Αφετηρία του πρώτου ανατιµητικού κύκλου στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου -και µάλιστα µε διψήφιο ποσοστό- ύστερα από ένα πολυετές πτωτικό σερί φαίνεται ότι θα αποτελέσει το έτος 2019.
Σύµφωνα µε φορείς του κλάδου, η κάθετη πτώση των ασφαλίστρων κατά την περίοδο της ύφεσης σε ποσοστό που αγγίζει ακόµη και το 50% θα είχε σταµατήσει από το 2016, ωστόσο η… προσέλκυση των χιλιάδων ανασφάλιστων οχηµάτων που κυκλοφορούσαν στους ελληνικούς δρόµους µε «δέλεαρ» την τιµή ανέβαλε για λίγο την αλλαγή πολιτικής εκ µέρους των ασφαλιστικών οµίλων.
Σύµφωνα µε εκτιµήσεις παραγόντων του κλάδου, η αναπροσαρµογή των τιµών προς τα πάνω θα είναι σε ένα ποσοστό της τάξης του 15%-20% και πρόκειται να εφαρµοστεί από το νέο έτος.
Οπως σηµειώνει ο πρόεδρος της Επιτροπής Αυτοκινήτου της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος και πρόεδρος του συστήµατος Φιλικού ∆ιακανονισµού, ∆ηµήτρης Ζορµπάς, ήδη από το 2016 θα έπρεπε να είχαν σηµειωθεί αυξήσεις της τάξης του 9% για να ισορροπήσει η κατάσταση. Ωστόσο, το κυνήγι πελατών, το οποίο χάρισε στις εταιρείες περίπου 780.000 νέα συµβόλαια, είχε ως αποτέλεσµα έναν… αδυσώπητο πόλεµο τιµών που έριξε τα ασφάλιστρα κατά 15%.
Μόνο φέτος οι µειώσεις ανήλθαν σε 10%, ανεβάζοντας το ποσοστό πτώσης στα υφεσιακά χρόνια κοντά στο 50%. Κερδισµένες από τη µάχη αυτή βγήκαν οι Εταιρείες Ελεύθερης Παροχής Υπηρεσιών (ΕΠΥ), οι οποίες κατέχουν περίπου το 11,2% του στόλου, που στο σύνολό του τζιράρει περίπου 1 δισ. ευρώ.
Σύµφωνα, λοιπόν, µε τον κ. Ζορµπά, από τις αρχές του νέου έτους σταδιακά η αγορά, εφόσον το επιτρέψουν οι συνθήκες και µε βάση τις επιµέρους παραµέτρους (που συνδέονται π.χ. µε το προφίλ του οδηγού, τη γεωγραφική περιοχή όπου κινείται το όχηµα κ.λπ.), θα προχωρήσει σε πιθανή αναπροσαρµογή προς τα πάνω, µε τις εκτιµήσεις παραγόντων του κλάδου να κάνουν λόγο για ένα ποσοστό της τάξης του 15%-20%. Οπως υπογραµµίζει ο διευθύνων σύµβουλος της Συνεταιριστικής Ασφαλιστικής, οι περισσότερες εταιρείες θα καταγράψουν ζηµιές από του χρόνου, εάν δεν αλλάξουν τακτική.