Moody’s: Σε βιώσιμο μονοπάτι το ελληνικό χρέος – μικρή ανάπτυξη

230

Το χρέος της Ελλάδας είναι σε βιώσιμο μονοπάτι, επισημαίνει  η Moody’s σε ανάλυσή της. Το Eurogroup  προσέφερε στη χώρα σημαντική περαιτέρω ελάφρυνση χρέους, που εξασφαλίζει ότι η χώρα έχει πολύ μέτριες ανάγκες αναχρηματοδότησης τα επόμενα δέκα χρόνια.

Όμως, επισημαίνει ο οίκος, οι προκλήσεις παραμένουν σημαντικές για τη χώρα. Η συμφωνία απαιτεί μια συνεχιζόμενη δέσμευση για συνετή δημοσιονομική πολιτική και μεγάλα πρωτογενή πλεονάσματα για πολλά χρόνια (3,5% ως το 2022 και 2,2% στη συνέχεια). Και, παρότι η οικονομική ανάπτυξη επέστρεψε και πιθανότατα θα επιταχύνει περαιτέρω φέτος, η μακροπρόθεσμη εικόνα είναι μάλλον μέτρια, με 2-2,5% κάθε χρονιά, στην καλύτερη περίπτωση, εκτός και αν υπάρξει μεγάλη τόνωση στις επενδύσεις. Ο τραπεζικός τομέας χρειάζεται ακόμα διατηρήσιμη βελτίωση στην ποιότητα ενεργητικού και η ενίσχυση των θεσμών πρέπει να συνεχιστεί.

Η έκθεση βιωσιμότητας του ΔΝΤ 

O Moody’s πιστεύει ότι η επικείμενη έκθεση βιωσιμότητας του χρέους από το ΔΝΤ θα αντανακλά τα μέτρα ελάφρυνσης, που εξασφαλίσττηκαν, αλλά και τις καλύτερες των στόχων δημοσιονομικές επιδόσεις. «Αν και μία αρχική πρόταση για τη σύνδεση του χρέους με τις οικονομικές επιδόσεις της Ελλάδας δεν εντάχθηκε στη συμφωνιά, οι πιστωτές δεσμεύθηκαν σαφώς  να εξετάσουν περαιτέρω βελτιώσεις, εάν κριθεί αναγκαίο» αναφέρει και υπογραμμίζει: Όλα αυτά τα στοιχεία διασφαλίζουν ότι το βάρος του ελληνικού χρέους εισέρχεται σε βιώσιμο μονοπάτι».

Οι προκλήσεις 

Παρόλα αυτά οι προκλήσεις επιμένουν. «Η συμφωνία απαιτεί διαρκή δέσμευση σε συνετή δημοσιονομική πολιτική και τεράστια πρωτογενή πλεονάσματα για πολλά ακόμη χρόνια και κυβερνήσεις» προειδοποιεί ο Moody’s, ενώ σημειώνει  πως αν και αναμένεται ελαφρά επιτάχυνση των ρυθμών ανάπτυξης φέτος, αυτοί δεν υπερβούν το 2% με 2,5% στην καλύτερη περίπτωση, για τα επόμενα χρόνια. Αυτό θα αλλάξει μόνο εφόσον δοθεί «τεράστια ώθηση» στις επενδύσεις. Στις προκλήσεις περιλαμβάνονται και αυτές του τραπεζικού τομέα, που θα πρέπει να μειώσει αισθητά το βάρος των κόκκινων δανείων.