπως και το concept ASL, το DS4 καινοτομεί με μια απλή διεπαφή στην κονσόλα μεταξύ των δύο καθισμάτων.


Στην καμπίνα, η διάταξη είναι κάπως διαφορετική από αυτήν που μας έχει συνηθίσει μέχρι τώρα το DS.  Ουσιαστικά, εκτός από τις οθόνες ψυχαγωγίας, το DS4 δεύτερης γενιάς καινοτομεί με ένα τρίτο ψηφιακό πλαίσιο (φαίνεται στο ASL) τοποθετημένο στη βάση της κονσόλας και στην επέκταση του υποβραχιόνιου.  Το σύστημα θα χρησιμεύσει ως touch pad για τον έλεγχο ορισμένων λειτουργιών.  Η θέση του θα αποτρέψει επίσης οποιαδήποτε εγκατάσταση μοχλού για χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.  Αυτό το DS4, γνωστό εσωτερικά με τον κωδικό D41, θα διατίθεται μόνο με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.  Επιπλέον, η DS έχει αναθεωρήσει πλήρως το “υλικό” μέρος του συστήματος ψυχαγωγίας για να προσφέρει ένα πιο ανταποκρινόμενο σύστημα και του οποίου η διεπαφή θα είναι αντίστοιχη με ένα smartphone.  Επιπλέον, για την κύρια οθόνη, θα προσφερθούν δύο μεγέθη, το μεγαλύτερο από τα οποία παρατηρήθηκε σε ορισμένα πρωτότυπα που ήταν στο δρόμο τον περασμένο χειμώνα.

Ένα ντίζελ, δύο βενζίνη, τρία υβριδικά …

Για το μηχανικό τμήμα, το DS4 βασίζεται στην τρέχουσα πλατφόρμα EMP2 αλλά έχει μια νέα ηλεκτρονική αρχιτεκτονική με τα συστήματά ADAS (βοηθήματα οδήγησης) σε πρώτο ρόλο.  Όσον αφορά τους κινητήρες, θα είναι εξοπλισμένο με εκδόσεις βενζίνης 1.2 PureTech 130 και 155 hp, ντίζελ θα υπάρχει μόνο ο 1,5 BlueHDi 130. Όλα θα, όπως αναφέρθηκε παραπάνω θα συνδυάζονται με οχτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο τεχνολογίας EAT8.  Η γκάμα θα ολοκληρωθεί με μια πληθώρα υβριδικών εκδόσεων plug-in.  Τουλάχιστον τρεις εκδόσεις θα είναι διαθέσιμες, όλες θα βασίζονται στον βενζινοκινητήρα 1.6 PureTech και θα αποδίδουν 150, 180 και 225 ίππους.  Τα δύο πιο ισχυρά θα έχουν την ίδια χωρητικότητα μπαταρίας, ενώ το μικρότερο θα έχει μια μπαταρία με χαμηλότερη χωρητικότητα.  Αυτό θα μειώσει το κόστος κτήσης, ακόμα κι αν αναπόφευκτα θα μειωθεί η αυτονομία.  Από το 2022, το DS4 μπορεί να εμπλουτιστεί με μια ήπια υβριδική έκδοση (MHEV) που θα συνδυάζεται με κινητήρα βενζίνης με την προσθήκη του νέου κιβωτίου ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη που ανέπτυξε η Punch Powertain.

Το «Γερμανικό» DS

Η δεύτερη γενιά του DS4 δεν θα κατασκευάζεται στη Γαλλία (Sochaux) αλλά στη Γερμανία, στο Rüsselsheim, στο εργοστάσιο της Opel, από το καλοκαίρι του 2021. Επομένως, θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι τα τέλη του φθινοπώρου για να δούμε το premium compact στις αντιπροσωπείες, αρχικά σε hatchback και στην συνέχεια στην έκδοση Crossback (εσωτερικός κωδικός D44).