H Google ανοίγει το Android στις ανταγωνιστικές μηχανές αναζήτησης

337
Google

Οι χρήστες θα καλούνται να διαλέξουν ανάμεσα σε 12 μηχανές αναζήτησης.

 

Με την Ευρώπη να ετοιμάζεται να επιβάλει αντιμονοπωλιακά μέτρα στους αμερικανικούς τεχνολογικούς κολοσσούς, η Google υπέκυψε στις πιέσεις και ανακοίνωσε ότι θα εμφανίζει εναλλακτικές λύσεις για την λειτουργία αναζήτησης στις συσκευές Android.

Η υπόθεση ξεκίνησε το 2018, όταν η Κομισιόν επέβαλε στη Google πρόστιμο 4,24 δισεκατομμυρίων ευρώ κατηγορώντας την ότι χρησιμοποιεί το Android για να εδραιώσει την κυριαρχία της δικής της μηχανής αναζήτησης.

Η εταιρεία είχε ανακοινώσει τότε ότι οι ανταγωνιστές της στην αγορά διαδικτυακών αναζητήσεων θα εμφανίζονται ως εναλλακτικές επιλογές στις συσκευές Android, μόνο όμως αν συμμετάσχουν σε δημοπρασία επί πληρωμή.

Τώρα, η Google χαλαρώνει την πολιτική της ανακοινώνοντας ότι οι ανταγωνιστές θα μπορούν να συμμετάσχουν δωρεάν. «Επιπλέον, θα αυξήσουμε τον αριθμό των παρόχων αναζήτησης που εμφανίζεται στην οθόνη» ανακοίνωσε μέσω εταιρικού ιστολογίου ο Όλιβερ Μπέτελ της Google.

Οι αλλαγές θα ισχύσουν από τον Σεπτέμβριο, διευκρίνισε.

Από την πλευρά της, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή χαρακτήρισε θετική την εξέλιξη, αναφέρει το Reuters.

Από το φθινόπωρο, οι χρήστες που ενεργοποιούν συσκευές Android θα βλέπουν στην κορυφή της οθόνης τις πέντε δημοφιλέστερες μηχανές αναζήτησης στη χώρα τους, ανάμεσά τους και τη μηχανή της Google. Ακόμα επτά εναλλακτικές λύσεις θα εμφανίζονται στο κάτω μέρος της οθόνης.

Μέχρι σήμερα η οθόνη επιλογής εμφάνιζε μόνο τέσσερις εταιρείες αναζήτησης, οι οποίες είχαν πληρώσει για να βρίσκονται εκεί.

Ανεπαρκή χαρακτήρισε ωστόσο τη νέα πολιτική της εταιρείας η εναλλακτική μηχανή αναζήτησης DuckDuckGo, η οποία διαμαρτυρόταν εδώ και καιρό για τη διαδικασία δημοπράτησης.

«Η Google κάνει τώρα αυτό που έπρεπε να είχε κάνει πριν από τρία χρόνια: ένα δωρεάν μενού προτιμήσεων αναζήτησης για το Android στην Ευρωπαϊκή Ένωση» έγραψε στο Twitter ο διευθύνων σύμβουλος της DuckDuckGo Γκάμπριελ Ουάινμπεργκ.

«Θα έπρεπε όμως να είναι διαθέσιμο σε όλες τις πλατφόρμες, για παράδειγμα το Chrome για σταθερούς υπολογιστές, και να είναι προσβάσιμο σε όλες τις χώρες και οποιαδήποτε στιγμή, και όχι μόνο όταν γίνεται επαναφορά στις εργοστασιακές ρυθμίσεις».

Η εξέλιξη, επισημαίνει το Reuters, έρχεται την ώρα που η ΕΕ εξετάζει την επιβολή κανόνων για την Google, την Amazon, την Apple και την Facebook ώστε να διασφαλίζεται ο ανταγωνισμός.