Σαν σήμερα: Η Γέννηση της Google

33

Η Google, η εταιρεία που έχει γίνει συνώνυμη με την αναζήτηση στην ψηφιακή εποχή, ξεκίνησε από ένα απλό, αλλά φιλόδοξο όραμα δύο φοιτητών στο Στάνφορντ.

 

Το 1995, ο Λάρι Πέιτζ και ο Σεργκέι Μπριν, δύο μεταπτυχιακοί φοιτητές στο Πανεπιστήμιο Στάνφορντ, γνωρίστηκαν και άρχισαν να συνεργάζονται σε ένα έργο που αρχικά είχε στόχο να βελτιώσει την αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο. Η ιδέα τους ήταν να αναπτύξουν έναν αλγόριθμο που θα καθιστούσε την αναζήτηση πιο αποτελεσματική, κάτι που τότε ήταν απαραίτητο καθώς το διαδίκτυο μεγάλωνε ραγδαία.

 

Το κλειδί της καινοτομίας τους ήταν ο αλγόριθμος PageRank, που πήρε το όνομά του από τον Λάρι Πέιτζ. Ο PageRank βασιζόταν στην ιδέα ότι οι σελίδες που έχουν περισσότερους συνδέσμους προς αυτές είναι πιο σημαντικές. Αυτή η μέθοδος τάξης των σελίδων σύμφωνα με τη σημασία τους ήταν ρηξικέλευθη και εξακολουθεί να είναι η βάση της αναζήτησης της Google μέχρι σήμερα.

 

Το 1998, ο Πέιτζ και ο Μπριν ίδρυσαν μια εταιρεία που την ονόμασαν Google, ένα όνομα που προέρχεται από τη λέξη “γκούγκολ” (googol), που σημαίνει το νούμερο 1 ακολουθούμενο από 100 μηδενικά, αντικατοπτρίζοντας τον στόχο τους να καταγράψουν όλες τις πληροφορίες του κόσμου. Η πρώτη έδρα της Google ήταν ένα γκαράζ στο Μενλό Παρκ της Καλιφόρνια, ένας χώρος που έχει γίνει θρυλικός στην ιστορία της τεχνολογίας.

 

Η Google άρχισε να προσελκύει χρήστες γρήγορα λόγω της αποτελεσματικότητας της αναζήτησης της. Το μότο της εταιρείας, “Don’t be evil” (Μην είσαι κακός), καθόριζε τον πολιτισμό της και τη σχέση της με τους χρήστες της. Το 2000, η Google απέκτησε το δικό της χώρο γραφείων και ξεκίνησε να επεκτείνει τις υπηρεσίες της πέρα από την αναζήτηση, με την προσθήκη διαφημίσεων που σχετίζονταν με τα αποτελέσματα αναζήτησης (AdWords), κάτι που έφερε σημαντικά έσοδα.

 

Τα επόμενα χρόνια, η Google συνέχισε να καινοτομεί και να αποκτά άλλες εταιρείες και προϊόντα που ενίσχυσαν το πορτφόλιό της. Το Gmail, το Google Maps, το YouTube, και πολλά άλλα προϊόντα έγιναν αναπόσπαστα κομμάτια της καθημερινότητας των χρηστών παγκοσμίως.

 

Η Google δεν είναι πλέον μόνο μια μηχανή αναζήτησης. Είναι μια πολυεθνική τεχνολογική εταιρεία που επηρεάζει τον τρόπο που ζούμε, εργαζόμαστε, και επικοινωνούμε. Η απόφαση το 2015 να δημιουργηθεί η Alphabet Inc. ως μητρική εταιρεία της Google, επέτρεψε στην Google να συνεχίσει να επικεντρώνεται στις αναζητήσεις και τις διαδικτυακές υπηρεσίες, ενώ άλλες επιχειρηματικές δραστηριότητες και καινοτόμες έρευνες τοποθετήθηκαν κάτω από την ομπρέλα της Alphabet.

 

Ο Δεκάλογος της Google σύμφωνα με τους ιδρυτές της

Επικεντρωνόμαστε στο χρήστη και όλα τα υπόλοιπα θα ακολουθήσουν από μόνα τους.

Το καλύτερο είναι να κάνουμε ένα πράγμα εξαιρετικά καλά.

Το γρήγορο είναι καλύτερο από το αργό.

Η δημοκρατία στον ιστό είναι αποτελεσματική.

Δεν είναι απαραίτητο να βρίσκεστε στο γραφείο σας για να έχετε ερωτήσεις.

Η επίτευξη κερδών είναι δυνατή χωρίς να αποβαίνει εις βάρος άλλων.

Υπάρχουν πάντοτε περισσότερες πληροφορίες στον ιστό.

Η ανάγκη για πληροφόρηση υπερβαίνει κάθε σύνορο.

Μπορείς να είσαι σοβαρός και χωρίς κοστούμι.

Το εξαιρετικό δεν είναι αρκετό.