Στρατηγική ανάλυση της συγχώνευσης μεταξύ Fiat Chrysler και PSA

709
Stellantis Peugeot 208 Fiat 500

Το Reportlinker.com ανακοινώνει τα αποτελέσματα της έκθεσης «Στρατηγική ανάλυση της συγχώνευσης μεταξύ Fiat Chrysler Automobiles και PSA Group».

«Αυτή η μεγάλη ενοποίηση καθοδηγείται από την ανάγκη για επενδύσεις σε συνδεδεμένες, αυτόνομες, κοινές και ηλεκτρικές (CASE) τεχνολογίες και τη αποτροπή περιττών απολύσεων και στόχο την βελτιωμένη κερδοφορία.  Αυτή η συγχώνευση υπογραμμίζει την έκταση των θεμελιωδών μεταρρυθμίσεων που σαρώνουν τη βιομηχανία. Οι κατασκευαστές ενώνονται και αντιστέκονται στο κύμα των αναταραχών».

«Τόσο η PSA όσο και η FCA έχουν μια σταθερή ιστορία και κληρονομιά στην αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία δυστυχώς αντικατοπτρίζει την δύσκολη θέση τους στην αγορά στη σύγχρονη εποχή της αυτοκινητοβιομηχανίας.  Και οι δύο όμιλοι είχαν επικεντρωθεί στην κορεσμένη ευρωπαϊκή αγορά στην κατηγορία μικρών αυτοκινήτων χαμηλού περιθωρίου κέρδους».

«Η παρουσία τους στη Βόρεια Αμερική ήταν σχεδόν ανύπαρκτη πριν η Fiat συγχωνευτεί με την Chrysler το 2009. Σε αντίθεση με άλλες παγκόσμιες εταιρείες αυτοκινήτων, η PSA και η FCA δεν ενήργησαν γρήγορα να εισέλθουν στην κινεζική αγορά και απέτυχαν να ανταποκριθούν στην τεράστια ζήτηση σε αυτήν τη χώρα.  Επιπλέον, όταν οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες αύξησαν τους προϋπολογισμούς Ε & Α, οι PSA και FCA αρχικά ήταν κατά της ανάπτυξης της αγοράς μέσω της τεχνολογίας λόγω περιορισμένου κεφαλαίου.  Ο Όμιλος PSA παρουσίασε φιλόδοξα σχέδια για τεχνολογίες CASE, ωστόσο, η εταιρεία χρειαζόταν περισσότερα χρήματα και έψαχνε συνεργάτες για να ανταγωνιστεί άλλους κατασκευαστές»

«Η FCA μπήκε αργά στην ηλεκτροκίνηση και δεν έχει την τεχνική δύναμη να ανταγωνιστεί τους ανταγωνιστές της.  Επομένως, αυτή η συγχώνευση δεν αποτελεί έκπληξη αλλά αναγκαιότητα της στιγμής και για τις δύο εταιρείες.  Ο νέος όμιλος, Stellantis, θα έχει συνδυασμένα έσοδα άνω των 170 δισεκατομμυρίων δολαρίων και λειτουργικό περιθώριο κέρδους 6,5%.  Η αναμενόμενη συνέργεια είναι περίπου 4 δισεκατομμύρια δολάρια.  Το συνδυασμένο ετήσιο δυναμικό έρευνας και ανάπτυξης είναι πάνω από 6,5 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως, ένα δίκαιο ποσό για επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση και άλλες τεχνολογίες».

«Η Stellantis θα είναι επίσης ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ελαφρών φορτηγών και ο τρίτος μεγαλύτερος κατασκευαστής SUV παγκοσμίως.  Αυτοί οι αριθμοί θα διασφαλίσουν τη μακροχρόνια ζωή της Stellantis στην αυτοκινητοβιομηχανία, κάτι που θα ήταν μια πρόκληση αν οι PSA και FCA λειτουργούσαν μεμονωμένα.  Αυτοί οι αριθμοί είναι επίσης οι ίδιοι με τους 3 κορυφαίους ομίλους αυτοκινήτων, δηλαδή τις VW, Toyota και Renault-Nissan-Mitsubishi. “

«Παρόλο που οι PSA και FCA έχουν πολλά αλληλεπικαλυπτόμενα τμήματα οχημάτων, αυτό που θα μπορούσε να τους διαφοροποιήσει είναι η περιοχή λειτουργίας τους.  Περίπου το 65% των εσόδων της FCA προέρχεται από τη Βόρεια Αμερική, ενώ η PSA είναι ισχυρότερη στην Ευρώπη.  Το χαρτοφυλάκιο aftermarket της PSA για online και offline επιχειρήσεις, σε συνδυασμό με την MOPAR της FCA, θα δημιουργήσει μεγαλύτερες ευκαιρίες ανάπτυξης και για τις δύο μάρκες.  Ενώ η συγχώνευση υπόσχεται οικονομίες κλίμακας, συμπληρωματικά πλεονεκτήματα και μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα και το μόνο που απομένει να δούμε αν αυτό θα είναι αρκετό.  Ακόμη και μετά από όλη την κανονιστική εκκαθάριση και την εκτέλεση της δεσμευτικής συμφωνίας, θα παραμείνουν οι κίνδυνοι που αφορούν τον συνδυασμό δύο σημαντικών οντοτήτων.  Η Stellantis αναμένεται να διορίσει τον Carlos Tavares ως Διευθύνοντα Σύμβουλό του για τα πρώτα πέντε χρόνια».

«Ο Tavares είναι ειδικός ανάκαμψης και γνωστός για το σπάσιμο του status quo.  Θεωρείται η καλύτερη ευκαιρία και για τις δύο εταιρείες να ανακτήσουν τη θέση τους στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας.  Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε πώς ο Tavares μετατρέπει δύο αυτοκινητοβιομηχανίες 120 ετών και τις προετοιμάζει για μια νέα εποχή ηλεκτροκίνησης, κινητικότητας και γεωγραφικής επέκτασης.  Ο Διευθύνων Σύμβουλος θα πρέπει να διαχειρίζεται 13 μάρκες οχημάτων, πολλά εργοστάσια, κέντρα έρευνας και ανάπτυξης και εκατοντάδες χιλιάδες υπαλλήλους.  Η αξιολόγησή μας για τη συγχώνευση FCA-PSA εξετάζει προσεκτικά τις συνέπειες της ενοποίησης, τις νέες ευκαιρίες ανάπτυξης και τις προκλήσεις για αυτούς τους δύο παγκόσμιους κατασκευαστές αυτοκινήτων».

«Η αξιολόγησή μας για τη συγχώνευση FCA-PSA εξετάζει προσεκτικά τις συνέπειες της ενοποίησης, των αναδυόμενων ευκαιριών ανάπτυξης και των προκλήσεων για για τις δύο.  Η έκθεση παρέχει μια σύντομη επισκόπηση των πλεονεκτημάτων και των αδυναμιών κάθε εταιρείας σε διάφορα τμήματα, όπως μάρκες οχημάτων, περιφερειακή σταθερότητα, πλατφόρμες οχημάτων, επιχειρήσεις μετά την αγορά και συνεργασίες στην ανάπτυξη συνδεδεμένων και αυτόνομων τεχνολογιών.  Η μελέτη παρέχει επίσης μια επισκόπηση των αναμενόμενων αλλαγών που θα εφαρμόσει η συγχωνευθείσα εταιρεία σε αυτά τα τμήματα».