Η Κομισιόν ετοιμάζει κανόνες για τις πολιτικές διαφημίσεις- Θα πάρουν θέση οι ευρωβουλευτές

256
Κομισιόν ΕΕ

Με πρωτοβουλία της Κομισιόν νέοι κανόνες για τις πολιτικές διαφημίσεις τίθενται σε διαβούλευση με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Τη Δευτέρα 10 Ιανουαρίου, η Κομισιόν θα παρουσιάσει την πρότασή της για τις πολιτικές διαφημίσεις στους ευρωβουλευτές της επιτροπής Εσωτερικής Αγοράς και Προστασίας του Καταναλωτή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου σε ειδική συνεδρίαση.

Να γνωρίζει ο πολίτης τι βλέπει

Η πρόταση αφορά στη διαφάνεια σε σχέση με τις πολιτικές διαφημίσεις, με την οποία κάθε πολιτική διαφήμιση θα πρέπει να φέρει σαφή επισήμανση ως τέτοια και να περιλαμβάνει πληοροφορίες όπως ποιος και πόσο πλήρωσε για την κάθε διαφήμιση.

Οι προτεινόμενοι κανόνες θα δημιουργήσουν ένα πιο ασφαλές περιβάλλον για τους καταναλωτές, καθώς περιλαμβάνουν επίσης μέτρα σχετικά με τη χρήση τεχνικών ενίσχυσης.

Σύμφωνα με αυτούς τους κανόνες, θα είναι υποχρεωτικό να περιλαμβάνονται στις διαφημίσεις σαφείς πληροφορίες βάσει της οποίας στοχεύεται ένα άτομο. Θα καταστεί επίσης υποχρεωτική η δημοσίευση ποιες ομάδες ατόμων στοχεύτηκαν, βάσει ποιων κριτηρίων και με ποια εργαλεία ή μεθόδους ενίσχυσης.

Αναγακαίοι κανόνες στις ψηφιακές υπηρεσίες

Η παρούσα πρόταση συμπληρώνει τον Νόμο για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες (DSA), καθώς θεσπίζει ειδικούς κανόνες για την πολιτική διαφήμιση, με βάση τους γενικούς οριζόντιους κανόνες που ορίζονται στο DSA.

Μια έρευνα του ευρωβαρόμετρου που δημοσιεύτηκε τον Μάρτιο του 2021 έδειξε ότι σχεδόν τέσσερις στους δέκα Ευρωπαίους εκτέθηκαν σε περιεχόμενο που δεν μπορούσαν εύκολα να προσδιορίσουν ως πολιτική διαφήμιση.

Μέχρι το 2024 να έχουν τεθεί σε ισχύ

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο – όπου η επιτροπή Εσωτερικής Αγοράς και Προστασίας των Καταναλωτών ηγείται από τον εισηγητή ευρωβουλευτή Σάντρο Γκότσι (Renew, Γαλλία) – θα διατυπώσει τη θέση του σχετικά με την πρόταση πριν ξεκινήσει διαπραγματεύσεις με το Συμβούλιο για την επίτευξη τελικής συμφωνίας. Στόχος είναι οι νέοι κανόνες να τεθούν σε ισχύ πριν από τις επόμενες ευρωπαϊκές εκλογές το 2024.

Η παρουσίαση της πρότασης για την πολιτική διαφήμιση στην αρμόδια επιτροπή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα, 10 Ιανουαρίου, στις 15.30 (ώρα Ελλάδας) και θα μεταδοθεί ζωντανά.