Τέλος εποχής για τα Peugeot 108 και Citroën C1;

1403

Ο Όμιλος PSA τερματίζει την παραγωγή των μικρών αυτοκινήτων Peugeot και Citroen, ανέφεραν τρεις πηγές στο Reuters, αποσύροντας τα από την ολοένα μη κερδοφόρα αγορά καθώς ξεκινά μια στρατηγική αναθεώρηση πριν από την προγραμματισμένη συγχώνευση με την Fiat Chrysler Automobiles.

Ενώ η PSA είχε ήδη συμφωνήσει να πουλήσει το μερίδιό της στην τσεχική κοινοπραξία με την Toyota, όπου τα μοντέλα Peugeot 108 και Citroen C1 κατασκευάζονται παράλληλα με το Toyota Aygo, η απόφαση να σταματήσουν οι πωλήσεις των μίνι αυτοκινήτων συνολικά έχει ληφθεί, ανέφεραν οι πηγές.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες εξετάζουν την παραγωγή οχημάτων με κινητήρες καύσης, που πρέπει να ταιριάζουν με δαπανηρά συστήματα φιλτραρίσματος καυσαερίων για να πληρούν τους αυστηρότερους νόμους περί εκπομπών ρύπων.  Αυτό αυξάνει το κόστος ορισμένων λεγόμενων τμημάτων κατηγορίας Α σε επίπεδο όπου είναι δύσκολο να δικαιολογηθεί οικονομικά.

“Η PSA βγαίνει τόσο από την παραγωγή όσο και από την κατηγορία Α, όπως είναι σήμερα, για την οποία οι κατασκευαστές έχουν χάσει αναμφισβήτητα τα περισσότερα χρήματα στην Ευρώπη”, ανέφερε μια από τις πηγές που γνωρίζουν το θέμα.

Η PSA αρνήθηκε να σχολιάσει το μέλλον των δύο μίνι.  Είπε ότι επανεξετάζει ποια προϊόντα θα ανταποκρίνονταν καλύτερα στις προσδοκίες των πελατών στην κατηγορία Α και θα αντιμετώπιζε τους ευρωπαϊκούς στόχους εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

“Αυτό σημαίνει μια αντανάκλαση με φρέσκες και πρωτοποριακές ιδέες”, δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχεδιάζει να αυξήσει τα όρια εκπομπών της για τα αυτοκίνητα βάσει νέων προτάσεων που έχουν σχεδιαστεί να μειώσουν περαιτέρω την εκπομπή αερίων έως το 2030.

Οι εργασίες συγχώνευσης της PSA με την FCA αύξησε επίσης τις διαθέσιμες επιλογές, ανέφεραν δύο από τις πηγές, καθώς η FCA δεν προτίθεται να εγκαταλείψει τα μικρά μοντέλα Panda και 500 που έχουν τις καλύτερες πωλήσεις.  Και τα δύο έχουν ήδη υβριδικές εκδόσεις και το 500 είναι επίσης διαθέσιμο ως αμιγώς ηλεκτρικό στην νέα του γενιά.

«Τα σημερινά αυτοκίνητα θα μπορούσαν να αντικατασταθούν μελλοντικά από νέα χάρη στη επερχόμενη συγχώνευση με την FCA», ανέφερε άλλη πηγή.  «Η συγχώνευση ανακατεύει τα χαρτιά, ειδικά όταν θεωρείτε ότι το τμήμα A, από τα πρώτα 500 έως το Panda, είναι αδιαχώριστο από την ιστορία της Fiat».

Η FCA αρνήθηκε να σχολιάσει.

Η PSA και η FCA στοχεύουν να ολοκληρώσουν τη συγχώνευση τους το πρώτο τρίμηνο του επόμενου έτους για να δημιουργήσουν μια νέα εταιρεία με την επωνυμία Stellantis, η οποία θα είναι η τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο.

Μείωση της αγοράς

Η ευρωπαϊκή αγορά των αυτοκινήτων πόλης συρρικνώνεται εδώ και αρκετά χρόνια.  Το μερίδιό της μειώθηκε στο 7,4% πέρυσι από 10,9% το 2010, ενώ τα ελαφρώς μεγαλύτερα και πιο κερδοφόρα οχήματα στην κατηγορία Β διατήρησαν το μερίδιό τους στο 30%, σύμφωνα με τα στοιχεία της IHS Markit.

Ως μέρος μιας προσπάθειας κερδοφορίας, η PSA έχει ήδη διακόψει την παραγωγή δύο μικρότερων μοντέλων Opel – των μοντέλων Adam και Karl – ως μέρος μιας αναθεώρησης της γερμανικής μάρκας.

Παρά τους μικρούς κινητήρες και το μικρό βάρος τους, που θεωρητικά τους έκανε κατάλληλους για πόλεις, οι αυτοκινητοβιομηχανίες αγωνίστηκαν να κάνουν τα μικρότερα αυτοκίνητά τους κερδοφόρα.

Ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Daimler που κατασκευάζει το Smart ή η Renault με το Twingo, αναγκάστηκαν να επενδύσουν σε μεγάλο βαθμό σε όλους τους ηλεκτροκινητήρες για να βελτιώσουν το προφίλ εκπομπών τους στην Ευρώπη.

Η PSA είδε αρχικά την ηλεκτροδότηση ως επιλογή για τα αυτοκίνητα της κατηγορίας Α, αλλά τελικά εγκατέλειψε το σχέδιο, φοβούμενοι ότι θα παραμείνει μη επικερδής, ανέφερε μια από τις πηγές.

Μελετούνται αρκετές εναλλακτικές λύσεις, συμπεριλαμβανομένης της προσφοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων χαμηλότερου κόστους στο στυλ του νέου Citroen Ami, το οποίο συναρμολογείται στο Μαρόκο ή οχήματα στην κατηγορία Β με πιο προσιτή τιμή, ανέφερε η πηγή.

Ενώ μιλάμε για ποια αρχιτεκτονική θα χρησιμοποιήσουν τα αυτοκίνητα της Stellantis, η PSA θέλει να διατηρήσει ένα τεχνολογικό προβάδισμα στην κατηγορία Β η οποία περιλαμβάνει μοντέλα όπως τα δημοφιλή Peugeot 208 και Opel Corsa.

Νωρίτερα φέτος, η FCA έστειλε μια επιστολή στους προμηθευτές της, λέγοντάς τους ότι τα επόμενα αυτοκίνητα της εταιρείας για την κατηγορία Β θα βασίζονται στην αρθρωτή πλατφόρμα CMP της PSA και θα παράγονται εσωτερικά με άδεια.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της PSA Carlos Tavares, ο οποίος θα είναι επικεφαλής της Stellantis, έχει δηλώσει επανειλημμένα ότι δεν είδε την ανάγκη να διαλυθούν μάρκες μετά τη συγκέντρωση.