Μικρές αποδράσεις με το Honda Civic 1.5 VTEC Turbo 182 PS CVT Sport Plus Navi (Pics)

2016

Όταν έχεις στην κατοχή σου για μια εβδομάδα ένα από τα πιο εντυπωσιακά μοντέλα της αγοράς και ίσως το πιο ολοκληρωμένο μικρομεσαίο, τότε δεν έχεις άλλη εναλλακτική από το να ευχαριστηθείς την οδήγηση με όμορφες εκδρομές.

Η σύγχρονη καταναλωτική τάση στο αυτοκίνητο «διατάσσει» SUV, ωστόσο υπάρχουν θρυλικά αυτοκίνητα που κρατάνε ψηλά το λάβαρο, αδιαφορώντας για την μόδα. Αναμφισβήτητα ένα από αυτά είναι το διαχρονικό Honda Civic

Τι εστί Honda Civic

Το αυτοκίνητο σύμβολο της Honda, το Civic είναι το πιο διάσημο μοντέλο της ιαπωνικής μάρκας σηκώνοντας τον μεγαλύτερο όγκο πωλήσεων με αποκορύφωμα το 2019 που βρέθηκε στην 4η θέση των παγκόσμιων πωλήσεων. Βρίσκεται στην παραγωγή από το 1972 και πλέον διανύει την 10η γενιά του.

Νεανικό και δυναμικό

Στα χέρια μας είχαμε το Facelift του αυτοκινήτου που παρουσιάστηκε το 2019 και έφτασε στην Ελλάδα εν μέσω πανδημίας και μάλιστα στην ισχυρή έκδοση με τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα VTEC του 1.5 λίτρου απόδοσης 182 PS, που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο CVT στην πλούσια έκδοση Sport Plus Navi.

Οι αλλαγές διακριτικές και εντοπίζονται κυρίως στους νέους προφυλακτήρες με τα επιθετικά πλαστικά στο χρώμα του αμαξώματος και τα αεροδυναμικά βοηθήματα περιμετρικά. Εντυπωσιακός είναι ο αεροδυναμικός διάχυτης στον πίσω προφυλακτήρα ο οποίος στολίζεται με την διπλή θηριώδη απόληξη των εξατμίσεων τοποθετημένη κεντρικά, οι μαύρες ζάντες 17 ιντσών ενώ καινούργια είναι η εμπρόσθια μάσκα σε μαύρο γυαλιστερό φόντο που συμβάλλει στην πιο επιθετική εικόνα του αυτοκινήτου.

Σε αντίθεση με την μόδα που κυριαρχεί στην μικρομεσαία κατηγορία, η Honda τολμάει να ξεχωρίσει, επιλέγοντας ένα αμάξωμα Liftback – Coupe με σαφή σπορτίφ προσανατολισμό. Η σχεδιαστική φιλοσοφία που εισάγει το Civic έχει ως αποτέλεσμα ένα εντυπωσιακό σύνολο που προκαλεί και τραβάει τα βλέμματα.

Βλέποντας το αμάξι από ψηλά θυμίζει αλιγάτορα έτοιμο για επίθεση.

Έμφαση στην πολυτέλεια

Μπαίνοντας στην καμπίνα, η ποιότητα, και η συναρμογή, αφήνουν μια αίσθηση πολυτελείας. Ο εξοπλισμός διαθέτει κυριολεκτικά τα πάντα, ακόμα και θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα καθιστώντας το ως μια πληρέστατη πρόταση.

Η εργονομία είναι εξαιρετική με οδηγοκεντρικό χαρακτήρα, χωρίς ο οδηγός να χρειάζεται να αποσπάσει την προσοχή του από τον δρόμο. Η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη 7 ιντσών του Honda Connect ρυθμισμένης φωτεινότητας, με Garmin Navigation μοιάζει σαν ένα τοποθετημένο ταμπλετ στο ταμπλό, χωρίς να χαλάει το στυλ και τις γραμμές του. Κάτω από την οθόνη διαθέτει βάση ασύρματης φόρτισης για κινητό τηλέφωνο (φυσικά συμβατό με συσκευές που υποστηρίζουν αυτήν την τεχνολογία). Ενώ κρυμμένα κάτω από το ταμπλό υπάρχουν θύρες USB οι οποίες υποστηρίζουν την φόρτιση συμβατικού smartphone. Εξαιρετικά χρηστικό το πτυσσόμενο υποβραχιόνιο ανάμεσα στα δυο εμπρός καθίσματα με μεγάλη θήκη για αντικείμενα και δυο ποτηροθήκες.

Ο διάκοσμος με την εναλλαγή μαύρου δέρματος και μαλακών υλικών δίνει ένα ευχάριστο περιβάλλον στην καμπίνα. Η θέση τα μπάκετ καθίσματα με οσφυϊκή ρύθμιση είναι πολύ άνετα, ακόμα και για τους πιο απαιτητικούς, ενώ στα πίσω καθίσματα υπάρχει ο απαραίτητος χώρος, ακόμα για ψηλούς επιβάτες.

Το μεγάλο πορτμπαγκάζ παρέχει άπλετο χώρο 420 λίτρων, ιδανικό για μια τετραμελή οικογένεια. Τέλος η ηλεκτρικά ανοιγόμενη οροφή συμβάλει τόσο στο στυλιστικό αποτέλεσμα όσο και στην λειτουργικότητα παρέχοντας επιπλέον φωτισμό στον χώρο των επιβατών.

Στον δρόμο

Από την πρώτη στιγμή που θα κάτσεις στο κάθισμα του οδηγού και αφού πατήσεις το κουμπί εκκίνησης του κινητήρα, ο ήχος που ακούγεται διακριτικά λόγω της εξαιρετικής ηχομόνωσης σε προδιαθέτει ευχάριστα για αυτό που θα ακολουθήσει.

Η πρώτη θετική εντύπωση αφορά το τιμόνι, άμεσο και ακριβέστατο δίνει αίσθηση εμπιστοσύνης και ασφαλείας, προδιαθέτοντας για την επερχόμενη εμπειρία οδήγησης.

Το αξιοσημείωτο είναι πως με τρία διαφορετικά προγράμματα οδήγησης, αλλάζει η χαρτογράφηση του κινητήρα και προσαρμόζεται στις εκάστοτε συνθήκες οδήγησης.

Η επιλογή Econ για οικονομικότερη οδήγηση, η οποία μειώνει την ισχύ του κινητήρα και το τιμόνι γίνεται πιο ελαφρύ, νορμάλ και σπορ πατώντας το κουμπί Adaptive Performance Damper στο οποίο γίνεται πιο βαρύ και πιο σταθερό το τιμόνι και παράλληλα σκληραίνει η ανάρτηση, επηρεάζοντας αρνητικά την άνεση.

Στην πόλη είναι άνετο και ευχάριστο, με ιδανικό επίπεδο οδήγησης το πρόγραμμα Econ. Παρά τις μεγάλες διαστάσεις (μήκος 4519 mm, πλάτος 1799 mm, ύψος 1435 mm) δεν θα αντιμετωπίσετε ιδιαίτερο πρόβλημα ακόμα και σε στροφές σε στενά σημεία. Οι αισθητήρες παρκαρίσματος μπροστά και πίσω σε συνδυασμό με την κάμερα οπισθοπορίας κάνουν το παρκάρισμα… παιχνίδι.

Διασχίζοντας σημεία με πολύ κόσμο αντιλαμβάνεσαι πως όλα τα βλέμματα στρέφονται στο αυτοκίνητο. Προκαλεί με την καλή έννοια, ανεβάζοντας το πρεστίζ το κύρος του οδηγού.

Στο επαρχιακό δίκτυο με την Normal επιλογή αντιλαμβάνεσαι όλες τις αρετές του αυτοκινήτου. Το τέλειο στήσιμο του αυτοκινήτου, το εξαιρετικό σύστημα πέδησης που αποφέρουν την απόλυτη αίσθηση σταθερότητας και στιβαρότητας σε συνδυασμό με τις 4 ανεξάρτητες αναρτήσεις. Όλες οι διαδρομές, ιδιαίτερα σε δρόμους με στροφές μοιάζουν ευκαιρία για οδηγική απόλαυση και διασκέδαση, καθώς είναι προβλέψιμο και ελεγχόμενο. Σε όλα αυτά συμβάλουν το μακρύ μεταξόνιο των 2.697 χλστ. και τα πλατιά μετατρόχια 1.537 χλστ. εμπρός και 1.565 χλστ. πίσω.

Στον αυτοκινητόδρομο είναι σαν να βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον. Το επτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο CVT συνδυάζεται άψογα με τον κινητήρα των 1.5 λίτρων VTEC Turbo που αποδίδει 182 ίππους και 220 Nm ροπής στοχεύοντας στις καυτές επιδόσεις. Το αυτοκίνητο πράγματι επιτυγχάνει εύκολα πολύ υψηλές ταχύτητες χωρίς να προβληματίζει, πατώντας πολύ καλά στον δρόμο, χωρίς να επηρεάζεται από τις υψηλές ταχύτητες. Εφοδιασμένο με τελευταίας τεχνολογίας συστήματά ADAS για την υποβοήθηση του οδηγού, αυξάνει κατά πολύ το αίσθημα της ασφαλείας. Εξαιρετικά χρηστική είναι η ειδοποίηση απόκλισης από τη λωρίδα, όπου με ελαφριά δόνηση στο τιμόνι ειδοποιεί έγκαιρα τον οδηγό.

Premium στην πράξη, όχι στα λόγια

Ο όρος Premium το 2020 τείνει να γίνει ένα εργαλείο του μάρκετινγκ. Σε μια προσπάθεια να δημιουργήσουν πρότυπα ποιότητας στον απαιτητικό καταναλωτή, δικαιολογώντας έτσι την υψηλή τιμή και αρκετές φορές την απόσταση στην σχέση τιμής / αξίας. Σε αντίθεση με όσους αυτοχαρακτηρίζονται ως «Premium», η Honda δεν αυτοπροσδιορίζεται. Άλλωστε το Civic δεν το έχει ανάγκη, αφήνοντας τον ίδιο τον καταναλωτή να διαπιστώσει τις αρετές και τον χαρακτήρα του. Για εμένα πρόκειται για ένα Premium μικρομεσαίο αυτοκίνητο, αντίστοιχο των υπερτιμημένων γερμανικών προτάσεων. «Premium» ουσιαστικά και όχι μόνο στα λόγια.

Απόδραση στο Ναύπλιο

Έχοντας στα χέρια σου ένα αυτοκίνητο όπως το Honda Civic 1.5 VTEC Turbo 182 PS CVT Sport Plus Navi σε προκαλεί για ταξίδι. Η επιλογή ήταν το Ναύπλιο καθώς απέχει μόλις μιάμιση ώρα από Αθήνα και είχα την ευκαιρία να το οδηγήσω σε αυτοκινητοδρόμο και επαρχιακό δίκτυο.

Τι να πεις για το Ναύπλιο, οι περισσότεροι το γνωρίζουμε. Έχει χαρακτηριστεί παραδοσιακός οικισμός και υπήρξε πρωτεύουσα του Ελληνικού Κράτους την περίοδο 1828 – 1833. Με θέα τον θαλασσόπυργο Μπούρτζι, το μικρό φρούριο χτισμένο σε νησίδα απέναντι από την πόλη, το εμβληματικό Παλαμήδι με τα 999 σκαλοπάτια και την Ακροναυπλία, ή αλλιώς την Ακρόπολη του Ναυπλίου το ενετικό φρούριο μέσα στο οποίο δεσπόζει η παλιά πόλη.

Γραφικό και κοσμοπολίτικο, γοητεύει τον επισκέπτη που δεν χορταίνει να περπατάει στα στενά πλακόστρωτα σοκάκια και στις μεγάλες πλατείες. Ιδανικό για απογευματινό περίπατο είναι το μονοπάτι της Αρβανιτιάς, με τον περιφερειακό πεζόδρομο της Ακροναυπλιάς, που οδηγεί στην παραλία της Αρβανιτιάς. Ενδιάμεσα θα συναντήσεις το ξωκλήσι της Παναγίας κτισμένο πάνω στον βράχο που φιλοξενεί το κρυφό σχολείο με ανεκτίμητα κειμήλια από την εποχή της Επανάστασης του 1821.

Η ιστορία της πόλης εκτείνεται από τα μυκηναϊκά χρόνια, στην ενετοκρατία και στην τουρκοκρατία, έως την Ελληνική Επανάσταση με την Μπουμπουλίνα, τον Κανάρη, τον Νικητάρα αλλά και τον τοπικό ήρωα, Στάικο Σταϊκόπουλο να παίρνουν μέρος σε μάχες. Το 1823 ο Κυβερνήτης Ιωάννης Καποδίστριας όρισε ως Πρωτεύουσα το Ναύπλιο, 9 Οκτωβρίου 1831 δολοφονείται από μέλη της οικογένειας Μαυρομιχάλη έξω από την εκκλησία του Αγίου Σπυρίδωνα. 25 Ιανουαρίου 1833 αποβιβάζεται ο Βασιλιάς Όθωνας, ο οποίος θα μεταφέρει την πρωτεύουσα στην Αθήνα το 1834. Το Παλαμήδι είναι επίσης γνωστό ως το φρούριο φυλάκισης του αρχιστράτηγου της Επανάστασης Θεόδωρου Κολοκοτρώνη το 1833.

Όλη αυτή η ιστορία χάρισε στο Ναύπλιο αμέτρητα μνημεία, κτήρια ανεκτίμητης αρχιτεκτονικής αξίας αλλά και επιβλητικούς ναούς.

Το Ναύπλιο γοητεύει τον επισκέπτη σε κάθε γωνία του, έχοντας πάντα κάτι νέο να ανακαλύψει!

Στάση στην Επίδαυρο

Με αφορμή πως η Αρχαία Επίδαυρος απέχει μόλις 40 χιλιόμετρα από το Ναύπλιο, αντί για τον καθιερωμένο δρόμο της επιστροφής μέσω του αυτοκινητοδρόμου, επιλέξαμε μια ενδιάμεση διαδρομή μέχρι την Επίδαυρο μέσω του επαρχιακού δικτύου, ακόμα μια ευκαιρία για οδηγική ευχαρίστηση σε δρόμους κομμένους και ραμμένους ώστε να αναδεικνύουν όλες τις αρετές του Honda Civic.

Η Επίδαυρος ήταν μια ευκαιρία για χαλάρωση καθώς δεν υπήρχε η πολυκοσμία του Ναυπλίου. Γραφική και αμφιθεατρική, ένα ωραίο τοπίο που μας έδωσε την ευκαιρία να απολαύσουμε το Αρχαίο Θέατρο και αλλά αρχαιολογικά ευρήματα.

Είχε πλέον νυχτώσει και η επιστροφή ήταν επιβεβλημένη. Νυχτερινή οδήγηση λοιπόν σε ημιορεινό δρόμο μέσα από το δάσος του Σοφικού Κορινθίας. Νυχτερινή οδήγηση με απόλυτη ασφάλεια. Οι Full LED προβολείς συνέβαλαν στα μέγιστα για την ορατότητα. Για ακόμα μια φορά η ανάρτηση έδειξε τις ικανότητες της στις απαιτητικές στροφές της ορεινής Κορινθίας.

 

Στην Λίμνη Μπελέτσι της Πάρνηθας

Ο φθινοπωρινός καιρός και η συννεφιά αποτέλεσαν ιδανικό σύμμαχο για ακόμα μια ξεχωριστή εκδρομή, καθώς δεν χρειάζεται μόνο λιακάδα για ξεχωριστές εξορμήσεις. Ειδικά αν έχεις την τύχη να έχεις στα χέρια σου ένα αυτοκίνητο όπως το Honda Civic 1.5 VTEC Turbo 182 PS CVT Sport Plus Navi. Περισσότερη σημασία είχε η διαδρομή και όχι ο προορισμός, καθώς αντί για την καθιερωμένη διαδρομή μέσω της άχρωμης εθνικής οδού Αθηνών – Λαμίας επέλεξα να διασχίσω την πλούσια φύση της Αττικής.

Ακολουθώντας την λεωφόρο Τατοΐου και περνώντας από την Βαρυμπόμπη, τα βασιλικά κτήματα, τον Άγιο Μερκούριο και την Αγία Τριάδα έφτασα στην μαγευτική Λίμνη Μπελέτσι μέσα από μια κατάφυτη διαδρομή. Οδηγώντας με ανοιχτή την οροφή, είχα την αίσθηση και την μυρωδιά της φύσης. Μια ανέμελη διαδρομή μέσα στο δάσος της Πάρνηθας με ιδανικές στροφές για να ευχαριστηθείς την οδήγηση με ένα καταπληκτικό αυτοκίνητο και ιδανικό καιρό για φθινοπωρινή βόλτα στο βουνό. Φεύγοντας και αφού είχε ήδη νυχτώσει πέρασα από την Ιπποκράτεια Πολιτεία και τον Άγιο Στέφανο για να βγω στην εθνική οδό και να πάρω τον δρόμο της επιστροφής.

Συμπερασματικά

Ένα παλιό σλόγκαν έλεγε Honda όλο προσόντα και το Civic των 182 ίππων το επιβεβαιώνει. Με έναν από τους καλύτερους αεροδυναμικούς συντελεστές οπισθέλκουσας στην μικρομεσαία κατηγορία (0,25Cd) με πολύ καλό στήσιμο, η εξαιρετική ποιότητα υλικών και η εργονομία, η τεχνολογία που παρέχει το καθιστά την πιο ολοκληρωμένη πρόταση στην κατηγορία και όσο και αν η Honda δεν ασπάζεται την ορολογία Premium, στην δίκη μου συνείδηση είναι ένα καθαρά Premium αυτοκίνητο, που τραβάει τα βλέμματα. Διανύοντας 512 χιλιόμετρα με το πιο εμβληματικό αυτοκίνητο της Honda αντιλαμβάνεσαι το μεράκι και το πάθος με το οποίο το χτίστηκε αυτό το αμάξι. Το μόνο αρνητικό, αν και απολύτως λογικό λόγω της ιπποδύναμης ήταν κατανάλωση, ιδιαίτερα με το γκάζι πατημένο. Το αυτοκίνητο της δοκιμής κοστίζει 31.600€ και τα τέλη κυκλοφορίας ανέρχονται στο ποσό των 164,00€.