Ποιος ο ρόλος κλειδί της Toyota στην συγχώνευση FCA – PSA;

571
Stellantis Peugeot 208 Fiat 500

Η Toyota θα διαδραματίσει βασικό ρόλο στη συγχώνευση μεταξύ Fiat Chrysler και PSA.

Έχουν γίνει πολλές συζητήσεις για τα προβλήματα που έχει θέσει η αντιμονοπωλιακή νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης στη Fiat Chrysler και την PSA σχετικά με τη συγχώνευση τους που θα δημιουργήσει την Stellantis.  Οι δύο αυτοκινητιστικοί όμιλοι μαζί θα έχουν υπερβολική κυριαρχία στον τομέα των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρώπη.  Προφανώς, στην Ευρωπαϊκή Ένωση δεν της αρέσει αυτό, η οποία ζήτησε και από τις δύο να κάνουν παραχωρήσεις για να αποτρέψουν τη ζημία αυτής της κατάστασης στους καταναλωτές.

Η Toyota θα μπορούσε να δώσει ένα χέρι βοήθειας στις PSA και Fiat Chrysler για την δημιουργία της Stellantis

Ουσιαστικά, αυτή τη στιγμή η PSA κατέχει το 25% της αγοράς και η Fiat Chrysler το 9%.  Μαζί, οι δύο εταιρείες θα απέχουν πολύ από τους πλησιέστερους ανταγωνιστές.  Την λύση σε αυτό το πρόβλημα θα μπορούσε να δώσει η Toyota.

Στην πραγματικότητα, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία έχει μια στρατηγική συμφωνία με την PSA για την παραγωγή ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων.  Το φορτηγό Toyota Proace City παράγεται επίσης στο εργοστάσιο της PSA στο Hordain της Γαλλίας και στο Vigo της Ισπανίας.

Η λύση στο πρόβλημα που εμποδίζει τη συγχώνευση μεταξύ της Fiat Chrysler και της PSA θα μπορούσε συνεπώς να είναι μια αύξηση στην παραγωγή του εμπορικού οχήματος της Toyota από την PSA, η οποία θα μπορούσε έτσι να αυξήσει την παρουσία της στην αγορά, διασφαλίζοντας έτσι τον ανταγωνισμό στον τομέα της Ευρώπης.

Εν τω μεταξύ, η FCA και η PSA δηλώνουν ότι θα συνεχίσουν να εργάζονται για τη συγχώνευση, επιβεβαιώνοντας ότι θα ολοκληρωθεί έως το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2021. Επομένως, θα δούμε αν το πρόβλημα έχει πραγματικά επιλυθεί και εάν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα δώσει το ΟΚ σε αυτήν τη συγχώνευση τους επόμενους μήνες από  που θα καταστήσει τη Stellantis, τον τέταρτο όμιλο αυτοκινήτων στον κόσμο σε όγκο παραγωγής και πωλήσεων αυτοκινήτων.