Μητσοτάκης στο Νομοσχέδιο για την Παιδεία: Ισότητα δεν είναι η εξίσωση προς τα κάτω

273
Η πρόθεση του Κυριάκου Μητσοτάκη να βρεθεί στη Βουλή στις 12:30 και να υπεραμυνθεί του νομοσχεδίου της Νίκης Κεραμέως για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση που επιφέρει σημαντικές αλλαγές, μεταξύ άλλων, στον τρόπο εκλογής πρυτάνεων ήταν δεδομένη εδώ και καιρό.

Ο πρωθυπουργός θεωρεί, άλλωστε, τα ζητήματα της Παιδείας μείζονα ιδεολογική μάχη που πρέπει να δώσει η κυβέρνηση στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο.

Η σημερινή του παρουσία στην Ολομέλεια της Βουλής, όμως, όπου θα εισαχθεί το νομοσχέδιο Κεραμέως προσλαμβάνει νέο περιεχόμενο μετά τη χυδαιότητα του άλλοτε ισχυρού υπουργού Επικρατείας και νυν βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Χριστόφορου Βερναρδάκη να εξομοιώσει την υπουργό Παιδείας με την υπόδικη για τη δολοφονία τουλάχιστον του ενός παιδιού της Ρούλα Πισπιρίγκου. Είναι αναμενόμενο να υπάρξει αναφορά από τον κ. Μητσοτάκη, ο οποίος πολλές φορές έχει ορθώσει τείχος προστασίας για την υπουργό του.

Θεωρείται βέβαιο ότι ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ θα δώσει το παρών στη συζήτηση και η αντιπαράθεση με τον Κυριάκο Μητσοτάκη θα εξελιχθεί σε μετωπική εφ´ όλης της ύλης με επίκεντρο και τις πρόωρες εκλογές που δεν θα γίνουν!

Ο Αλέξης Τσίπρας εγκαλεί τον Κυριάκο Μητσοτάκη που δεν πάει σε πρόωρες εκλογές και τον κατηγορεί ότι αποτελεί παράγοντα αστάθειας όπως τον κατηγορούσε και αν θα πήγαινε σε πρόωρες εκλογές.

Ο πρωθυπουργός θεωρεί εθνικό του καθήκον να μην εκμεταλλευτεί το «δημοσιονομικό ξέφωτο» που φαινόταν να έχει για τον Σεπτέμβριο, γιατί δεν παίρνει το ρίσκο μια υπηρεσιακή κυβέρνηση η οποία θα αναλάβει μεταξύ της Κυριακής της απλής αναλογικής και των εκλογών με το εκλογικό σύστημα που ψήφισε η ΝΔ, να κληθεί να διαχειριστεί την καυτή πατάτα μιας ελληνοτουρκικής κρίσης.

Κυριάκος Μητσοτάκης: «Εκφράζω την οργή μου για την άνανδρη επίθεση στη Real. Θα κάνουμε ό,τι χρειαστεί για να εντοπίσουμε τους δράστες. Η Ελευθερία του Τύπου στην πατρίδα μας ούτε φιμώνεται ούτε περιορίζεται από τέτοιες ενέργειες.

Ο στόχος όλων όσοι θα ωφεληθούν από τις διατάξεις θα είναι η απόκτηση γνώσης και η βελτίωση της πιθανότητας καλής επαγγελματικής αποκατάστασης. Η ανάδειξη της εκπαίδευσης σε μοχλό κοινωνικής κινητικότητας ήταν από τους σ΄τόχους που έθετα στις προγραμματικές μου δηλώσεις. Ύστερα από 36 μήνες το σύνολο των προγραμματικών μας δεσμεύσεων για την Παιδεία προωθείται και ολοκληρώνεται με το νομοσχέδιο που προωθούμε σήμερα. Συμπληρώνεται το τόξο αλλαγών για το οποίο δεσμευτήκαμε προεκλογικά. Από τη διετή προσχολική εκπαίδευση, μέχρι το νέο σχολείο των δημιουργικών δραστηριοτήτων, των 25.000 διορισμών προσωπικού, το νέο τοπίο.

Σε ό,τι μας αφορά οι προτεραιότητές μας ε΄ναι αδιαπραγμάτευτες, πρόσβαση σε ποιοτική γνώση για όλα τα ελληνόπουλα, κατάρτιση που θα τα βοηθά για το δικό τους μέλλον, για να μπορούν να σταδιοδρομούν σε ένα ολοένα πιο ανταγωνιστικό περιβάλλον. Νοιάζομαι για τους νέους δεν σημαίνει ότι τους χαϊδεύω τα αυτιά στρέφοντάς τους σε σχολές με ανύπαρκτο αύριο. Οπλίζουμε με κατάλληλες σπουδές τους νέους για να αρπάξουν τις ευκαιρίες του αύριο. Απελευθερώνουμε τη διοίκησή του. Τις απαιτήσεις της κοινωνίας μεταφράσαμε σε νομοθετικά άρθρα. Η απήχησή τους υπερβαίνει τα κυβερνητικά όρια. Κάποιοι μπορεί να έχουν επιφυλάξεις για τα όσα αφορούν τη διοίκηση, αλλά αυτά είναι 10 άρθρα. Και στην κοινή γνώμη όλες οι έρευνες δείχνουν σχεδόν καθολική αποδοχή. Ισότητα δεν είναι η εξίσωση προς τα κάτω.

Είναι ώρα η αξιωματική αντιπολίτευση να ακούσει τους οπαδούς της. Στο πρώτο κεφάλαιο των γνωστικών εφοδίων ξεχωρίζω την ευελιξία των νέων προγραμμάτων που καταργούν τα στεγανά. Δύο συγγενή τμήματα θα μπορούν να κάνουν κοινά μαθήματα. Εισάγονται τα διπλά προγράμματα σπουδών που θα απονέμουν διπλούς τίτλους σπουδών. Οι ανταλλαγές φοιτητών θα μπορούν να γίνονται και μεταξύ μη συναφών τμημάτων. Οι φοιτητές δεν θα βλέπουν την φοίτηση σαν τετράχρονη παράταση της μαθητικής τους ζωής. Είναι σημαντικό η ζωή τους μέσα κι έξω από τα αμφιθέατρα να έχει νέες παραστάσεις και βιώματα.

Μια ακόμα τομή εξίσου σημαντική. Τα νέα προγράμματα θα ιδρύονται από τα ίδια τα πανεπιστήμια. Θα το πιστοποιεί η Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης. Η κυβέρνηση έρχεται να απελευθερώσει την ακαδημαϊκή δράση από την επιρροή της κεντρικής εξουσίας. Αλλάζει εκ βάθρων ο δεύτερος και ο τρίτος κύκλος σπουδών. Επιτέλους απενοχοποιείται η σύνδεση πανεπιστημίου και αγοράς.

Δεν υπάρχει μεγαλύτερο παράδειγμα αδιαφορίας για την εκπαίδευση, από τη μαζική ίδρυση τμημάτων που αποφάσισε η προηγούμενη κυβέρνηση λίγο πριν φύγει. Τμήματα από το τίποτα και για το τίποτα. Χωρίς σχεδιασμούς, χωρίς πόρους χωρίς βιωσιμότητα. Από τις πρώτες κινήσεις μας, ήταν να αναστείλουμε 37 τμήματα που αναγγέλθηκαν προεκλογικά. Το υπουργείο βοήθησε το Πανεπιστήμιο Πατρών να συνενώσει τμήματά του. Η πολιτική μας βάζει κανόνες για το πως θα ιδρύονται, πως θα συγχωνεύονται νέα τμήματα. Ο νέος ακαδημαϊκός χάρτης θα είναι πιο ορθολογικός.

Θα αποτυπώνει τις πραγματικές ανάγκες Παιδείας και Οικονομίας. Θα είναι δυναμικός και εξωστρεφής. Το ίδιο πνεύμα εκσυγχρονισμού, διαφάνειας, χαρακτηρίζει και τη διοίκηση του Πανεπιστημίου.