Manley: Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων χρειάζονται την υποστήριξη των κυβερνήσεων στην Ευρώπη

496

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Fiat Chrysler Automobiles Mike Manley κάλεσε τους Ευρωπαίους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής την Τρίτη να εντείνουν την υποστήριξή τους στις αυτοκινητοβιομηχανίες κατά τη μετάβασή τους στα ηλεκτροκίνητα οχήματα, καθώς η πανδημία Covid 19 αντιπροσωπεύει τον «μεγαλύτερο κίνδυνο που έχει αντιμετωπίσει ποτέ η βιομηχανία μας».

Κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, η παραγωγή της Γηραιάς Ηπείρου περίπου 3,6 εκατομμυρίων οχημάτων αξίας σχεδόν 110 δισεκατομμυρίων χάθηκε λόγω διακοπής λειτουργίας παραγωγικών μονάδων που σχετίζεται με τον κορωνοϊό, με τις νέες πωλήσεις οχημάτων να αναμένεται να μειωθούν το 2020 κατά 25% σε σχέση με πέρυσι, είπε ο Manley.  Ωστόσο, αντί να μειώσει τους περιορισμούς των εκπομπών Co2 , η Ευρωπαϊκή Ένωση εντείνει τις απαιτήσεις της σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

«Οι περιορισμοί είναι εξαιρετικά υψηλοί και σε συνάρτηση με τον COVID, ο οποίος προσθέτει τεράστια πίεση στην αυτοκινητοβιομηχανία που αντιμετωπίζει θεμελιώδεις τεχνολογικές αλλαγές», δήλωσε ο Manley κατά τη διάρκεια ενός διαδικτυακού σεμιναρίου που πραγματοποιήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων.  «Σε αυτήν την εποχή με προκλήσεις χωρίς προηγούμενο, οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής στις Βρυξέλλες και τα κράτη μέλη πρέπει να αυξήσουν την πολιτική και πρακτική τους υποστήριξη.”

Συγκεκριμένα, ο Manley, πρόεδρος της ένωσης, ανέφερε την Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία που εγκρίθηκε τον Ιανουάριο, η οποία αύξησε τον στόχο μείωσης του διοξειδίου του άνθρακα για το 2030 σε 55% από 45% σε σύγκριση με τα επίπεδα του 1990.

«Θα μπορούσαμε να περιμένουμε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να κάνει ένα διάλειμμα για την βιομηχανία αυτοκινήτου, αλλά στην πραγματικότητα δεν συνέβη αυτό», δήλωσε ο αναλυτής της IHS Markit, Κόλιν Κούτσμαν, κατά τη διάρκεια της επιτροπής μετά τις παρατηρήσεις του Μάνλεϊ.

Πριν από την έγκριση της Πράσινης Συμφωνίας πέρυσι, ο Manley είπε ότι η FCA θα συμμορφωθεί στην Ευρώπη μέχρι το τέλος του 2021 ή το 2022, αν και η εκκρεμούσα συγχώνευση με την PSA αναμένεται να επιταχύνει αυτό το χρονοδιάγραμμα.

«Οι φιλοδοξίες που περιγράφονται στη νέα πρόταση της Επιτροπής θα απαιτήσουν τώρα μαζικές πρόσθετες επενδύσεις σε μια ήδη δύσκολη στιγμή», δήλωσε ο Manley.  «Αλλά οι επενδύσεις, που κάνουμε μόνοι μας δεν θα είναι ποτέ αρκετές.  Εάν θέλουμε η κινητικότητα μηδενικών εκπομπών να γίνει πραγματική επιλογή για όλους τους Ευρωπαίους, χρειαζόμαστε ένα εκτεταμένο δίκτυο σημείων φόρτισης και πρατηρίων καυσίμων σε όλες τις χώρες της ΕΕ, σε συνδυασμό με οικονομικά βιώσιμα κίνητρα.

Το σχέδιο ανάκαμψης της ΕΕ πρέπει επίσης να μεταφραστεί με συγκεκριμένα μέτρα στήριξης, όπως προγράμματα ανανέωσης στόλου για την τόνωση της ζήτησης για αυτοκίνητα, φορτηγά και άλλα εμπορικά οχήματα χαμηλών και μηδενικών εκπομπών ρύπων.»