Nέες διατάξεις «ασπίδα» για τον καταναλωτή – Τι θα ισχύει για εκπτώσεις και αγορές από το διαδίκτυο

Ενδυναμώνεται το θεσμικό πλαίσιο για την προστασία του καταναλωτή από αθέμιτες εμπορικές πρακτικές.

Ο νέος νόμος του υπουργείου Ανάπτυξης που θα ψηφιστεί την Τετάρτη θα αποτελέσει ένα ακόμη εργαλείο για τη συγκράτηση των τιμών και την θωράκιση των καταναλωτών, καθώς προβλέπει «φρένο» στους καταχρηστικούς γενικούς όρους συναλλαγών, υποχρέωση για την αναγραφή τιμών, και ενίσχυση δικαιωμάτων των πελατών.

Τι προβλέπουν οι νέες διατάξεις

Οι νέες διατάξεις αποτελούν προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στο ευρωπαϊκό δίκαιο και προβλέπουν:

Στην περίπτωση των εκπτώσεων, η αρχική τιμή δεν πρέπει να είναι μία αυθαίρετη τιμή στο παρελθόν, αλλά η χαμηλότερη τιμή των τελευταίων 30 ημερών.

Δεν επιτρέπεται το ίδιο προϊόν να έχει διαφορετικές προδιαγραφές από χώρα σε χώρα.

Κατοχυρώνεται το δικαίωμα 14 ή 30 ημερών κατά περίπτωση για να υπαναχωρήσει καταναλωτής από σύμβαση με πάροχο ύδατος και ενέργειας.

Η αξιολόγηση προϊόντων στο διαδίκτυο από φερόμενους καταναλωτές θα ελέγχεται αυστηρά.

Όπου υπάρχει ranking στο διαδίκτυο για διάφορα προϊόντα θα πρέπει ρητά να αναφέρεται όπου υποκρύπτεται διαφήμιση που διαμορφώνει την κατάταξη.

Αυξάνουν οι κυρώσεις για παραβίαση διατάξεων προστασίας καταναλωτή έως το 4 τοις 100 του κύκλου εργασιών.

Οι κυρώσεις για σχετικές παραβάσεις άνω των 50.000 € θα αναρτώνται δημόσια.