Fiat: Με επιρροές από το Centoventi το 2024 η δεύτερη γενιά Freemont για προσιτή ηλεκτροκίνηση στον οικογενειάρχη!

502

Γράφει ο Νίκος Μιχαλόπουλος

Το Fiat Centoventi το γνωρίσαμε τον Μάρτιο του 2019 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, ωστόσο το μικρό πρωτότυπο δεν είναι απλά η επόμενη γενιά του δημοφιλούς Panda αλλά η αποκάλυψη της νέας σχεδιαστικής φιλοσοφίας και τεχνολογίας με επέκταση σε όλη την προϊοντική γκάμα που θα φθάνει μέχρι ένα ηλεκτρικό D-SUV το 2024.

Fiat Centoventi fährt 500 Kilometer weit elektrisch – Die ...

Η αποδοχή του κοινού και τα δύο βραβεία σχεδιασμού (Red Dot Award 2019 και Concept Car της χρονιάς) άνοιξαν την όρεξη στους ιθύνοντες της ιταλικής εταιρείας να εξαργυρώσουν αυτήν την επιτυχία. Όπως άλλωστε είχε δηλώσει και ο παγκόσμιος επικεφαλής της εταιρείας Olivier Francois στα σχέδια της εταιρείας είναι και η παρουσίαση στις αρχές του 2024 ενός ηλεκτρικού μεσαίου SUV με επιρροές και την φιλοσοφία του μικρού πρωτοτύπου, το οποίο ουσιαστικά θα αποτελέσει τον αντικαταστάτη του Fiat Freemont.

Fiat Freemont Crossroad 2014 Review | CarsGuide

To Freemont ήταν ουσιαστικά η ευρωπαϊκή έκδοση του Dodge Journey με παραγωγή από το 2011 έως το 2016 πετυχαίνοντας 800.000 πωλήσεις την πενταετία αυτή σε μία δύσκολη κατηγορία και μάλιστα με προϊόν rebadge.

Fiat Freemont Crossroad 2014 Review | CarsGuide

Πολύ πιθανόν λόγω της αναγνωσιμότητας του, της επιτυχίας του στην ευρωπαϊκή αγορά αλλά και για το γεγονότος πως θεωρείτο “Value for Money” για την κατηγορία του, η Fiat θα επιλέξει το γνώριμο αυτό όνομα, διαχωρίζοντας το πλέον από την επερχόμενη γενιά του Dodge Journey, το οποίο θα υιοθετήσει πιο δυναμικές γραμμές και θερμικούς κινητήρες, ανοίγοντας έτσι τον δρόμο στο επόμενο Freemont για τις ΗΠΑ.

Εκδημοκρατισμός της ηλεκτροκίνησης

Αυτό είναι το νέο σύνθημα της Fiat και αποτελεί το κλειδί της προϊοντικής εξέλιξης. Βασική προϋπόθεση των Ιταλών είναι η διάθεση του νέου Freemont με τιμή η οποία δεν θα υπερβαίνει τις 25.000€, χωρίς να κάνει εκπτώσεις σε ποιότητα και εξοπλισμό, εξισώνοντας στην ουσία το κόστος του με αυτό ενός συμβατικού μεσαίου SUV και κάνοντας την ηλεκτροκίνηση εξίσου προσιτή.

Less is more

Fiat's Centoventi is a customizable EV for the masses | Engadget

Πως θα το πετύχει αυτό; Μέσω της εταιρικής φιλοσοφίας “Less is More”. Ουσιαστικά όπως είδαμε και στο Centoventi, το αυτοκίνητο θα το διαμορφώνει ο πελάτης σύμφωνα με τις ανάγκες του. Αλλά και με τις μπαταρίες, οι οποίες αποτελούν το μεγαλύτερο κόστος σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, η Fiat έχει την λύση.

Fiat Centoventi modular battery system | opportunity:energy

Όπως είδαμε και στο Centoventi, η βασική έκδοση θα προσφέρεται με μικρή αυτονομία της τάξης των 100 με 150 χιλιομέτρων με την δυνατότητα όμως προσθήκης επιπλέον στηλών στο κάτω μέρος του αμαξώματος αυξάνοντας την αυτονομία πάνω από τα 500 χιλιόμετρα.

Fiat Concept Centoventi (Batteries) - YouTube

Ωστόσο η επανάσταση είναι μέσω του Battery Sharing, κατά το οποίο ο ιδιοκτήτης θα μπορεί να νοικιάσει μπαταρίες από τους dealers ανάλογα πως διαμορφώνονται οι ανάγκες του. Ο εκδημοκρατισμός της ηλεκτροκίνησης και η εξίσωση του κόστους με τα συμβατικά θα επιτευχθεί χάρη στην ευελιξία και την προσαρμοστικότητα.

Νέα πλατφόρμα

Το χρονοδιάγραμμα της συγχώνευσης με την PSA θα οριστικοποιηθεί το πρώτο τρίμηνο του 2021. Στην συνέχεια οι δύο όμιλοι θα δουλέψουν μαζί επενδύοντας στην ηλεκτροκίνηση. Χρησιμοποιώντας την τεχνογνωσία τους θα αναπτύξουν την νέα ηλεκτρική πλατφόρμα η οποία θα φιλοξενήσει τόσο το νέο Freemont όσο και άλλα μεσαία αυτοκίνητα του νέου ομίλου.

Τεχνολογία

Fiat Concept Centoventi (Toit solaire) - YouTube

Η Fiat θα φροντίσει το επόμενο Freemont με τεχνολογία αιχμής προσαρμόζοντας ανάλογα την έκδοση (δικίνητη ή τετρακίνητη) ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες στους άξονες ενώ θεωρείται δεδομένη η χρήση συστημάτων αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3. Ενώ είναι βέβαιο πως στην επιλογή του εξοπλισμού θα υπάρχει και η οροφή με ευέλικτα φωτοβολταϊκά που έχει εξελιχθεί από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης μέσω του προγράμματος Smartonics και έχει χρηματοδοτηθεί από τις FCA και Samsung. Ωστόσο η οροφή αυτή δεν θα φορτίζει τις μπαταρίες αλλά θα χρησιμοποιείται για τις περιφερειακές ανάγκες των περιφερειακών ηλεκτρικών, όπως φώτα, υαλοκαθαριστήρες κλπ.

Με αυτονομία 322 χλμ. το ηλεκτρικό Fiat 500 & και σε hatchback ...

Η Fiat έχει βάλει στόχο να πρωταγωνιστήσει τα επόμενα χρόνια στην ηλεκτροκίνηση, η αρχή έγινε φέτος με το νέο 500, και θα συνεχιστεί με την πραγματική αντεπίθεση το 2022 με το νέο Panda και θα ολοκληρωθεί το 2024 με το επόμενο Freemont.