Πόσο πωλήθηκε το Fiat 131 Abarth του παγκόσμιου πρωταθλητή ράλι Walter Röhrl; (Pics – Vid)

1214
Fiat 131 Abarth, Walter Röhrl

Το Fiat 131 Abarth του πρώην παγκόσμιου πρωταθλητή ράλι Walter Röhrl πουλήθηκε για περισσότερα από 330 χιλιάδες ευρώ κατά την τελευταία διαδικτυακή δημοπρασία από την RM Sotheby’s

Η τελευταία δημοπρασία της RM Sotheby που πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο, αλλά μεταδόθηκε στο διαδίκτυο, ήταν επιτυχής (όπως πάντα) χάρη στο εξαιρετικό Fiat 131 Abarth που χρησιμοποιήθηκε στις ειδικές διαδρομές ράλι από το 1980 και μετά.  Με αυτόν τον τρόπο, η ερώτηση μπορεί να φαίνεται μικρή αξία.  Ωστόσο, ξεκινώντας από την τιμή την οποία απέσπασε το αυτοκίνητο, περισσότερα από 330.000 ευρώ, μπορούμε να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε διάφορες πτυχές.

Το εν λόγω Fiat 131 Abarth είναι στην πραγματικότητα ένα αντικείμενο λατρείας, ένα θρυλικό αυτοκίνητο για τους λάτρεις των ράλι και πολλά άλλα.  Αυτό με αριθμό πλαισίου 0388232 είναι το 131 Abarth με το οποίο ο τεράστιος Walter Röhrl, με τη βοήθεια του Christian Geistdöfer, κέρδισε το Ράλι Sanremo του 1980. Όχι μόνο αυτό, αλλά στο τέλος του έτους, ο κατασκευαστής του Τορίνο είχε κερδίσει όλους τους τίτλους της εποχής. Επομένως το Fiat 131 Abarth που μόλις πουλήθηκε από την RM Sotheby’s συνέβαλε επίσης στις επιτυχίες της σεζόν.

Το αυτοκίνητο με αριθμό καταχώρησης TO V33681 συμμετείχε επίσης στο Tour de Corse το 1980, αλλά υπέστη ατύχημα όταν ο Attilio Bettega και ο Arnaldo Bernacchini βρισκόταν στην καμπίνα.  Το 131 Abarth του πρώην πρωταθλητή Walter Röhrl στη συνέχεια επαναχρησιμοποιήθηκε επίσης το 1981 από τον Tonino Tognana με τις νότες του Sergio Cresto, κατακτώντας δύο φορές το χαμηλότερο σκαλί στο βάθρο στο Rally del Ciocco και στο Rally della Lana.  Το ίδιο σεντάν χρησιμοποιήθηκε επίσης από τον Dario Cerrato με τον οποίο τερμάτισε ενδέκατος στο Ράλι Monte Carlo της ίδιας χρονιάς.  Το 1982 το ίδιο 131 Abarth κατάφερε να πάρει τρεις θέσεις στις πρώτες δέκα θέσεις στις ιταλικές ειδικές δοκιμές, αυτή τη φορά οδηγούμενο από τον Gabriele Noberasco.  Τέλος, ο τελευταίος αγώνας του φαίνεται να χρονολογείται τον Ιούνιο του 1983, στο Ράλι Carmagnola με τον Evasio Liprandi.

Δεν υπάρχουν τα θρυλικά χρώματα της Alitalia

Fiat 131 Abarth, Walter Röhrl

Το Fiat 131 που ετοίμασε η Abarth θα μπορούσε να βασίζεται σε συγκεκριμένες εισαγωγές για το αμάξωμα Bertone matrix (πόρτες και θόλοι τροχών σε υαλοβάμβακα και ανασχεδιασμένες εισαγωγές αέρα).

Έτσι, το sedan έγινε ιδιαίτερα ανταγωνιστικό στα ράλι, χάρη στην εισαγωγή του ανεξάρτητου συστήματος ανάρτησης MacPherson.  Αντίθετα, ο κινητήρας ήταν ο 4-κύλινδρος 2 λίτρων που κατασκευάστηκε από τη Lampredi και απέδιδε 140 ίππους, ενώ το κιβώτιο ταχυτήτων ήταν πέντε ταχυτήτων.  Κατασκευάστηκαν 400 μονάδες, χρήσιμες για την απόκτηση της αναγνώρισης ως Group 4 της FIA, ενώ οι εκδόσεις που χρησιμοποιήθηκαν αυστηρά για αγώνες ήταν 240 όλες εξοπλισμένες με μηχανική έγχυση Kugelfischer.

Η αξία που πιστοποιείται από την τιμή πώλησης παρέμεινε ιδιαίτερα υψηλή παρά την έλλειψη της θρυλικής Alitalia.  Σε αυτό συνέλαβαν ορισμένα θεμελιώδη σημαντικά αναμνηστικά, όπως τα αντίγραφα εγγραφής για το Ράλι Ρανμέρο του 1980, το αρχικό φυλλάδιο, η πιστοποίηση Abarth και τα γνήσια ανταλλακτικά.  Η έλλειψη του χρώματος της Alitalia μπορεί να οφείλεται σε μια απεργία, όπου το Jolly Club κατάφερε να πάρει αυτά τα αυτοκίνητα για το Sanremo μετά από μια σχεδόν μυστική έκδοση από το εργοστάσιο της Fiat, υποδηλώνοντας ότι τα 131 αν και συνταξιούχα αγωνιστικά ήταν αυτοκίνητα παραγωγής.  Ιστορίες άλλων εποχών κατά τις οποίες οι πολλές απεργίες δεν σταμάτησαν τις δραστηριότητες των αγώνων.