Pin It

Το κόστος αλλά και οι τεχνικές λύσεις σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή, επιβάλλουν την αλλαγή σχεδιασμού για τις αρχαιότητες στο σταθμό Βενιζέλου, στο μετρό της Θεσσαλονίκης.

Κατά τη χθεσινή ακρόαση της νέας διοίκησης της Αττικό Μετρό, με πρόεδρο του κ. Νίκο Ταχιάο και διευθύνοντα σύμβουλο τον κ. Νίκο Κουρέτα, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου υποστήριξε ότι ο προηγούμενος σχεδιασμός ανέβαζε το κόστος και ότι η λύση της παραμονής των αρχαίων στο μετρό είχε προκριθεί προ πενταετίας χωρίς όμως μέχρι σήμερα να έχουν οριστικοποιηθεί οι μελέτες.

Ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι για τον σταθμό της Βενιζέλου για τον οποίο ο Πρωθυπουργός δήλωσε το Σαββατοκύριακο στην ΔΕΘ ότι ο σχεδιασμός θα τροποποιηθεί και το έργο θα παραδοθεί ενιαίο το 2023, υπήρχαν μόνο προμελέτες που δεν έχουν εγκριθεί με αποτέλεσμα να βρίσκεται στο σημείο μηδέν.

Μέχρι σήμερα έχει γίνει μόνο η οροφή. «Η λύση της απόσπασης και επανατοποθέτησης θα είναι πιο σύντομη και πολύ φθηνότερη» δήλωσε ο υπουργός Υποδομών. Όπως χαρακτηριστικά σημείωσε, οι ανασκαφές έχουν μέχρι στιγμής κοστίσει 135 εκατ. ευρώ όταν το μουσείο της Ακρόπολης έγινε με λιγότερα λεφτά…

Στόχος είναι το 2023 να παραδοθεί το έργο μαζί με τον σταθμό της Βενιζέλου. Υπενθυμίζεται ότι ο υφιστάμενος σχεδιασμός που αποτέλεσε γεφύρι της Άρτας και έφερε πολλές φορές σε οριακό σημείο το έργο, προέβλεπε την κατασκευή του επίμαχου σταθμού εκ των υστέρων και αφού προηγουμένως είχε παραδοθεί όλο το υπόλοιπο δίκτυο, τέλη του 2020 σύμφωνα με τους υπεραισιόδοξους στόχους του ΣΥΡΙΖΑ.

Σχετικά με το μέλλον του μετρό της Θεσσαλονίκης, ο κ. Καραμανλής δεν απέκλεισε χθες την λειτουργία του μετρό από ιδιώτη, ένα σχέδιο το οποίο επαναφέρει στο προσκήνιο σχεδιασμούς και της προηγούμενης κυβέρνησης για είσοδο ιδιωτών στα έργα μετρό. Όπως είπε αυτό θα εξαρτηθεί από το μοντέλο που θα επιλεγεί, το οποίο σε κάθε περίπτωση θα είναι συμβατό με τις διεθνείς πρακτικές.

Την περασμένη Άνοιξη, η απελθούσα διοίκηση της Αττικό Μετρό μιλώντας σε συνέδριο υποδομών, είχε παραδεχτεί ότι επεξεργάζεται εναλλακτικά σενάρια για τις επεκτάσεις του δικτύου με κυρίαρχο επιχείρημα ότι τα έργα αυτά έχουν πολύ μεγάλο κόστος και είναι αδύνατο να χρηματοδοτηθούν με δημόσιους πόρους.

Την ανάγκη αποδραματοποίησης και αποπολιτικοποίησης του έργου, ζήτησε από την πλευρά του ο νέος πρόεδρος της Αττικό Μετρό, λέγοντας ότι στην Θεσσαλονίκη δραματοποιείται πολύ μια συζήτηση που στην πράξη είναι αμιγώς επιστημονική και οι αποφάσεις πρέπει να λαμβάνονται αμιγώς τεχνοκρατικά.