Pin It

Το μοιραίο Boeing 737 MAX της Ethiopian Airlines, τ' οποίο συνετρίβη τον περασμένο μήνα προκαλώντας τον θάνατο συνολικά 157 ανθρώπων, φέρεται να κατέπεσε εξαιτίας της πρόσκρουσης ενός ξένου αντικειμένου (π.χ. πτηνό) με τον αισθητήρα της γωνίας προσβολής και της επακόλουθης βλάβης που αυτή προκάλεσε στον εξοπλισμό.

Όπως αποκάλυψαν στο ABC News υπό καθεστώς ανωνυμίας πηγές από τον στενό κύκλο της έρευνας, η ζημιά στον αισθητήρα είχε ως αποτέλεσμα να καταγραφούν ανακριβή δεδομένα, με αποτέλεσμα οι πιλότοι να απενεργοποιήσουν το «προβληματικό» λογισμικό anti-stall, γνωστό ως MCAS. Στη συνέχεια όμως αυτό ενεργοποιήθηκε εκ νέου (πιθανώς αυτόματα), με αποτέλεσμα το τζετ να κάνει «βουτιά» προς τα κάτω.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες του αμερικανικού δικτύου, οι πιλότοι προσπάθησαν χειροκίνητα να επαναφέρουν την μύτη του αεροπλάνου στο σωστό ύψος αλλά δεν κατάφεραν να ανακτήσουν τον έλεγχο, με αποτέλεσμα το αεροσκάφος να συντριβεί.

Αυτό που ακόμα δεν έχει διευκρινιστεί, σύμφωνα με το ABC News, είναι το εάν οι κυβερνήτες επανενεργοποίησαν σκόπιμα το σύστημα MCAS, το οποίο έχει σχεδιαστεί για να ωθεί τη μύτη του 737 MAX προς τα κάτω αποτρέποντας το στολάρισμα (απώλεια στήριξης), αλλά μπορεί να κρύβεται πίσω από την πρόσφατη συντριβή των δύο Boeing 737 MAX 8.

Μία από τις πηγές του αμερικανικού δικτύου με βαθιά γνώση του συστήματος των συγκεκριμένων αεροσκαφών εξηγεί ότι το σύστημα δεν μπορεί να επανενεργοποιηθεί μόνο του, χωρίς καμία ενέργεια από τους πιλότους. Ένα από τα πιθανά σενάρια είναι το πλήρωμα να ενεργοποίησε εκ νέου το MCAS προσπαθώντας να περιορίσει τις δυνάμεις πάνω στη στήλη ελέγχου ή επειδή δεν κατάφερναν να αντισταθμίσουν επαρκώς το αεροσκάφος χειροκίνητα.

Το anti-stall λογισμικό της Boeing βρίσκεται στο επίκεντρο της έρευνας που διεξάγεται τον τελευταίο μήνα και αφορά στις αεροπορικές τραγωδίες της Ethiopian Airlines στην Αιθιοπία και της Lion Air στην Ινδονησία τον περασμένο Οκτώβρη.

Η πρώτη επίσημη προκαταρκτική έκθεση για το αεροπορικό δυστύχημα της Ethiopian αναμένεται να εκδοθεί σήμερα.

Tags: