FCA What’s Behind – Σαιζόν 2 – Επεισόδιο 4: Η FCA αντιμέτωπη με τις προκλήσεις του μέλλοντος (Vid)

1394
  • Το αύριο είναι ήδη εδώ. Μια επανάσταση συμβαίνει στο χώρο της αυτοκίνησης με την ηλεκτροκίνηση να βρίσκεται σε πρώτο πλάνο.
  • Η αγορά ωρίμασε πλέον και η Fiat Chrysler Automobilesαντιμετωπίζει τις προκλήσεις του μέλλοντος με τα νέα της ηλεκτρικά και plug-in hybridμοντέλα.
  • Το τελευταίο επεισόδιο της ξεχωριστής σειράς ντοκιμαντέρ μας μεταφέρει στα παρασκήνια της δημιουργίας και εξέλιξης νέων τεχνολογιών και μας δίνει όλες τις απαντήσεις για την ηλεκτροκίνηση.

Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, η Νέα Χρονιά είναι γεμάτη προσδοκίες και μια δυνατή επιθυμία για αλλαγή σε πολλούς τομείς. Ο κόσμος του αυτοκινήτου δεν αποτελεί εξαίρεση και πλέον βρισκόμαστε μπροστά σε μια επανάσταση. Η συνεχής προσπάθεια για τη μείωση των εκπομπών CO2 έχει στην πρώτη γραμμή τα ηλεκτρικά και τα υβριδικά μοντέλα. Μέσα σε αυτή την εξέλιξη δεν αποτελεί σύμπτωση ότι η στρατηγική της FCA για τον εξηλεκτρισμό ωρίμασε.

Η Fiat Chrysler Automobiles απαντά στις προκλήσεις του μέλλοντος

Οι νέες τεχνολογίες και τα νέα προϊόντα φέρνουν νέες ευκαιρίες, αλλά και ερωτήματα που αναζητούν απαντήσεις. Στο τελευταίο επεισόδιο της δεύτερης σαιζόν της πρωτότυπης σειράς ντοκιμαντέρ “What’s Behind” της FCA, δίνονται όλες οι απαντήσεις για το μέλλον της αυτοκίνησης. Για ακόμα μια φορά, η FCA άνοιξε τις πόρτες των κέντρων εξέλιξης των μοντέλων της, εκεί όπου πραγματοποιεί τις πιο εντατικές και σκληρές δοκιμές. Στο επεισόδιο εξηγείται ο τρόπος που σχεδιάζονται και εξελίσσονται τα ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα, με την FCA να καταφέρνει να ενσωματώνει αυτές τις νέες τεχνολογίες, χωρίς να αναιρεί τα χαρακτηριστικά που έκαναν επιτυχημένα τα μοντέλα της εδώ και χρόνια.

Τα νέα υβριδικά μοντέλα      

Τα υβριδικά μοντέλα χρησιμοποιούν την ηλεκτρική ενέργεια ως πηγή για την τροφοδοσία ενός βοηθητικού κινητήρα που συμπληρώνει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Υπάρχουν πολλά είδη υβριδικών. Τα Mild Hybrid χρησιμοποιούν ένα ηλεκτροκινητήρα που δεν κινεί τους τροχούς, αλλά βοηθά ώστε να είναι πιο αποδοτική η λειτουργία του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Παράδειγμα αποτελούν τα Fiat Panda και το Fiat 500 που μοιράζονται το ίδιο υβριδικό σύστημα, καθιστώντας τα ιδανικά για τις αστικές μετακινήσεις. Μια άλλη επιλογή είναι τα Plug-in Hybrid, τα οποία εφοδιάζονται με θερμικό κινητήρα, αλλά και ηλεκτροκινητήρα που τροφοδοτείται από μπαταρία, η οποία  μπορεί να φορτιστεί και από σύστημα οικιακής ή δημόσιας φόρτισης. Αυτά τα μοντέλα μπορούν να κινηθούν για δεκάδες χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικά. Παράδειγμα αποτελούν τα νέα Renegade 4xe και Compass 4xe, τα οποία είναι ιδανικά για τις καθημερινές μετακινήσεις, αλλά και για τις εξορμήσεις στη φύση, διαθέτοντας το πλέον πρωτοποριακό σύστημα τετρακίνησης.

 

Το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό Fiat 500

Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο από μόνο του αποτελεί ένα ξεχωριστό κεφάλαιο. Κορυφαία έκφραση του αποτελεί το νέο ηλεκτρικό Fiat 500, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο του Ομίλου FCA. Ο κινητήρας τροφοδοτείται από μια μπαταρία, μετατρέποντας την ηλεκτρική ενέργεια σε μηχανική. Το συνεχές ρεύμα της μπαταρίας μετατρέπεται σε εναλλασσόμενο και τροφοδοτεί τον κινητήρα. Όταν ο οδηγός αφήνει το «γκάζι» ή φρενάρει, το σύστημα ανακτά ενέργεια και φορτίζει την μπαταρία. Με αυτό τον τρόπο το Fiat 500 εξασφαλίζει εξαιρετικές επιδόσεις και αυτονομία εκατοντάδων χιλιομέτρων.

Απόδοση, ασφάλεια και αξιοπιστία

Στο επεισόδιο του What’s Behind, παρουσιάζονται πολλές διαφορετικές πτυχές και προκλήσεις που έχει φέρει η εξέλιξη των ηλεκτρικών οχημάτων. Η ασφάλεια, η απόδοση, η διάρκεια ζωής των μπαταριών και πολλά άλλα στοιχεία δοκιμάζονται στις πλέον δύσκολες συνθήκες και αυτή η διαδικασία καταγράφεται για πρώτη φορά στην κάμερα.

Ένα πλήρες οικοσύστημα

Φυσικά τα νέα μοντέλα δεν είναι από μόνα τους αρκετά. Το τμήμα e-Mobility της FCA έχει σχεδιάσει ένα πλάνο μιας σειράς υποστηρικτικών υπηρεσιών για υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αυτό περιλαμβάνει από τις μονάδες παραγωγής μέχρι και τα σημεία πώλησης, με το δίκτυο της FCA στην Ευρώπη να έχει εγκαταστήσει ήδη 3.600 φορτιστές. Αντίστοιχα συνέργειες με διάφορους προμηθευτές οδήγησε σε πρωτοποριακά προγράμματα, όπως το “My easy Charge” που δίνει πρόσβαση στους οδηγούς εξηλεκτρισμένων μοντέλων της FCA σε 200.000 σημεία φόρτισης σε όλη την Ευρώπη, το πρωτοποριακό easyWallbox και το μεγαλύτερο δίκτυο V2G στον κόσμο που δημιουργήθηκε στο Mirafiori και συμβάλει στη μείωση των εκπομπών CO2 κατά 8.000 τόνους/έτος.

Όλα τα βήματα που κάνει η FCA για την ηλεκτροκίνηση οδηγούν σε πιο εξελιγμένες, έξυπνες και προηγμένες λύσεις. Λύσεις για τον πλανήτη, τις πόλεις, και τους οδηγούς του αύριο.