Pin It

Απόσυρση παλαιών αυτοκινήτων με στόχο να ανανεωθεί ο στόλος των ΙΧ στην Ελλάδα ετοιμάζουν τα υπουργεία Μεταφορών και Οικονομικών.

Η απόσυρση αυτοκινήτων θα γίνει για να αγοραστούν καθαρά ΙΧ, καθώς θα δοθούν φορολογικά και οικονομικά κίνητρα.

Σύμφωνα με όσα γράφει σήμερα το Βήμα της Κυριακής 22/9/2019, σε εξέλιξη είναι διαπραγματεύσεις του υπουργείου Μεταφορών με τα κλιμάκια της Τρόικας, προκειμένου να προχωρήσει πρόγραμμα απόσυρσης αυτοκινήτων.

Δεν είναι ξεκάθαρο αν το πρόγραμμα θα τρέξει το 2019 ή μέσα στο 2020.

Η εφημερίδα αναφέρει ότι η απόσυρση θα γίνει με στόχο να δοθούν κίνητρα για να αγοραστούν καθαρά ΙΧ, χαμηλών ρύπων, υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Σύμφωνα με όσα αναφέρει η εφημερίδα αυτή τη φορά τα κίνητα θα είναι διαφορετικά από την τελευταία απόσυρση και όπως ΄λα δείχνουν στο τραπέζι είναι ένα σχέδιο για μειωμένους φόρους στα αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας, που είναι πιο καθαρά από τα παλαιά που κυκλοφορούν στη χώρα.

Άλλωστε ο στόλος των ΙΧ στην Ελλάδα είναι γηρασμένος.

Κατά καιρούς το εληνικό δημόσιο έδινε κίνητρα για την ανανέωση του στόλου των αυτοκινήτων.

Κίνητρα για απόσυρση αυτοκινήτων έχουν εφαρμοστεί στο παρελθόν.

Τότε το μέτρο απόσυρσης αυτοκινήτου αφορά αποκλειστικά τα οχήματα με πρώτη ταξινόμηση έως και την 31η Δεκεμβρίου 2001.

Το όφελος που κέρδιζε ο κάθε ιδιοκτήτης από την απόσυρση ήταν εξαιρετικά μεγάλο, καθώς κέρδισε έκπτωση από 50% έως και 100% από το τέλος ταξινόμησης ενός καινούργιου οχήματος με βάση τον κυβισμό.

Συγκεκριμένα το παλιό πρόγραμμα απόσυρσης προέβλεπε:

-Έως 300 ευρώ, για την απόκτηση αυτοκινήτου μέχρι 900 κυβικά εκατοστά και φορολογητέας αξίας έως 6.000 ευρώ.

-Έως 960 ευρώ, για την απόκτηση αυτοκινήτου από 901 μέχρι 1.400 κυβικά και φορολογητέας αξίας έως και 8.000 ευρώ.

-Έως 1.430 ευρώ, για την απόκτηση αυτοκινήτου από 1.401 μέχρι και 1.600 κυβικά εκατοστά και φορολογητέας αξίας μέχρι 11.000 ευρώ.

-Έως και 2.800 ευρώ για την αγορά αυτοκινήτων από 1.601 μέχρι και 2.000 κυβικά εκατοστά και φορολογητέας αξίας μέχρι 14.000 ευρώ.

Tags: