Ηλεκτροκίνηση: Η μπάλα τώρα στους εισαγωγείς αυτοκινήτων!

353

Γράφει ο Νίκος Μιχαλόπουλος

Το σχέδιο για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης από την ελληνική κυβέρνηση είναι πλέον γεγονός, με τον πρωθυπουργό να το παρουσιάζει σε μία σημαντική εκδήλωση, προκαλώντας στους επίδοξους αγοραστές νέου αυτοκινήτου συγκρατημένο ενθουσιασμό. Η κυβέρνηση έπραξε όπως έπρεπε και η μπάλα περνάει τώρα στους εισαγωγείς προκειμένου η ηλεκτροκίνηση να γίνει πραγματικά προσιτή.

Η αναγγελία του προγράμματος για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης από τον ίδιο τον Κυριάκο Μητσοτάκη, φούντωσε την σπίθα βάζοντας φωτιά στην επιθυμία του μέσου Έλληνα να αλλάξει το παλιάς τεχνολογίας αυτοκίνητο του. Ωστόσο ακόμα το κόστος ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου παραμένει υψηλό, κυρίως λόγω της τεχνολογίας που φέρει, παραμένοντας απαγορευτικό για μεγάλο μέρος του πληθυσμού. Επιπλέον η πλειοψηφία εμφανίζεται διστακτική ως προς την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.  Η πολιτεία έπραξε τα δέοντα και η ποσοστιαία επιδότηση ευνοεί την ελεύθερη αγορά.

Κίνητρα, η λέξη δεν υποδεικνύει κάτι τετελεσμένο, αλλά το έναυσμα μίας δραστηριότητας για την επίτευξη ενός σκοπού. Τα κίνητρα αυτά έχουν σκοπό να κινητοποιήσουν ολόκληρη την αγορά και όχι μόνο τους καταναλωτές. Σκοπός τους είναι να φέρουν τις πρώτες μαζικές πωλήσεις στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, οι οποίες θα ενισχύσουν τον ανταγωνισμό και με τον τρόπο αυτό η μπάλα περνάει στους εισαγωγείς.

Ο ανταγωνισμός αυτός θα κάνει εισαγωγείς και τις εταιρείες μακροχρόνιων μισθώσεων να αποσπάσουν μεγαλύτερο μέρος από την πίτα των πωλήσεων, εκπτώσεις και προνομιακά  χρηματοδοτικά προγράμματα θα κάνουν την εμφάνιση τους, καθιστώντας το ηλεκτρικό αυτοκίνητο πιο προσιτό, ακολουθώντας τον κανόνα αυτόν, οι προσφορές αυτές θα επεκταθούν σε όλο το φάσμα του οικολογικού κόστους των κατασκευαστών, συμπεριλαμβανομένων των επαναφορτιζόμενων υβριδικών (Plug-In) άλλα και των ήπιων υβριδικών, πετυχαίνοντας έτσι η κυβέρνηση την ανανέωση του στόλου οχημάτων, την μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της χώρας και το κυριότερο την επίτευξη του στόχου για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης.

Κλείνοντας είναι σημαντικό να αναφερθώ στο ποσό απαραίτητη είναι η ενημέρωση του καταναλωτικού κοινού γύρω από την ηλεκτροκίνηση, τόσο από την πολιτεία με την διοργάνωση θεματικών ημερίδων, όσο και από τις εισαγωγικές με εντυπωσιακές εκδηλώσεις, προκειμένου να καμφθούν οι όποιες αντιστάσεις του και να εμπιστευτεί το νέο και πολλά υποσχόμενο προϊόν.