Spring Electric: Το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Dacia (Pics – Vid)

372

Μετά τα Logan και Duster, το Spring Electric είναι έτοιμο να φέρει μία ακόμα επανάσταση στην αγορά, καθιστώντας την ηλεκτροκίνηση προσιτή σε όλους.

Η υψηλή απόσταση από το έδαφος και το σχήμα του δίνουν την τέλεια περιπετειώδη εμφάνιση για να κινηθείτε στη ζούγκλα της πόλης.

Ο δυναμικός σχεδιασμός του διαθέτει χαρακτηριστικά από τον κόσμο των SUV, όπως τα φτερά των τροχών, οι ράβδοι της οροφής και το ύψος από το έδαφος (150 mm χωρίς φορτίο). Χάρη στους μεγάλους ώμους και το καμπυλωτό καπό, το Spring δείχνει στιβαρό, ενώ το πλάτος του υποδηλώνει πλούσιο εσωτερικό χώρο. Ωστόσο, παρά την όψη του, το Spring Electric είναι ένα πραγματικό αυτοκίνητο πόλης με compact διαστάσεις: Έχει μήκος μόλις 3,73 μέτρα, πλάτος 1,62 μέτρα και ύψος 1,51 μέτρα.

Εμφάνιση

Το Spring Electric σίγουρα δεν περνά απαρατήρητο. Το μπροστινό του άκρο αποπνέει μια ισχυρή προσωπικότητα με κωνικά φώτα LED των οποίων η οριζόντια γραμμή επεκτείνεται στη σχεδίαση της μάσκας, με σχήμα C και ένα μεγάλο προφυλακτήρα.

Μάλιστα για να γίνει πιο έντονη η πρώτη του εμφάνιση το Spring Electric έχει στην πρώτη του έκδοση πορτοκαλί καθρέφτες, διακοσμητική σχάρα οροφής και μία γραμμή ίδιου χρώματος κάτω από τη μπροστινή μάσκα. Οι τροχοί για λόγους οικονομίας διακοσμούνται από τάσια τα οποία μιμούνται αισθητικά τις ζάντες αλουμινίου.

Στο πίσω μέρος του θυμίζει οικογενειακό αυτοκίνητο πόλης, με καμπύλο πίσω παράθυρο, στρογγυλεμένους προβολείς και λείες γραμμές. Το κάτω μέρος του έχει SUV χαρακτηριστικά με ένα τμήμα του προφυλακτήρα, άβαφο sε γκρι χρώμα για να θυμίζει προστατευτική ποδιά . Οι ανακλαστήρες είναι τοποθετημένοι σε ψεύτικους αεραγωγούς.

Εσωτερικά

Παρά τις συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις (θυμίζουν πεντάθυρο μικρό αυτοκίνητο πόλης, το Spring Electric, προσφέρει χώρο για τέσσερις ενήλικες, με άφθονο χώρο για το κεφάλι και τα πόδια, ενώ παραμένει λειτουργικό με 23,1 λίτρα αποθηκευτικού χώρου με θήκες στις πόρτες και την κεντρική κονσόλας. Οι πίσω επιβάτες έχουν θέσεις αντικειμένων στις τσέπες πίσω από τα μπροστινά καθίσματα. Ο χώρος αποσκευών προσφέρει την καλύτερη χωρητικότητα στην κατηγορία της με 300 λίτρα ενώ το πίσω κάθισμα μπορεί να διπλωθεί για να παρέχει χωρητικότητα φορτίου περίπου 600 λίτρων. Στα βασικά εξοπλιστικά χαρακτηριστικά περιλαμβάνονται το ηλεκτρικό τιμόνι μεταβλητής υποβοήθησης, το κεντρικό κλείδωμα από απόσταση και τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα.

Εμπρός από τον οδηγό βρίσκεται είναι μια ψηφιακή οθόνη 3,5 ιντσών ενώ το σύστημα infotainment περιλαμβάνει φωνητικές εντολές για ενεργοποίηση/σύνδεση τηλεφώνου Google ή Apple πατώντας ένα κουμπί στο τιμόνι. Ως επιπλέον εξοπλισμός διατίθεται: Χειροκίνητος κλιματισμός, σύστημα πολυμέσων και ηλεκτρική ρύθμιση καθρέπτη. Η επιλογή της κίνησης γίνεται από ένα περιστροφικό επιλογέα χρωμίου με τρεις θέσεις: D (κίνηση), N (ουδέτερο) και R (όπισθεν).

Κίνηση στο δρόμο

Με ακτίνα στροφής κάτω στα 4,8 m, το Spring Electric μπορεί εύκολα να κινηθεί στην πόλη. Το προαιρετικό σύστημα βοήθειας στάθμευσης παρέχει οπτική και ακουστική βοήθεια με τρεις αισθητήρες και κάμερα οπισθοπορείας. Ο ηλεκτρικός κινητήρας 33 kW (ισοδύναμο με 44 ίππους) συνδυάζεται με μπαταρία 26,8 kWh, με αυτονομία 225 χλμ (εκτός πόλης 295 εντός) και τεχνολογία η οποία αποκτήθηκε μετά από τα δέκα χρόνια εμπειρίας στην ηλεκτροκίνηση του Groupe Renault. Αξιόπιστος και ασφαλής, ο κινητήρας έχει πολλά πλεονεκτήματα: ομαλή γραμμική επιτάχυνση, αθόρυβη λειτουργία χωρίς κραδασμούς.

Το Spring Electric είναι ένα ευέλικτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο με απόσταση από το έδαφος (όπως των SUV) και ισορροπημένη οδική συμπεριφορά. Είναι αξιόπιστο και η αυτονομία του παρέχει μεγάλη ελευθερία χρήσης.

Από το Spring τα συστήματα ασφάλειας όπως: ABS, ESP, έξι αερόσακοι emergency call (SOS button), αυτόματη ενεργοποίηση προβολέων και emergency braking.

Εύκολη φόρτιση

Για μεγαλύτερη ανεξαρτησία, το Spring προσφέρει μια ευρεία επιλογή φόρτισης: σε 220 V οικιακή πρίζα, σε Wallbox ή σε σταθμό φόρτισης DC.

Ο χρόνος φόρτισης της μπαταρίας ιόντων λιθίου είναι:

λιγότερο από μία ώρα για 80% φόρτισης σε τερματικό DC 30 kW
λιγότερο από 5 ώρες για 100% φόρτισης σε Wallbox 7,4 kW
λιγότερο από 8 ώρες και 30 ώρες για 100% φόρτισης σε 3,7 kW Wallbox
λιγότερο από 14 ώρες για 100% φόρτισης σε πρίζα 2,3 kW