Πώς η Xiaomi επικράτησε της Apple στην κούρσα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

275

Η Apple είχε ξεκινήσει εδώ και χρόνια την ανάπτυξη ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, αναζητώντας συνεργασίες με κατασκευαστές όπως η Hyundai, η Kia και η Porsche. Ωστόσο, το σχέδιο εγκαταλείφθηκε στις αρχές του 2024, οδηγώντας σε απολύσεις περίπου 600 εργαζομένων. Την ίδια στιγμή, η Xiaomi, χωρίς μεγάλες ανακοινώσεις, προχώρησε στην παρουσίαση του SU7 και πέτυχε άμεσα υψηλές πωλήσεις, με 135.000 μονάδες να έχουν διατεθεί στην Κίνα από τον Μάρτιο του 2024.

Ένας από τους βασικούς λόγους της επιτυχίας της Xiaomi είναι το ήδη ανεπτυγμένο τεχνολογικό της οικοσύστημα. Σε αντίθεση με την Apple, η οποία στηρίζεται κυρίως σε αυτόνομα προϊόντα, η Xiaomi έχει δημιουργήσει ένα συνδεδεμένο δίκτυο που περιλαμβάνει smartphones, wearables, οικιακές συσκευές και έξυπνα συστήματα. Αυτό επέτρεψε στο SU7 να λειτουργήσει ως προέκταση του οικοσυστήματός της, ενσωματώνοντας άψογα τις λειτουργίες του αυτοκινήτου με τις υπόλοιπες έξυπνες συσκευές του χρήστη.

Ένας ακόμη καθοριστικός παράγοντας είναι η ισχυρή βιομηχανική υποδομή της Κίνας. Η Xiaomi αξιοποίησε την κυριαρχία της χώρας στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, λαμβάνοντας κρατική υποστήριξη και εξασφαλίζοντας συνεργασίες με μεγάλες εταιρείες όπως η BYD και η CATL για την προμήθεια μπαταριών. Παράλληλα, η εξαγορά ενός εργοστασίου από την Beijing Auto Group της έδωσε τη δυνατότητα να προχωρήσει γρήγορα στην παραγωγή του SU7.

Το ηλεκτρικό σεντάν της Xiaomi έχει σχεδιαστεί για να ανταγωνιστεί premium μοντέλα, με τεχνολογία και επιδόσεις που θυμίζουν Porsche. Με τιμή γύρω στα 30.000 δολάρια, το SU7 προσφέρει υψηλή αυτονομία, προηγμένα συστήματα υποβοήθησης και σύγχρονο σχεδιασμό, ενώ έχει ήδη επηρεάσει τις πωλήσεις των παραδοσιακών premium κατασκευαστών στην Κίνα.