Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Καμία αναβολή για την εισαγωγή του προτύπου Euro 6d για τις εκπομπές των ντίζελ

481

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απέρριψε το αίτημα της αυτοκινητοβιομηχανίας να αναβάλει την εισαγωγή, από την 1η Ιανουαρίου, του νέου προτύπου για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα Euro 6d ISC-FCM.

Το αίτημα, όπως ανέφερε η Automotive News, υποβλήθηκε από την ACEA στον Επίτροπο Thierry Breton τον περασμένο Ιούλιο. Η ένωση είχε ζητήσει, ειδικότερα, αναστολή έξι μηνών λόγω των συνεπειών της έκτακτης ανάγκης λόγω της πανδημίας Covid 19.

Οι λόγοι της άρνησης.

Η ACEA είχε αποδώσει στα περιοριστικά μέτρα που ελήφθησαν από τις εθνικές κυβερνήσεις και στα συναφή εμπόδια παραγωγής την αδυναμία πώλησης περίπου 600.000 οχημάτων που είχαν ήδη συναρμολογηθεί πριν από την έναρξη ισχύος του νέου προτύπου.  Επιπλέον, η ένωση είχε εκδώσει μια προειδοποίηση για τις δυσκολίες που προέκυψαν κατά την επανεκκίνηση της συναρμολόγησης ορισμένων μοντέλων και για τους συνακόλουθους κινδύνους για τα επίπεδα απασχόλησης.  Απορρίπτοντας το αίτημα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σημείωσε ότι τα σχέδια ανάκαμψης της ΕΕ και κάθε επιμέρους κράτους μέλους θα βοηθήσουν στη διευκόλυνση των επενδύσεων που απαιτούνται για τη στήριξη της αυτοκινητοβιομηχανίας και θα την καταστήσουν πιο ψηφιακή, ενισχύοντας παράλληλα την ανθεκτικότητά της”  Η Επιτροπή κατέστησε σαφές στην αυτοκινητοβιομηχανία ότι η ρυθμιστική ευελιξία δεν πρέπει να οδηγήσει σε καθυστέρηση ή ακύρωση των περιβαλλοντικών φιλοδοξιών της ΕΕ και των δεσμεύσεών της σχετικά με τη συμφωνία για το κλίμα του Παρισιού, καθώς και σχετικά με τους στόχους της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας” σε δήλωση που εστάλη στο Automotive News Europe.  “Η αυστηρή περιβαλλοντική νομοθεσία είναι ο καλύτερος τρόπος για την προώθηση της ανταγωνιστικότητας και της καινοτομίας. Είναι επίσης σημαντικό να διασφαλιστεί η εμπιστοσύνη των πολιτών ότι η ΕΕ μπορεί να βελτιώσει την υγεία και το περιβάλλον τους”.

Τα νέα πρότυπα.

Ο κανονισμός Euro 6 περιορίζει τις εκπομπές ρυπογόνων σωματιδίων όπως το οξείδιο του αζώτου, το μονοξείδιο του άνθρακα ή τα λεπτά σωματίδια.  Το πρότυπο Euro 6d ISC-FCM έχει σχεδιαστεί για να αναπαράγει καλύτερα τις πραγματικές συνθήκες οδήγησης και προορίζεται να περιορίσει πάνω από όλες τις εκπομπές οξειδίου του αζώτου (NOx) από κινητήρες ντίζελ σε 80 χιλιοστόγραμμα ανά χιλιόμετρο στο δρόμο.  Μεταξύ άλλων, περιλαμβάνεται επίσης ένα νέο σύστημα παρακολούθησης της κατανάλωσης καυσίμου (FCM).  Η νομοθεσία καθορίζει ένα περιθώριο σφάλματος για να ληφθούν υπόψη τυχόν ανακριβείς αναγνώσεις μέσω των φορητών συστημάτων μέτρησης εκπομπών (Pems) των οργανισμών ελέγχου, ακόμη και αν αναμένεται να ακυρωθεί σταδιακά έως το 2023. Συγκεκριμένα, αυτό το περιθώριο επιτρέπει στα οχήματα  να εκπέμπουν όχι περισσότερο από 1,43 φορές την ποσότητα των NOx που ανιχνεύεται στο εργαστήριο.