Pin It

Υπάρχουν διάφορες επιλογές συσκευών που μπορούν να βοηθήσουν στη σωστή παρακολούθηση των δεδομένων που αφορούν την υγεία μας.

Οι «έξυπνες» συσκευές παρακολούθησης της υγείας στις μέρες μας έχουν ξεπεράσει κατά πολύ πλέον την εποχή των βηματόμετρων.

Οι σύγχρονες wearable συσκευές διαθέτουν αισθητήρες που όχι μόνο παρακολουθούν την κίνηση και τις λειτουργίες του οργανισμού, αλλά μπορούν να αποθηκεύουν και να αναλύουν δεδομένα.

Μπορείτε να παρακολουθήσετε τις θερμίδες που καίτε, τις θερμίδες που καταναλώσατε, τον καρδιακό σας ρυθμό κατά τη διάρκεια της άσκησης και μετά, ακόμα και το πόσο κοιμάστε.

Σαν προσωπικός προπονητής, η συσκευή παρακολούθησης υγείας μπορεί να σας κινητοποιήσει για να πετύχετε τους στόχους σας και να θέσετε νέους.
Κάπου εδώ, όμως, είναι σημαντικό να σημειώσουμε ότι δεν είναι εξίσου καλές όλες οι wearable συσκευές παρακολούθησης υγείας. Αρκετές μελέτες έχουν μπει στη διαδικασία να συγκρίνουν την ακρίβεια των προϊόντων κάθε μάρκας από τις εργαστηριακές συνθήκες στην πραγματική καθημερινή δραστηριότητα.

Οι δυνατότητές τους στην καταμέτρηση βημάτων, απόστασης, φυσικής δραστηριότητας, κατανάλωσης ενέργειας και διάρκειας ύπνου μπορεί να ποικίλουν, το ίδιο όμως συμβαίνει και με τα αποτελέσματα των διάφορων σχετικών μελετών.

Για παράδειγμα, μία μελέτη διαπίστωσε ότι τα βήματα και η διάρκεια του ύπνου μπορούσαν να καταγραφούν ακριβέστερα, σε σχέση με την συνολική ημερήσια κατανάλωση ενέργειας.

Τέτοιες αποκλίσεις μπορούν να αποδειχθούν ιδιαίτερα βοηθητικές όταν θέλετε να παρακολουθήσετε είτε την πρόοδό σας, είτε απλώς τον αριθμό των βημάτων που κάνετε κάθε μέρα και σας φέρνουν πιο κοντά στον στόχο των 10.000!

Προτού μπείτε, λοιπόν, στη διαδικασία να αγοράσετε μια wearable συσκευή παρακολούθησης υγείας, είναι χρήσιμο να ακολουθήσετε κάποια βήματα.

  1. Πριν επενδύσετε χρήματα σε μια τέτοια συσκευή, καλό θα είναι να είστε βέβαιοι ότι όντως θα την χρησιμοποιήσετε.
  2. Προκαθορίστε το budget σας. Ανάλογα με τις λειτουργίες της, μια καλή wearable συσκευή μπορεί να κοστίζει και λιγότερα από 100€.
  3. Αποφασίστε το είδος της συσκευής που θέλετε. Μπορεί να είναι βραχιόλι ή ρολόι για τον καρπό σας ή μια «κουμπωτή» συσκευή που θα είναι λιγότερο εμφανής.
  4. Επιλέξτε μια συσκευή που ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της σωματικής δραστηριότητας που θέλετε να παρακολουθήσετε. Από το περπάτημα και το τρέξιμο, μέχρι την κολύμβηση και την ποδηλασία, οι δυνατότητες και οι λειτουργίες τέτοιων συσκευών διαφέρουν.
  5. Διαβάστε τις κριτικές για την εφαρμογή που συνοδεύει τη συσκευή. Πρόκειται για το μέσο με το οποίο θα θα ερμηνεύετε τα δεδομένα που παρέχει η wearable συσκευή και παρακολουθείτε την πρόοδό σας. Ερωτήσεις όπως «λειτουργεί αυτόνομα ή σε smartphone και, αν ισχύει το δεύτερο, είναι συμβατή με το δικό μου smartphone;» θα πρέπει να τις έχετε απαντήσει πριν προχωρήσετε στην αγορά.

*Το κινητό σας μπορεί να διαθέτει ήδη μια εφαρμογή υγείας, όπως το Health του iPhone. Εάν δεν το έχετε ανοίξει ποτέ, ίσως εκπλαγείτε όταν διαπιστώσετε ότι έχει αποθηκεύσει πολλές πληροφορίες σχετικά με τις δραστηριότητές σας και ότι μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε ως βάση για τη μελλοντική παρακολούθηση της υγείας σας.

Ωστόσο, πρέπει πάντα να παρακολουθείς την υγεία σου υπό την εποπτεία των κατάλληλων γιατρών.