Με αυτήν τη διατροφή θα προασπίσεις την καρδιά σου

Είναι καλό να την ακολουθείς για λίγες μέρες μέσα στην εβδομάδα.

Σημαντικά οφέλη για την υγεία, όπως η μείωση κινδύνου καρδιακής προσβολής, μπορεί να προσφέρει η κατανάλωση μυδιών τρεις φορές την εβδομάδα χάρη στις ιδιότητες των ωμέγα-3 λιπαρών οξέων.

Τα αρχικά ευρήματα, έρευνας ειδικών του Πανεπιστημίου του Stirling που δημοσιεύθηκε στο Nutrients, έδειξαν πως η προσθήκη οστρακοειδών στη διατροφή για μία περίοδο μεγαλύτερη των δύο εβδομάδων, βελτίωσε σημαντικά τα επίπεδα ωμέγα-3 λιπαρών στον οργανισμό.

Στην έρευνα συμμετείχαν 15 εθελοντές και στόχος των επιστημόνων ήταν η αναζήτηση τρόπων βελτίωσης της πρόσληψης απαραίτητων λιπαρών οξέων στους ανθρώπους. Τα ευρήματα έδειξαν πως τα μύδια θα μπορούσαν να αποτελέσουν σημαντική πηγή ωμέγα-3 λιπαρών οξέων καθιστώντας τα μία ακόμα εναλλακτική σε πηγές πρόσληψης όπως τα λιπαρά ψάρια.

Ο επικεφαλής της έρευνας Δρ. Stefano Carboni δήλωσε πως: «Παρότι η έρευνά μας είχε ένα πολύ μικρό δείγμα εθελοντών εντούτοις δείξαμε για πρώτη φορά πως όταν τα μύδια καταναλώνονται ως μέρος του γεύματος, τα επίπεδα των ωμέγα-3 λιπαρών είναι αυξάνονται σημαντικά.

Είναι γνωστό πως τα ωμέγα-3 έχουν ένα ευρύ φάσμα θετικών επιδράσεων στην υγεία. Ωστόσο παρότι συστήνεται στους ανθρώπους να τρώνε τουλάχιστον μία μερίδα λιπαρών ψαριών εβδομαδιαίως, αυτό το κάνει μόλις το 20% του πληθυσμού και επιπλέον δεν καταναλώνουν τα απαιτούμενα επίπεδα αυτών των κομβικής σημασίας θρεπτικών ουσιών».

Στα πλαίσια της έρευνας, η οποία πιστεύεται πως είναι η πρώτη που εξετάζει την επίδραση της κατανάλωσης μυδιών στην ενίσχυση των επιπέδων ωμέγα-3 λιπαρών, παρατηρήθηκε η επίδραση των μυδιών στους εθελοντές που κατανάλωναν τα θαλασσινά για τρεις φορές την εβδομάδα για 14 μέρες. Κατά τη διάρκεια και μετά το τέλος της μελέτης λήφθηκαν δείγματα αίματος από τους συμμετέχοντες και αναλύθηκαν για να μετρηθεί η σχετική συγκέντρωση των ωμέγα-3 λιπαρών.

Η αύξηση στην πρόσληψη μυδιών θα μπορούσε επίσης να έχει οφέλη  και για το περιβάλλον καθώς πέρα από την υψηλή περιεκτικότητά τους σε ωμέγα-3 λιπαρά, τα θαλασσινά περιλαμβάνουν ένα ευρύ φάσμα βιταμινών και μετάλλων τα οποία βρίσκονται και σε διάφορα κρέατα. Αυτό που παρατηρήθηκε είναι πως οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου ανά κιλό μυδιών που έχουν καταναλωθεί είναι κατά πολύ μικρότερες από αυτές που εκπέμπονται από την κατανάλωση χοιρινού ή μοσχαρίσιου κρέατος ή κοτόπουλου.

«Αξίζει να σημειωθεί επίσης πως η συγκομιδή μυδιών δεν επηρεάζει την θαλάσσια βιοποικιλότητα με τον ίδιο τρόπο που το κάνει το ψάρεμα», καταλήγει ο Δρ. Carboni.