Ιταλία: Η Μελόνι επαναφέρει τους «βαθμούς διαγωγής» στα σχολεία – Το μέτρο που φιλοδοξεί να αποδώσει «σεβασμό» στους δασκάλους

210

Η Ιταλία επαναφέρει μια αμφιλεγόμενη πολιτική από το παρελθόν, που θα βαθμολογεί τους μαθητές για τη συμπεριφοράς τους, εν μέσω αυξανόμενων ανησυχιών για την επιθετικότητα που εκδηλώνεται κατά των δασκάλων.

Η πολιτική αυτή, γνωστή ως «βαθμοί διαγωγής», θυμίζει το μέτρο που είχε πρωτοεισαχθεί από την φασιστική κυβέρνηση του Μπενίτο Μουσολίνι το 1924, σχολιάζει ο Guardian. Ενσωματωμένη σε εκπαιδευτικό νομοσχέδιο που εγκρίθηκε την Τετάρτη από τη Βουλή, δίνει τη δυνατότητα στα σχολεία να αξιολογούν μαθητές αποκλειστικά με βάση τη συμπεριφορά τους.

Μελόνι: Η αλλαγή θα «επαναφέρει τον σεβασμό» στα σχολεία

Ο υπουργός Παιδείας της κυβέρνησης της Τζόρτζια Μελόνι, Τζουζέπε Βαλντιτάρα, δήλωσε ότι η μεταρρύθμιση «επανέρχεται στη σημασία της ατομικής ευθύνης και επαναφέρει τον σεβασμό προς τους ανθρώπους και τα δημόσια αγαθά». Η Μελόνι έχει τονίσει ότι η αλλαγή θα «επαναφέρει τον σεβασμό» στα σχολεία.

Η νέα νομοθεσία προβλέπει, επίσης, πρόστιμα που κυμαίνονται από 500 έως 10.000 ευρώ για επιθέσεις ή βία κατά του προσωπικού των σχολείων. Αυτή η πρωτοβουλία έρχεται σε μια περίοδο όπου οι επιθέσεις κατά των δασκάλων έχουν αυξηθεί κατά 110% από την αρχή του έτους σε σύγκριση με το 2023. Σε πολλές περιπτώσεις, οι δάσκαλοι έχουν χρειαστεί ιατρική φροντίδα, ενώ σε άλλες οι δράστες ήταν γονείς μαθητών. Συχνά παρατηρούνται συγκρούσεις μεταξύ μαθητών και δασκάλων σχετικά με τη χρήση κινητών τηλεφώνων στην τάξη.

Αντίθετα, ο Τομάσο Μαρτέλι, συντονιστής εθνικής φοιτητικής ένωσης, προειδοποίησε ότι η απόφαση αυτή αποσκοπεί στην «ενίσχυση μιας αυταρχικής και τιμωρητικής κουλτούρας»«Η δυνατότητα αποτυχίας λόγω παραβάσεων των κανόνων καθιστά την πολιτική των βαθμών συμπεριφοράς ένα εργαλείο καταπίεσης στα σχολεία μας», δήλωσε.

Η συγκεκριμένη πολιτική της εποχής Μουσολίνι παρέμεινε σε εφαρμογή μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 1970, πριν καταργηθεί στα δημοτικά και γυμνάσια μετά από φοιτητικές διαμαρτυρίες. Αργότερα υπήρξε τροποποίηση κατά τη διάρκεια των χρόνων και τελικά καταργήθηκε από όλα τα σχολεία το 2000.

Η νέα νομοθεσία, που ήδη εγκρίθηκε από τη Γερουσία, πέρασε στη Βουλή με 154 ψήφους υπέρ, 97 κατά και 7 αποχές. Ωστόσο, δεν συμφωνούν όλοι με τη σκληρότητα αυτής της προσέγγισης.

Άνθρωποι που ασκούν κριτική στο νέο μέτρο, προειδοποιούν ότι η πολιτική αυτή μπορεί να επηρεάσει δυσανάλογα τους μαθητές από ομάδες μειονοτήτων, οι οποίοι μπορεί να αντιμετωπίζουν προβλήματα συμπεριφοράς λόγω εξωτερικών παραγόντων πέρα από τον έλεγχό τους. Υποστηρίζουν ότι αντί της τιμωρίας, τα σχολεία θα πρέπει να επικεντρωθούν σε συμβουλευτική για να αντιμετωπίσουν τις ρίζες της επιθετικότητας.