Τεχνολογική επανάσταση στις δοκιμές σύγκρουσης Euro NCAP!

494

Όλα αλλάζουν στις δοκιμές σύγκρουσης, οι οποίες είναι απαραίτητες για να κατανοήσουμε πόσο ασφαλή είναι τα σημερινά αυτοκίνητα!

Οι εκθέσεις ACI: Το Euro NCAP παρουσίασε τα νέα πρωτόκολλα για την πιστοποίηση των τεχνολογιών για υποβοηθούμενη οδήγηση.  Έχουν δημοσιευτεί τα αποτελέσματα των δοκιμών που πραγματοποιήθηκαν σε 10 αυτοκίνητα εξοπλισμένα με συστήματα βοήθειας επιπέδου 2. Εστιάζοντας στις λεγόμενες λειτουργίες «Highway Assist».

Ας ξεκινήσουμε από το 2018, με το Euro NCAP να βρίσκεται σε συνεχή εξέλιξη.  Η πρώτη δοκιμασία των νέων τεχνολογιών επικεντρώθηκε στην πιστοποίηση των συστημάτων Adaptive Cruise Control σε συνδυασμό με τον έλεγχο θέσης – αλλαγής λωρίδας (Lane Centering).  Και αξιολογήθηκε διαφορετικά σενάρια οδήγησης.

Σήμερα, υπάρχει ένα ραγδαία εξελισσόμενο τεχνολογικό υπόβαθρο, στο οποίο ακόμη και οι αξιολογήσεις Euro NCAP έχουν προσαρμοστεί. Η ανάπτυξη νέων πρωτοκόλλων δοκιμών και κριτηρίων κατάταξης ad hoc.

Οι δοκιμές του 2020 ανέλυσαν 10 μοντέλα αυτοκινήτων εξοπλισμένα με τεχνολογία Highway Assist, βασισμένα σε δύο σημεία:

1. Σχετικά με την ισορροπία μεταξύ της βοήθειας που παρέχεται από το όχημα και της εξάρτησης του οδηγού

2. και την υποστήριξη ασφαλείας.

Αλλά ο οδηγός είναι πάντα ο καθοριστικός παράγοντας για την ασφάλεια

Για τον Henry Gutman (Αυτοκινητοβιομηχανική Ανάπτυξη / Διευθυντής Ευρώπης της CSI), ισχύει ότι έως ότου επιτευχθεί ένα πραγματικό αυτόνομο αυτοκίνητο, χωρίς την ανάγκη οδηγού, όλες οι τεχνολογίες που αναπτύχθηκαν πρέπει στην πραγματικότητα να θεωρηθούν ως υποστήριξη οδήγησης.  Το επίπεδο βοήθειας δεν πρέπει να δίνει στον οδηγό μια ψευδή αίσθηση αυτονομίας του αυτοκινήτου, γι ‘αυτό, για τους σκοπούς της οδικής ασφάλειας, καθίσταται όλο και πιο σημαντικό το σύστημα να διασφαλίζει ότι ο οδηγός παραμένει προσηλωμένος  στην οδήγηση.

Τεχνολογία των αυτοκινήτων στο στόχαστρο του EuroNCAP

  1. Η αξιολόγηση των συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης του οχήματος: Η απόδοση των διαμήκων και πλευρικών συστημάτων ελέγχου πλέον βαθμολογούνται.  Αξιολογείται η συμπεριφορά σε τυπικά σενάρια εκτός πόλης (οχήματα σε αργή κίνηση, οχήματα που φρενάρουν, σταματημένα οχήματα, ξαφνικές αλλαγές λωρίδας) και η διατήρηση της ταχύτητας στο δρόμο, τα απαιτούμενα δευτερόλεπτα και ο έλεγχος σε αλλαγές κατεύθυνσης (S-bend).
  2. Ο παράγοντας οδηγός: Αξιολογήθηκε επίσης η αλληλεπίδραση μεταξύ του οδηγού και του αυτοκινήτου και η πιθανότητα λάθους της υποβοήθησης λόγω παραπλανητικών μηνυμάτων.
  3. Υποστήριξη ασφάλειας: Τέλος αξιολογήθηκε πώς αλληλεπιδρούν τα συστήματα έκτακτης ανάγκης με τα συστήματα βοήθειας.

Αυτά είναι τα 10 αυτοκίνητα που εξετάστηκαν:

1. Mercedes Benz GLE,

2. BMW σειρά 3,

3. Audi Q8,

4. Ford Kuga,

5. VW Passat,

6. Tesla Model 3,

7. Nissan Juke,

8. Volvo V60,

9. Renault Clio,

10. Peugeot 2008.

Tesla Model 3: Ελαφρώς παραπλανητικός ο όρος Autopilot

Σε μια ταξινόμηση 4 επιπέδων (πολύ καλά, καλά, μέτρια και βάση), τρία αυτοκίνητα αξιολογήθηκαν με «πολύ καλά» – το καλύτερο σκορ – ένα «καλό», τέσσερα «μέτρια» και δύο «βάση».  Αλλά το πραγματικό ενδιαφέρον έχει ένα άλλο σημείο. Για το Euro NCAP, το όνομα Autopilot είναι παραπλανητικό.  Είναι ένα σύστημα υποβοήθησης του οδηγού, ο οδηγός πρέπει να κρατά με τα χέρια του το τιμόνι.  Και πρέπει να παρέμβει το συντομότερο δυνατόν εάν υπάρχει ανάγκη.  Ωστόσο, πολλοί πελάτες πιστεύουν ότι το Autopilot σημαίνει 100% αυτόνομη οδήγηση .  Λόγω του ονόματος, το οποίο θα μπορούσε να οδηγήσει στο συμπέρασμα ότι τα αυτοκίνητα του Καλιφορνέζικου οίκου του Elon Musk μπορούν από το νόμο να λειτουργούν μόνα τους.