Στην Σκύρο τα UAV Heron από το Ισραήλ – Θα είναι τα «άγρυπνα μάτια» της ΠΑ

391

Έφτασαν στην 135 Σμηναρχία Μάχης της Σκύρου τα δύο συστήματα των ισραηλινής κατασκευής Μη Επανδρωμένων Αερο-οχημάτων (UAV) τύπου Heron της Πολεμικής Αεροπορίας.

Ήδη την Παρασκευή 11 Ιουνίου 2021 ήταν προγραμματισμένη να πραγματοποιηθεί η πρώτη τους πτήση στο Βόρειο Αιγαίο, και μάλιστα για τον σκοπό αυτό είχε εκδοθεί σχετική ΝΟΤΑΜ, που αφορούσε πτήση «θαλασσίας επιτηρήσεως» στις περιοχές Λήμνου – Αγίου Ευστρατίου, με απογείωση και προσγείωση από την Αεροπορική Βάση της Σκύρου, ανοίγοντας έτσι μία νέα σελίδα επιχειρησιακής δράσεως και αξιοποιήσεως πτητικών μέσων της ΠΑ.

Τα δύο προαναφερθέντα συστήματα UAV Heron, που αποκτήθηκαν με χρονομίσθωση (leasing) για 3 χρόνια, έναντι 39 εκατ. ευρώ, έφτασαν στη Σκύρο, μετά την εκπαίδευση του προσωπικού της ΠΑ, πιλότων και τεχνικών, που θα τα επιχειρούν και συντηρούν, στο Ισραήλ. Τώρα και για σύντομο διάστημα θα βρίσκονται στη Σκύρο και Ισραηλινοί τεχνικοί, μην τυχόν χρειαστεί κάποια βοήθεια από μέρους τους.

Ραντάρ, κάμερες, πακέτο «τεχνητής νοημοσύνης», δορυφορικές επικοινωνίες και μετάδοση πληροφοριών σε real time
Τα Heron (της ισραηλινής ΙΑΙ) μπορούν να εκτελέσουν αποστολές σε απόσταση έως και 1.000 χιλιομέτρων από τη βάση τους σε ύψος 40.000 πόδια, διαθέτουν ραντάρ θαλασσίας επιτηρήσεως, κάμερες και ηλεκτρο-οπτικό αισθητήρα με δυνατότητες λειτουργίας τόσο την ημέρα όσο και τη νύχτα, ένα πακέτο «τεχνητής νοημοσύνης», δορυφορικές επικοινωνίες και δυνατότητα μεταδόσεως πληροφοριών σε «πραγματικό χρόνο» (real time).

Το σύστημα θα ανήκει στην ΠΑ, προσωπικό της οποίας θα το επιχειρεί και θα το συντηρεί, αλλά η μονάδα στην οποία θα ανήκει θα έχει – συμφώνως με τις πληροφορίες – διακλαδική διάρθρωση με στελέχη από το Πολεμικό Ναυτικό και τον Στρατό Ξηράς, καθώς και από το Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή, αφού θα υλοποιούν ένα ευρύ πεδίο αποστολών, όπως η επιτήρηση, η φύλαξη των χερσαίων και θαλάσσιων συνόρων, η παρακολούθηση ναυτικών στόχων, η έρευνα και η διάσωση καθώς και η διαχείριση φυσικών καταστροφών κλπ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το σύστημα δοκιμάστηκε με απόλυτη επιτυχία στον ελλαδικό χώρο από τη FRONTEX, ενώ για την επιχειρησιακή του λειτουργία θα χρειάζονται τρία άτομα. Δύο πιλότοι για τη ναυτιλία και τις επικοινωνίες και ο τρίτος θα ασχολείται με τη μετάδοση και αξιολόγηση των μεταδιδόμενων πληροφοριών.