Πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη: Ανάλυση και δυσοίωνη πρόβλεψη

405
Μείωση πωλήσεων ευρωπαϊκής αγοράς

Αφού αναλύσουμε τις διάφορες συνθήκες της αγοράς (Covid 19, Lockdown), βλέπουμε την επίδραση τους στις πωλήσεις.

Οι ευρωπαϊκές πωλήσεις αυτοκινήτων τον Οκτώβριο μειώθηκαν κατά 7%. Ας δούμε τα δεδομένα της Acea (της ευρωπαϊκής ένωσης κατασκευαστών αυτοκινήτων) τον περασμένο μήνα, οι πωλήσεις στην περιοχή ΕΕ + Efta (Περιλαμβάνεται το Ηνωμένο Βασίλειο) ήταν 1.129.223 μονάδες, με μείωση σε σύγκριση με τον Οκτώβριο του 2019.

Πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη: Δραματική κατάσταση

Πολύ κακή η κατάσταση, λόγω της Covid.  Κατά τους πρώτους δέκα μήνες του έτους, οι πωλήσεις ανήλθαν σε 9.696.828, ήτοι μείωση κατά 27,3%.  Σύμφωνα με το Gian Primo Quagliano, του Κέντρου Μελετών Promotor, μετά την πρώτη ενημέρωση του έτους τον περασμένο Σεπτέμβριο (+ 1,1%), τον Οκτώβριο μόνο τέσσερις αναπτύσσονται στις 31 εθνικές αγορές της περιοχής και αυτές είναι μικρές ή πολύ μικρές αγορές: Νορβηγία (+ 23,6%), Ρουμανία (+ 17,6%), Ισλανδία (+ 12%) και Ιρλανδία (+ 5,4%).

Καταγεγραμμένες πωλήσεις στην Ευρώπη: 3 παράγοντες

Σύμφωνα με την Quagliano, σε όλες τις αγορές η ζήτηση για αυτοκίνητα σήμερα επηρεάζεται ουσιαστικά από τρεις παράγοντες:

  1. Τους περιορισμούς στις οικονομικές δραστηριότητες και τις προσωπικές ελευθερίες που ρυθμίζονται για την αντιμετώπιση της πανδημίας.
  2. Τις επιπτώσεις στην οικονομία και στην τάση αγοράς διαρκών αγαθών που προκύπτουν από τους προαναφερόμενους περιορισμούς.
  3. Και τα κίνητρα που ξεκίνησαν σε όλες σχεδόν τις χώρες για την υποστήριξη της αγοράς αυτοκινήτων και την ανανέωση του στόλου.

Τώρα είναι εύκολο να προβλεφθεί ότι η επιστροφή του ιού θα οδηγήσει σε νέα κατάρρευση της αγοράς από τον Νοέμβριο, μετριασμένα, αλλά μόνο εν μέρει, σε χώρες με αποτελεσματικά συστήματα κινήτρων και επαρκή κεφάλαια.  Από την άλλη πλευρά, δεν θα υπάρχει καμία ένταση για τον αντίκτυπο του ιού σε χώρες με ανεπαρκή κίνητρα.  Δυστυχώς, η Ελλάδα εμπίπτει στην τελευταία κατηγορία χωρών.