Η Apple και άλλες αμερικανικές εταιρείες βλέπουν βελτιωμένες επιδόσεις στην Κίνα

602

Ο αμερικανικός τεχνολογικός γίγαντας Apple είδε βελτιωμένες επιδόσεις στην κινεζική αγορά για το τέταρτο τρίμηνο του οικονομικού έτους 2024, ενώ άλλες αμερικανικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των Starbucks, ανέφεραν επίσης σταθερή αύξηση εσόδων και σταθερή επέκταση στην Κίνα, σύμφωνα με τις τελευταίες οικονομικές εκθέσεις των εταιρειών.

 

Η έκθεση έδειξε ότι η Κίνα παραμένει μια κρίσιμη αγορά για πολλές αμερικανικές εταιρείες, οι οποίες παραμένουν προσηλωμένες στην κινεζική αγορά και συνεχίζουν να επεκτείνονται, παρά την προσπάθεια της κυβέρνησης των ΗΠΑ για «αποσύνδεση», σημείωσε ένας Κινέζος εμπειρογνώμονας την Παρασκευή.

 

Στο τέταρτο τρίμηνο του οικονομικού έτους 2024 που τελείωσε στις 28 Σεπτεμβρίου, τα έσοδα της Apple στην Κίνα έφθασαν τα 15,03 δισεκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας πτώση 0,34 τοις εκατό από έτος σε έτος, ανακοίνωσε η εταιρεία την Πέμπτη, ώρα ΗΠΑ. Ωστόσο, ο ρυθμός μείωσης μειώθηκε σημαντικά σε σύγκριση με την πτώση 6,5% σε ετήσια βάση το προηγούμενο τρίμηνο.

 

Εν τω μεταξύ, η αμερικανική αλυσίδα καφέ Starbucks σημείωσε νέα ρεκόρ ανοίγοντας 790 νέα καταστήματα και εισερχόμενη σε 166 νέες αγορές σε επίπεδο κομητείας στην ηπειρωτική Κίνα κατά το οικονομικό έτος που έληξε στις 29 Σεπτεμβρίου 2024. Στο τέταρτο οικονομικό τρίμηνο, η Starbucks πρόσθεσε 290 νέα καταστήματα στο την ηπειρωτική Κίνα, ανέφερε η εταιρεία σε δήλωση που εστάλη στους Global Times την Παρασκευή.

 

Όσον αφορά τα έσοδα, στο οικονομικό τέταρτο τρίμηνο, τα έσοδα της Starbucks στην Κίνα έφτασαν τα 783,7 εκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 6 τοις εκατό από το προηγούμενο τρίμηνο, παρά την πτώση 7 τοις εκατό σε ετήσια βάση, σύμφωνα με την ανακοίνωση.

 

Ο Gao Lingyun, ειδικός στην Κινεζική Ακαδημία Κοινωνικών Επιστημών στο Πεκίνο, είπε ότι είναι φυσιολογικό για τις εταιρείες να βλέπουν βραχυπρόθεσμες διακυμάνσεις σε οποιαδήποτε οικονομία της αγοράς και οι εταιρείες συνήθως επικεντρώνονται σε μακροπρόθεσμες προοπτικές ανάπτυξης.

 

«Η επέκταση των αμερικανικών εταιρειών στην κινεζική αγορά έδειξε ότι είναι σίγουροι για το δυναμικό της αγοράς της Κίνας», δήλωσε ο Gao στους Global Times την Παρασκευή, σημειώνοντας ότι πολλές αμερικανικές εταιρείες που στοχεύουν καθημερινούς καταναλωτές θα ενισχύσουν τη συνεργασία με την Κίνα παρά την προσπάθεια αποσύνδεσης της κυβέρνησης των ΗΠΑ.

 

Εκτός από τα Starbucks, η Apple επιδιώκει να επεκταθεί και στην κινεζική αγορά. Κατά τη διάρκεια συνάντησης με τον Κινέζο υπουργό Εμπορίου Wang Wentao στις 25 Οκτωβρίου, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Apple Tim Cook είπε ότι η ταχεία ανάπτυξη της Κίνας βοήθησε την Apple να επιτύχει γρήγορη και βιώσιμη ανάπτυξη και ότι η εταιρεία θα αυξήσει τις επενδύσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού, την έρευνα και ανάπτυξη και άλλους τομείς.