Fiat: Η ανάπτυξη του Centoventi συνεχίζεται χωρίς βιασύνη – Εξηλεκτρισμός στο 60% της γκάμας μέχρι τέλος του 2021

781

Ο Luca Napolitano (Επικεφαλής της περιοχής EMEA για Fiat, Lancia και Abarth) επιβεβαιώνει ότι θα έρθει η έκδοση παραγωγής του Centoventi.  Επίσης δήλωσε ότι το μοντέλο είναι «υπό ανάπτυξη» και δεν θα συμβιβαστεί όσον αφορά την πρακτικότητα, την τιμή και τον εξοπλισμό.

Το ερώτημα που προκύπτει ωστόσο είναι αν θα χρειαστεί να περιμένουμε τη γέννηση της Stellantis για να μάθουμε περισσότερα.

Τον Μάρτιο του περασμένου έτους, παρουσιάστηκε το νέο Fiat Centoventi Concept, που εντυπωσίασε το κοινό. Ένα πρωτότυπο που, σύμφωνα με διάφορες πηγές, ήταν μια προεπισκόπηση της νέας γενιάς του Fiat Panda.  Στη συνέχεια, η Fiat εξήγησε ότι στόχος της είναι να δημιουργήσει μια νέα γενιά μοντέλων που θα προέρχονται από το Centoventi Concept.  Αυτό επιβεβαιώνεται από το γεγονός ότι ακόμη τέσσερα μοντέλα βρίσκονται σε εξέλιξη.  Δύο αφορούν την κατηγορία Β (ένα μεγαλύτερο Panda και ένα “Panda SUV”), ένα στην κατηγορία C και ένα στην D (αντικαταστάτης του Freemont).

Προς το παρόν, δεν υπάρχουν περαιτέρω πληροφορίες σχετικά με την πορεία της εξέλιξης της νέας γκάμας Fiat.  Πιθανότατα είναι απαραίτητο να περιμένουμε πρώτα τη δημιουργία του ομίλου Stellantis για να μάθουμε περισσότερα.  Γνωρίζουμε, ωστόσο, ότι η «παραγωγή» Fiat Centoventi βρίσκεται ακόμη υπό ανάπτυξη και δεν έχει εγκαταλειφθεί.  Ένα μοντέλο που συνδέεται άμεσα με το πρωτότυπο αυτοκίνητο θα μπορούσε να φτάσει στο εγγύς μέλλον ακόμα κι αν δεν υπάρχει βιασύνη για επιτάχυνση του έργου.

Το Centoventi βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη

Fiat Centoventi

Η επίσημη επιβεβαίωση ήρθε από τον Luca Napolitano, τον νούμερο ένα της Fiat για την περιοχή EMEA.  Το πρότζεκτ του νέου Fiat Centoventi συνεχίζεται ακόμη, αν και προς το παρόν, δεν υπάρχουν ακριβείς ημερομηνίες για την ολοκλήρωσή του.  Η ανάπτυξη όλων των μοντέλων που συνδέονται με αυτήν την ιδέα συνεχίζεται καθώς και η αρχική τεχνική βάση, τουλάχιστον για τα πιο συμπαγή μοντέλα, (η πλατφόρμα του νέου ηλεκτρικού 500).

Όπως επεσήμανε ο επικεφαλής της Fiat, προς το παρόν δεν υπάρχει επίσημη ημερομηνία και, πιθανώς αυτό δεν θα είναι γνωστό για αρκετούς μήνες.  Το μέλλον της Fiat, καθώς και όλων των εμπορικών σημάτων του ομίλου FCA, συνδέεται στενά με τη γέννηση της Stellantis.  Ο νέος όμιλος θα μπορεί να βασίζεται σε σημαντικές συνέργειες και η διοίκηση θα είναι σε θέση να καθορίσει μια στρατηγική ανάπτυξης εστιάζοντας στην κοινή χρήση πλατφορμών και τη βελτιστοποίηση του κόστους.

Προς το παρόν, το μόνο σταθερό σημείο σχετικά με το Centoventi αντιπροσωπεύεται από την επιθυμία της Fiat να αναπτύξει το μέλλον της ξεκινώντας από το πρωτότυπο αυτοκίνητο, όπως επιβεβαιώθηκε πριν από λίγους μήνες από τον Olivier Francois, νούμερο ένα της Fiat σε παγκόσμιο επίπεδο.  Τα αυτοκίνητα που θα λανσαριστούν, ωστόσο, δεν έχουν ακόμη καθοριστεί.  Υπάρχουν πολλές υποθέσεις στο τραπέζι (εκτός από τα τέσσερα μοντέλα που προέρχονται από το Centoventi υπάρχουν τουλάχιστον 2-3 μοντέλα από τη σειρά 500 εκτός από το νέο ηλεκτρικό 500), αλλά θα πρέπει να περιμένουμε λίγο περισσότερο πριν διαπιστώσουμε ποιο θα είναι τελικά το μέλλον της μάρκας.

Ηλεκτρικά και υβριδικά 

Η Fiat θα συνεχίσει να επικεντρώνεται στην ηλεκτροδότηση.  Η μάρκα θα εγκαταλείψει σταδιακά το ντίζελ, που έχει ήδη μειωθεί δραστικά τους τελευταίους μήνες και θα επικεντρωθεί στην ηλεκτροδότηση προσφέροντας 100% ηλεκτρικές λύσεις, όπως το νέο 500, ή υβριδικές, όπως οι νέοι ήπιοι υβριδικοί κινητήρες που είναι ήδη διαθέσιμοι και αυτοί που θα παρουσιαστούν σύντομα για το 500Χ και το Tipo.  Αυτό είναι ένα μέρος από το φιλόδοξο σχέδιο της Fiat να εξηλεκτρίσει περίπου το 60% των παραγόμενων μοντέλων της μέχρι το τέλος του 2021. Κάτι που επισήμανε ο Luca Napolitano στα πλαίσια της παρουσίασης των ανανεωμένων Tipo και Panda. Ωστόσο το ερώτημα που προκύπτει είναι εάν θα δούμε και Plug-In Hybrids από την Fiat μέσα στο επόμενο έτος. Το Centoventi θα ακολουθήσει σίγουρα αυτήν την λογική. Αλλά θα είναι μόνο ηλεκτρικό ή θα το δούμε και με κάποιο υβριδικό σύστημα;

Η ηλεκτροδότηση αποτελεί θεμελιώδες σημείο για τη μελλοντική στρατηγική της Fiat, η οποία δεν έχει καμία πρόθεση να επιστρέψει στο παρελθόν και να αλλάξει τα σχέδια ανάπτυξης.