Περιβαλλοντικός φόρος για τα SUV στην Γαλλία

561

Μετά τον φόρο για τα supercars, ένας νέος φόρος με βάση το βάρος των SUV θα μπορούσε σύντομα να εφαρμοστεί στη Γαλλία.

Όλα τα μοντέλα με μεγάλη απόσταση από το έδαφος, με εξαίρεση τα πράσινα και με μάζα μεγαλύτερη από 1.800 κιλά κινδυνέουν να τους επιβληθεί ποινή 10 ευρώ για κάθε κιλό πάνω από αυτό το όριο.  Η πρόταση ανακοινώθηκε από την Υπουργό Οικολογίας Barbara Pompili μετά την απόφαση της κυβέρνησης να εισαγάγει νέα περιβαλλοντικά μέτρα τα επόμενα χρόνια.  Εάν επιβεβαιωθεί, ο νέος φόρος θα μπορούσε να είναι μέρος του νέου οικονομικού ελιγμού που θα ξεκινήσει η Γαλλία το 2021.

Αρχικά ήταν να επιβληθεί σε όλα τα αυτοκίνητα από τα 1.400 κιλά.

Η ιδέα του νέου φόρου βάρους οχημάτων προτάθηκε από το WWF και τη Σύμβαση Πολιτών για το Κλίμα, μια γαλλική συνέλευση αποτελούμενη από 150 πολίτες που επιλέχθηκαν τυχαία από τον πληθυσμό.  Ιδρύθηκε από τον Emmanuel Macron το 2019, αυτό το συμβούλιο στοχεύει να παρουσιάσει προτάσεις στην κυβέρνηση για να βοηθήσει στη μείωση των ρυπογόνων εκπομπών, οι οποίες περιλαμβάνουν επίσης απότομη αύξηση των φόρων για τα πιο ρυπογόνα οχήματα.  Αρχικά, το συνέδριο των Γάλλων πολιτών πρότεινε τη φορολόγηση όλων των οχημάτων με μάζα άνω των 1.400 κιλών, αλλά μόλις πέρασε η μπάλα στην κυβέρνηση, αυτό το κατώφλι πήγε στα 1.800 κιλά για να αποφευχθεί η επιβολή φόρων σε “δημοφιλή” και διαδεδομένα μοντέλα.  .  Στην πραγματικότητα, το Elysée αποφάσισε να αποκλείσει από τη φορολογία, εκτός από ηλεκτρικά και υβριδικά, ακόμη και οικογενειακά μοντέλα, όπως station wagon ή μίνι βαν.

Πως λειτουργεί το μέτρο

Επί του παρόντος στη γαλλική αγορά, το 38% των νέων μοντέλων που πωλούνται κάθε χρόνο είναι SUV, αλλά, φυσικά, δεν θα πρέπει όλα τα αυτοκίνητα να πληρώσουν αυτόν τον φόρο.  Ορίζοντας το όριο των 1.800 kg (χωρίς να διευκρινίζει εάν θα είναι ξηρό βάρος ή σε κατάσταση λειτουργίας), η κυβέρνηση όχι μόνο απέκλεισε όλα τα συμπαγή και δημοφιλή μοντέλα, αλλά και σχεδόν κάθε αυτοκίνητο με γαλλική μάρκα.  Το μόνο γαλλικό μοντέλο στο οποίο θα μπορούσε να εφαρμοστεί ο νέος φόρος θα ήταν στην πραγματικότητα η κορυφαία έκδοση του Renault Koleos, το 190 HP Blue dCi 4×4 το οποίο, με τα 1.845 κιλά βάρους του, θα είχε επιπλέον φόρο 450 ευρώ.  Διευρύνοντας την ομιλία στις συμμαχίες, κανένα αυτοκίνητο μάρκας Opel (που ελέγχεται από τον όμιλο PSA) δεν θα πληρώσει φόρο, ενώ όσον αφορά τον όμιλο Nissan-Renault-Mitsubishi, το μόνο SUV που θα φορολογηθεί θα είναι το X-Trail dCi 150 4WD, για το οποίο θα  πληρώσει τέλος 50 ευρώ στο κράτος αφού η μάζα του, σε λειτουργία, είναι 1,805 κιλά.

Μερικά παραδείγματα.

Η νέα φορολογία θα περιλαμβάνει δεκάδες μοντέλα, συμπεριλαμβανομένων διαδεδομένων μοντέλων.  Για μια BMW X3 xDrive30d, η επιπλέον χρέωση θα είναι 950 ευρώ, για ένα Volvo XC60 D4 AWD 200 ευρώ, για μια Mercedes GLC 200d 4Matic 350 ευρώ (1.000 στην περίπτωση του εξακύλινδρου 400d), για ένα Ford Edge  2.0 EcoBlue AWD 3.160 ευρώ, για ένα Hyundai Santa Fe 950 ευρώ, ενώ για ένα Jeep Cherokee 2,2 Mjt AWD θα φτάσει τα 1.530 ευρώ, ενώ το μεγαλύτερο αδερφάκι του, το Grand Cherokee, θα ήταν από τα πιο μοντέλα με τον μεγαλύτερο φόρο, καθώς στην βασική του έκδοση με τον 3.0 V6 Mjt II Laredo, το οποίο με τα 2.478 κιλά μάζας σε λειτουργία, θα πληρώσει επιπλέον 6.780 ευρώ.  Ακόμη και ορισμένα premium Ιταλικά θα εμπίπτουν στη νέα φορολογία. Αυτά είναι η Maserati Levante (ήδη για το V6 υπάρχει λόγος 3.840 ευρώ σε φόρο), η Lamborghini Urus (4.750 ευρώ) ακόμα και η Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio (1.050 ευρώ).

1.000 ευρώ επιπλέον ως κίνητρο για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Παράλληλα με την ανακοίνωση του νέου φόρου, η γαλλική κυβέρνηση επιβεβαίωσε νέα κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, για να επεκτείνει την ομάδα δυνητικών πελατών, θα εισαχθεί κρατική συνεισφορά 1.000 ευρώ για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου από δεύτερο χέρι.