Google Photos: Αν έχετε iPhone, ίσως, πρέπει να σταματήσετε να χρησιμοποιείτε την υπηρεσία

408

Πρόκειται για ζήτημα ασφαλείας.

 

Το Google Photos αποθηκεύει περίπου 4 τρισεκατομμύρια φωτογραφίες και βίντεο για περισσότερους από ένα δισεκατομμύριο χρήστες. Ακόμη και οι χρήστες iPhone, iPad και Mac που έχουν την εναλλακτική της Apple προτιμούν την υπηρεσία, καθώς έχει καλύτερη αναζήτηση, είναι φθηνότερη και παρέχει περισσότερες δυνατότητες. Όσο καλή κι αν είναι όμως μάλλον ήρθε η ώρα να την αλλάξουν. Ο λόγος;

Aν και καθυστερημένα, η Google έχει πλέον μια νέα πολιτική απορρήτου για όλες τις εφαρμογές της στο App Store της Apple, συμπεριλαμβανομένων και των Google Photos.
Ουσιαστικά επιχειρεί να ακολουθήσει την Apple αλλά με τον δικό της τρόπο στοχεύοντας πάντα στην ασφάλεια των χρηστών και των δεδομένων. Όπως τονίζει η ίδια η Google: «Οι ετικέτες απορρήτου εμφανίζουν όλα τα πιθανά δεδομένα που θα μπορούσαν να συλλεχθούν, αλλά τα πραγματικά δεδομένα που συλλέγονται εξαρτώνται από τις συγκεκριμένες δυνατότητες που ένα άτομο αποφασίζει να χρησιμοποιήσει. Έτσι, για παράδειγμα, θα συλλέξουμε στοιχεία επικοινωνίας εάν θέλετε να μοιραστείτε τις φωτογραφίες και τα βίντεό σας με άλλους ή εάν αποφασίσετε να αγοράσετε κάτι θα συλλέξουμε τα στοιχεία πληρωμής σας και θα αποθηκεύσουμε το ιστορικό αγορών σας. Ωστόσο, αυτά τα δεδομένα δεν θα συλλέγονταν εάν επιλέξατε να μην μοιραστείτε φωτογραφίες ή να πραγματοποιήσετε αγορά».

Η Google επισημαίνει επίσης ότι το iCloud είναι η πλατφόρμα αποθήκευσης πίσω από την εφαρμογή για φωτογραφίες της Apple, ενώ το Google Photos προσφέρει χώρο αποθήκευσης καθώς και άλλες δυνατότητες. Κάπως έτσι εξηγείται το γιατί οι χρήστες της Google βλέπουν συχνά διαφημίσεις σχετικές με προϊόντα που έχουν αγοράσει στο παρελθόν ενώ της Apple όχι. Αυτό μπορεί να φαίνεται ασήμαντο σε κάποιους, ωστόσο δεν είναι.

Οι εταιρείες όταν τους δίνεται πρόσβαση σε δεδομένα μπορούν να δημιουργήσουν τον «φάκελο» του κάθε χρήστη. Τα δεδομένα αυτά μπορούν να χρησιμοποιηθούν για διαφημιστικούς και προωθητικούς λόγους. Κάθε εφαρμογή, κάθε πλατφόρμα, κάθε υπηρεσία που τροφοδοτεί αυτά τα προφίλ απλώς επιδεινώνει αυτήν την κατάσταση. Έτσι, ενώ η Google και το Facebook θα τονίσουν ότι οι ετικέτες απορρήτου που σχετίζονται με τις εφαρμογές τους βελτιώνουν τις υπηρεσίες τους και την εμπειρία των χρηστών, την ίδια ώρα διασφαλίζουν ότι τα έσοδα από διαφημίσεις -ύψους 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων- θα συνεχίσουν να ρέουν. Με δυο λόγια Google και Facebook αποκομίζουν τα έσοδά τους από την ψηφιακή διαφήμιση, ενώ η Apple πουλάει απλά τα προϊόντα και τις συσκευές της και εξασφαλίζει έτσι τα έσοδα της αντλώντας όταν το επιθυμεί δεδομένα από άλλες πηγές.